Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه سعودی طی سخنانی مدعی شد که پهپادها و موشکهایی که به خاک کشورش اصابت می کند، ایرانی است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: یمنی ها با استفاده از موشکها و پهپادهای ایرانی به خاک عربستان سعودی حمله می کنند. تمامی موشکها و پهپادها ساخت ایران است و یا از سوی ایرانیها تامین می شود و برخی از این تجهیزات از شمال وارد می شوند و برخی از راه دریا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عادل الجبیر در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود مدعی شد: سازمان ملل ایرانی ها را مسئول حمله به میدان نفتی بقیق می داند لذا واضح است که این موشکها از کجا وارد می شوند.

لفاظی های وزیر مشاور در امور خارجه سعودی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات سعودیها در یمن صورت می گیرد، جنایاتی که از سال ۹۴ تاکنون ادامه دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درخصوص مواضع کشورش در قبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: ریاض همچنان معتقد است عادی سازی روابط کشورش با اسرائیل تنها پس از توافق سازش با فلسطینیان امکانپذیر است.

عادل الجبیر با اشاره به سیاست واشنگتن در قبال ریاض گفت: سیاست آمریکا در دولت جو بایدن در قبال عربستان هیچ تغییری با سیاست دولت ترامپ نداشته است.

کد خبر 5173396

منبع: مهر

کلیدواژه: عربستان سعودی ایران عادل الجبیر ایالات متحده امریکا یمن جنگ 2015 یمن جو بایدن ایالات متحده امریکا سوریه جو بایدن ایران روسیه رژیم صهیونیستی لبنان افغانستان عراق عربستان سعودی فلسطین کره شمالی ترکیه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، آمارهای مؤسسه ورتکسا نشان می‌دهد کشورمان در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ به طور متوسط روزانه ۱.۵۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۸ تا کنون به شمار می‌رود. بخش قابل توجهی از افزایش صادرات نفت کشورمان مربوط به فروش بیشتر طلای سیاه به مشتریان چینی بوده است.

افزایش صادرات نفت ایران در واقع نشان دهنده پیچیدگی‌های است که اروپا و آمریکا در اعمال تحریم‌های خود علیه کشورمان با آن روبرو شده‌اند.

فرناندو فریرا، رئیس بخش ریسک‌های ژئوپلیتیک در مؤسسه راپیدان انرژی آمریکا، می‌گوید: ایرانی‌ها استاد دور زدن تحریم‌ها شده‌اند.

اخیراً ژانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، اعلام کرده که ایران به طور کاملاً شفاف در حال صادرات نفت خود است و اگر قرار است جلوی آن گرفته شود باید اقدامات بیشتری انجام شود.

کارشناسان می‌گویند بر توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت بایدن از ترس افزایش قیمت نفت علاقه‌ای به اعمال فشار بیشتر در حوزه تحریم نفتی علیه کشورمان ندارد.

کد خبر 845914 منبع: مهر برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند/ سیاست خارجی، پاشنه آشیل جو بایدن در سال انتخابات شد
  • فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