Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@06:48:21 GMT

لیگ دسته یک فوتبال در سال ۹۹؛ مشکلات همیشگی!

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۶۰۸۹

 سال ۹۹ برای لیگ دسته یک فوتبال ایران با شرایط کرونایی آغاز شد. بسیاری از تیم‌های لیگ یکی با توجه به شرایط قرنطینه نتوانستند تمرینات خوبی را سپری کنند اما با شروع دوباره مسابقات لیگ دسته یک، شرایط به روال سابق خود بازگشت.

در هفته‌های آخر رقابت‌های لیگ دسته یک، رقابت‌ میان ۴ تیم حساس‌تر از تیم های دیگر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مس رفسنجان، آلومینیوم اراک، خوشه طلایی ساوه و مس کرمان، از مدعیان اصلی صعود به رقابت‌های لیگ برتر بودند که در نهایت مس رفسنجان با ۶۷ امتیاز به عنوان قهرمان رقابت‌های لیگ دسته یک معرفی شد و طی رقابتی حساس میان آلومینیوم اراک و مس کرمان، آلومینیوم اراک با اختلاف تفاضل یک گل به عنوان تیم دوم به لیگ برتر صعود کرد. دو تیم ۶۳ امتیاز کرده بودند.

همچنین در پایان این فصل از لیگ یک، تیم‌های نیروی زمینی، سپیدرود رشت و علم و ادب تبریز که در رده‌های شانزدهم تا هجدهم لیگ حضور داشتند به رقابت‌های لیگ دسته دو سقوط کردند.

در فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته یک، اتفاقات جالبی رقم خورد و تیم‌هایی در این فصل حضور دارند که فضای لیگ را جذاب‌تر کرده است. پارس جنوبی جم و شاهین شهرداری بوشهر تیم‌هایی هستند که از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کردند و تیم‌های استقلال ملاثانی، شهرداری آستارا و چوکا تالش‌ تیم‌های صعود کرده به رقابت‌های لیگ دسته یک بودند.

در فصل ۱۳۹۸-۱۳۹۹ باشگاه فوتبال داماش گیلان با خرید امتیاز باشگاه فوتبال کارون اروند خرمشهر به لیگ آزادگان صعود کرد در فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به دلیل عدم پرداخت مطالبات توسط داماش به کارون اروند در فصل قبل امتیاز داماش به کارون اروند خرمشهر بازگشت. این تیم خرمشهری باز هم به دلیل شرایط نامطلوب مالی، باز هم امتیاز خود را به تیمی دیگری فروخت و این بار خیبر خرم‌آباد امتیاز کارون اروند را گرفت تا در رقابت‌های لیگ دسته یک حضور پیدا کند.

مشکلات و اعتراضات داوری، یار همیشگی لیگ یک!

در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته یک اعتراضات به داوری باز هم وجود داشت و باشگاه‌های چوکا تالش، پارس جنوبی جم، هوادار، خیبر خرم آباد، آرمان گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر در صحنه و موقعیت‌های مختلف اعتراضات خود را نسبت به تصمیم‌های داور اعلام کردند و این همه‌گیری باعث شد بازهم مسائل داوری در رقابت‌های لیگ دسته یک پابرجا باشد.

همچنین در جنجالی‌ترین تصمیم، می‌توان به باشگاه بادران اشاره کرد که با انتشار اعلامیه‌ای اعلام کرد اگر اشتباهات داوری ادامه داشته باشد از مسابقات کناره‌گیری خواهد کرد.

مشکلات زمین، چالش همیشگی لیگ

نبود امکانات زیرساختی درست در لیگ یک، باعث شده مشکلات ورزشگاه و زمین در لیگ یک، یک امر همیشگی در این مسابقات باشد، این فصل از رقابت‌های لیگ دسته یک هم این مشکل پابرجا بود. زمین بازی تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه یکی از این زمین‌های مشکل‌دار لیگ یک بود که باعث بروز برخی مصدومیت‌ها شد. همچنین ورزشگاه شهدای هفتم تیر بابل که برای تیم رایکا بود که هم دچار مشکلاتی در رقابت‌های لیگ دسته یک شد. ورزشگاه تیم‌های استقلال خوزستان، شهرداری آستارا و چوکا تالش نیز در جریان مسابقات لیگ یک چالش‌های متفاوتی را گذراندند و باعث شد هر کدام در جریان مسابقات به مشکل بخورند.

