Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@08:40:16 GMT

دومین حمله یمن به عربستان

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۶۵۱۵

دومین حمله یمن به عربستان

ارتش یمن در دومین عملیات تلافی‌جویانه خود، پایگاه هوایی ملک خالد در عربستان سعودی را هدف قرار داد. ناطقان:  ارتش یمن جمعه شب از دومین عملیات پهپادی خود به هدف نظامی در جنوب غربی عربستان سعودی خبر داد.






سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای کوتاه که در حساب توییتری خود منتشر کرد، نوشت: «در پاسخ به تشدید حملات ائتلاف سعودی و محاصره کشور ما توسط این ائتلاف، یگان پهپادی ارتش عصر امروز جمعه عملیات تهاجمی به پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط انجام داد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت که این عملیات تلافی‌جویانه با دو پهپاد دوربرد «قاف کی ۲» انجام گرفته و پهپادها به دقت به هدف تعیین شده اصابت کرده‌اند.

ارتش یمن بعد از ظهر امروز همچنین با شش پهپاد مهاجم پالایشگاه نفتی الریاض، واقع در پایتخت عربستان سعودی را هدف قرار داد که بنا به اذعان وزارت نفت این کشور، این حمله منجر به آتش‌سوزی در این پالایشگاه مهم شده است .


پایگاه هوایی ملک خالد

 

ارتش یمن دیروز پنجشنبه نیز فرودگاه بین‌المللی ابها را که فاصله چندانی با خمیس مشیط ندارد، با پهپادهای دور برد هدف قرار داده بود (+). این فرودگاه به‌ظاهر غیر‌نظامی ولی در اصل محل استقرار جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به یمن بوده که به دلیل نزدیکی به مناطق تحت کننترل دولت نجات ملی یمن از آنجا حملات هوایی روزانه را انجام می‌دهد.
منبع: فارس برچسب ها: عربستان ، یمن ، سعودی ، عملیات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عربستان یمن سعودی عملیات ارتش یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی

ارائه پیش بینی غلط از واکنش احتمالی ایران به حمله علیه کنسولگری دمشق دومین شکست اطلاعاتی بزرگ رژیم صهیونیستی پس از حمله ۷ اکتبر به حساب می آید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پیش بینی غلط آمان (اداره اطلاعات ارتش اسرائیل) از واکنش احتمالی ایران در برابر حمله به کنسولگری دمشق، به دومین اشتباه مهلک این اداره در 6 ماه اخیر مبدل شد.

روزنامه پرتیراژ یدیعوت آحارونوت اعلام کرده تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به کنسولگری ایران در دمشق پس از ارائه برآوردهای امنیتی شدیداً اشتباه درباره سطح واکنش احتمالی ایران گرفته شد. اداره اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی، پیش از اتخاذ این تصمیم، به فرماندهان نظامی و اعضای کابینه جنگی اطمینان داد که احتمال واکنش مستقیم جمهوری اسلامی ایران به چنین حمله‌ای اندک است. اما عملیات وعده صادق ثابت کرد دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل پس از خوردن ضربه هفتم اکتبر 2023 هنوز هم دچار اشتباهاتی در این سطح می‌شوند.

این روزنامه در ادامه نوشته کارشناسان و آهارون هالیوا، فرمانده این اداره تصور می‌کردند که اگر به کنسولگری ایران در دمشق حمله کنند، ایران پاسخ مستقیمی به آنها نخواهد داد. برآورد امنیتی این اداره تأکید می‌کرد که ایران از طریق گروه‌ها و هم‌پیمانان نزدیک به خود و به صورت نیابتی چنین حمله ای را از سوی تل آویو پاسخ خواهد داد.

دومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصیبالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

حمله انتقامی 14 آوریل ایران نشان داد که اداره اطلاعات ارتش اسرائیل یک بار دیگر دچار اشتباهی بزرگ شده است. اعلام استعفای آهارون هالیوا، فرمانده این اداره چند روز پس از این حمله نشان می‌دهد، این کناره‌گیری با اقدام ایران ارتباط دارد. اداره اطلاعات ارتش یکی از متهمان ردیف اول شکست امنیتی اسرائیل در هفتم اکتبر هم به حساب می‌آید. این اداره نتوانست گسترده‌ترین و آفندی‌ترین حمله نیروهای مقاومت فلسطین در تاریخ را پیش‌ بینی کند.

هالیوا چند هفته پس از آغاز جنگ اعلام کرد که در پایان جنگ غزه از سمت خود کناره گیری خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد پس از دومین اشتباه مهلک این اداره بعد از حمله انتقامی ایران، او بیش از پیش احساس شکست و ناکامی می‌کند و لذا در شرایطی استعفای خود را اعلام کرده که هنوز جنگ در غزه در جریان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • ببینید | حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین
  • بی‌بی‌سی: عبور موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل
  • بی‌بی‌سی: موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل عبور کردند
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین
  • حمله هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه