Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت نوشت: هرگز نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که در عصر تهدیدها و تحریم‌ها، کارکنان صنعت نفت به اتکای همان اراده‌ای که هفتاد سال قبل باعث برانداختن دست بیگانه از تصمیم‌گیری برای ثروت ملی ایرانیان شد، از طی کردن مسیر توسعه و پیشرفت بازنایستادند.

به گزارش برنا، متن کامل پیام وزیر نفت به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هفتاد سال قبل معماران اندیشۀ « نفت ملی» مطالبه این حق را با «سعادت ملت ایران» عجین کردند و امروزه هرچند آراء متفاوتی نسبت به نقش نفت در سرشت و سرنوشت ایران وجود دارد اما کمتر کسی منکر نقش ملی شدن نفت در شکل‌دهی به ظرفیت‌های عظیم داخلی برای توسعه اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه‌ای که بی‌گمان ستون ثابت سعادت یک ملت است. 

صنعت نفت ایران در گذار این هفتاد سال، راه‌های سخت و گردنه‌های صعب کم نداشته است. علاوه بر خسارت‌های عظیم ناشی از جنگ تحمیلی، بخش عمده مسیر توسعه این صنعت در سی سال گذشته زیر سایه تهدید و تحریم طی شده است. بارها فرصت‌های ارزشمند برای پیشرفت از آن سلب یا آنچه حاصل گشته با مقصود فاصله داشته است. 

اما فراتر از همه این کاستی‌ها، هرگز نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که در عصر تهدیدها و تحریم‌ها نیز کارکنان این صنعت به اتکای همان اراده‌ای که هفتاد سال قبل باعث برانداختن دست بیگانه از تصمیم‌گیری برای ثروت ملی ایرانیان شد، از طی کردن مسیر توسعه و پیشرفت بازنایستادند و اینجانب به عنوان عضوی کوچک از خانواده صنعت نفت، در طی حدود ۱۶ سالی که افتخار همراهی با کارکنان این صنعت را داشته‌ام ، شهادت می‌دهم، به دفعات شاهد زنده بودن احساس وظیفه در قبال « حفاظت از ثمره ملی شدن نفت» میان کارکنان و مدیران بوده‌ام. 

حس تعلق خاطر به صیانت از دستاوردی که نسل نهضت ملی نفت به میراث گذارد بارها در روند اجرای پروژه‌های پیچیده همچنین در مقابله با تحریم‌های ظالمانه، بانی مخاطره‌پذیری‌های غیرقابل باور ، دلیل جسارت عملیاتی و زمینه‌ساز پیشرفت‌های مهم بوده است. با این وجود توصیه دائمی من به نسل جوان و به ویژه دانشجویان، مطالعه و کنکاش در «چراها» های مرتبط با آرمان ملی شدن صنعت نفت است. 

در پایان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای صنعت نفت، در هفتادمین سالگرد تصویب قانون ملی شدن نفت به رهبران آن نهضت و تمامی کسانی که در این هفتادسال پرحادثه با الهام از ثمره این قانون، قدمی در مسیر سعادت ملت ایران برداشتند ادای احترام می‌کنم. رجاء واثق دارم که عزم نسل امروز در صیانت از استقلال صنعت نفت اگر مصمم‌تر از نسل روزگار ملی شدن نباشد قطعا کمتر نیست. 

بیژن زنگنه، وزیر نفت

۲۹ اسفند ١٣٩٩

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نفت ایران جنگ صنعت توسعه و پیشرفت خانواده نسل جوان ملت ایران استقلال صنعت نفت زنگنه هفتاد سال وزیر نفت صنعت نفت ملی شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۴۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد

سخنگوی دولت از ۲ مصوبه در جلسه امروز هیات وزیران خبر داد و گفت: افزایش رقم جرایم رانندگی متناسب با نرخ تورم و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی امروز _چهارشنبه هشتیم فروردین_ در حاشیه نشست هیئت دولت اظهار کرد: امروز دومین جلسه دولت در سال ۱۴۰۳ تشکیل شد و اعضای دولت گزارش‌هایی از موضوعات جاری مانند اقدامات ستاد سفر، فعالیت‌های جامعه پزشکی، خدمات رسانی به سیل زدگان در استان‌های سیل زده و نمایشگاه قرآن ارائه کردند.

وی افزود: رئیس‌جمهور وزارتخانه‌های تولیدی مانند نفت، نیرو، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت را موظف کرد تا برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند که با همکاری دبیرخانه ستاد شعار سال انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه، امروز ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب دولت رسید که به صورت فوق العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به زودی ابلاغ می‌شود.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه اجرای قانون بودجه از فروردین است، یادآور شد: سرعت پیشنهاد آئین نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال جاری از سوی دو سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه بسیار بالا بود.

وی اضافه کرد: مصوبه دیگر نشست امروز دولت، بررسی و تصویب پیشنهاد نیروی انتظامی در خصوص افزایش جرایم رانندگی بود که مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه در ایام سفرهای نوروزی قرار داریم، در راستای حفظ و صیانت از جان مسافران، رقم جرایم رانندگی متناسب با نرخ تورم افزایش یافت و به تصویب هیأت دولت رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 739647

دیگر خبرها

  • مبالغ جرایم رانندگی به‌روزرسانی شد
  • افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
  • ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات
  • پیام مدیر کل ارشاد خوزستان به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • تاریخ‌سازی سربازان گاز در سال ۱۴۰۲
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز هنرهای نمایشی