* مدعیان سقوط و صعود چه تیم‌هایی هستند؟

در بالای جدول رقابت‌های لیگ دسته یک، شرایط تیم‌های بسیار به هم نزدیک است. طوری که تیم‌ها تا رده هفتم، با یک امتیاز اختلاف از جایگاه اول تا هفتم قرار گرفتند. مس کرمان با ۳۲ امتیاز، شهرداری آستارا با ۳۱ امتیاز، استقلال خوزستان با ۳۰ امتیاز، فجر سپاسی با ۲۸ امتیاز و تیم‌های هوادار و شاهین شهرداری بوشهر با ۲۷ امتیاز در رده‌های اول تا هفتم قرار گرفتند و لیگ یک در سال ۱۴۰۰ از این جهت می‌تواند از جذابیت بیشتری برخوردار باشد که هر تیمی می‌تواند شرایط خود به کلی تغییر دهد و خود را به عنوان تیم برتر معرفی کند.

در انتهای جدول شرایط مقداری متفاوت است. تا اینجای کار تیم‌های نود ارومیه و گل‌ریحان البرز با ۱۴ امتیاز با توجه به تفاضل گل بهتر نود ارومیه، در رده‌های هفدهم تا هجدهم جدول قرار دارند. این دو تیم با رده بالای خود ۴ امتیاز فاصله دارند و نمی‌توان حکم قطعی برای سقوط این دو تیم صادر کرد اما شرایط برای بقا برای این دو تیم سخت‌تر از تیم‌های دیگر است و با توجه به شرایطی که در لیگ وجود دارد باید دید چه تیم‌هایی مسافر لیگ برتر و کدام تیم‌ها راهی لیگ دسته دو می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول

بعد از برگزاری دیدارهای هفته بیست‌وهشتم لیگ یک، فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در جمع سه داور با بیشترین قضاوت در این رده از فوتبال کشور جای گرفته است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در فصل جاری لیگ دسته اول مطابق با ابلاغ‌های داوری، 80 داور وسط (اصلی) بازی‌ها را قضاوت کردند که لیست مذکور به واسطه حضور برخی بستگان خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران، حاشیه‌ساز شد. «پوریا» فرزند رئیس کمیته داوران از استان لرستان در رقابت‌های دسته اول فوتبال کشور سوت می‌زند. پیش از این خداداد افشاریان در این رابطه گفته بود: «استان لرستان 45 داور دارد که در رده‌های مختلف سوت می‌زنند. حالا یک نفر از آنها هم فرزند من باشد چه ایرادی دارد؟».

بعد از برگزاری 28 هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور و در حالی که تنها شش هفته به پایان این رقابت‌ها باقی مانده است تاکنون سه داور آمار بیشترین قضاوت به‌عنوان داور وسط را به خود اختصاص دادند. ناصر جنگی، مسعود حقیقی و پوریا افشاریان با هفت مرتبه قضاوت به‌عنوان داور اصلی تاکنون رکورددار قضاوت در این لیگ هستند. البته پسر رئیس کمیته داوران در دو مسابقه هم به‌عنوان داورم چهارم در تیم داوری حضور داشته است تا کل آمار ابلاغ‌های وی (داور اصلی و داور چهارم) به عدد 9 برسد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در پنج مسابقه از 9 دیداری که افشاریان در تیم داوری جای داشته است، یک طرف قضیه تیم‌های شیرازی بودند. بر همین اساس چهار بازی فجرسپاسی و یک بازی هم طبق ابلاغ‌ها مربوط به شهر راز شیراز بوده است. ضمن اینکه چهار مرتبه از قضاوت‌های او مربوط به تیم‌های تهرانی بوده که سه بازی را در پایتخت سوت زده است. سه بازی هم طبق برنامه مرتبط به آبی‌پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) بوده که در هفته بیست‌وهشتم به دلیل عدم آمادگی ورزشگاه استقلال ملاثانی دیدار این تیم مقابل فجر سپاسی برگزار نشد. البته این موضوع در اصل ماجرا که ابلاغ داوری برای پسر رئیس کمیته داوران صادر شده بود، تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکست نماینده اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال
  • صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور
  • صعود بیرانوند به مرحله حذفی رقابت‌های جهانی اهداف پروازی
  • به میهمان لرتبار لیگ برتر احترام بگذارید! (یادداشت)
  • هفته بد مشهدی‌ها در لیگ دسته سوم فوتبال
  • شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟
  • تساوی مس کرمان و شهرراز شیرازدر فوتبال دسته یک
  • اعلام آرای انضباطی تیم‌های لیگ دسته یک فوتبال
  • افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول