Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@14:38:04 GMT

الزام معاینه فنی خودرو‌ها 95 به ماقبل

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۹۹۰۲

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران با اشاره به اینکه در سال آینده خودرو‌های تولید داخل سال ۹۵ و ماقبل مشمول معاینه فنی خواهند بود گفت: شهروندان معاینه فنی خودروهایشان را به روز‌های پایانی سال موکول نکنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،    "حسین مقدم" مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران درباره اینکه سال آینده کدام خودرو‌ها مشمول معاینه فنی خواهند بود، گفت: در سال ۱۴۰۰ خودرو‌های تولید داخل ۱۳۹۵ و ماقبل، خودرو‌های وارداتی سال ۲۰۱۶ و ماقبل و خودرو‌های عمومی تولید ۹۸ و ماقبل مشمول معاینه فنی خواهند بود و از مالکین این خودرو‌ها درخواست می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام و انجام معاینه فنی را به روز‌های پایانی سال و یا ایام ۱۵ روز ابتدایی فروردین سال آینده موکول نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: شهروندان می‌توانند جهت مدیریت زمان و به حداقل رساندن معطلی با استفاده از سیستم نوبت‌دهی اینترنتی با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند که این سامانه در حال حاضر از طریق سامانه تهران من و سایت ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران در دسترس است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران ادامه داد: جهت تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان مرکز معاینه فنی نیایش از دو هفته گذشته در روز‌های جمعه از ساعت ۷: ۳۰ تا ۱۴ فعال است و مراجعه‌کنندگان می‌توانند تنها از طریق نوبت‌دهی اینترنتی در روز جمعه به این مرکز مراجعه کنند.

وی گفت: این مرکز در روز جمعه پذیرش حضوری نداشته و مراجعه تنها از طریق نوبت دهی اینترنتی امکان پذیر است. علاوه بر این مرکز تعدادی از مراکز نظیر بیهقی و آبشناسان در روز‌های جمعه فعال است که شهروندان می‌توانند جهت آگاهی از آخرین وضعیت فعالیت مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران مراجعه کنند.

مقدم خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱ میلیون و ۵۷۰ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته تغییری نداشته است. در حال حاضر روزانه ۶ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌نمایند و وضعیت مراجعات در شرایط عادی قرار دارد و تقریبا همه مراکز فاقد صف انتظار هستند. ضمنا سامانه‌ای در سایت ستاد معاینه فنی به نام سامانه مدت انتظار پیش بینی شده که شهروندان با مراجعه به آن می‌توانند از طول صف و مدت انتظارو همچنین موقعیت مکانی هر مرکز مطلع شوند.

وی بیان داشت: در خصوص فعالیت واحد‌های سیار کنترل کنار جاده ای، از ابتدای شروع طرح در سال ۹۹ از ۱۱ آبان تا کنون، ۱۱۱۳ دستگاه خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته که ۸۶ درصد دارای معاینه فنی و ۱۴درصد فاقد معاینه فنی بوده اند. همچنین پس از آزمون مجدد آلایندگی همه خودرو‌ها ۲۵ درصد در آزمون آلایندگی مردود شده اند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران یادآور شد: امسال در این طرح که باهدف پایش مضاعف وضعیت آلایندگی خودرو‌های سنگین در سطح شهر با مشارکت پلیس با تشدید آلودگی هوا در شش دوم سال انجام می‌شود، معاینه فنی ۱۹۱ دستگاه خودرو ابطال و ۳۴۵ راننده خودرو به علت نداشتن معاینه فنی و یا دودزا بودن توسط پلیس جریمه شده است.

وی بیان داشت: شهروندان جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز، قبل از مراجعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران مراجعه کنند همچنین شهروندان در مدت زمان اداری می‌توانند در صورت داشتن سوال با سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ تماس بگیرند.

معاینه فنی برای خودرو‌ها لازم و ضروری است. معاینه فنی در واقع به فرایند بررسی سلامت خودرو گفته می‌شود که باید توسط مراکز معتبری مورد ارزیابی قرار گیرند. مراکز معاینه فنی تمام قطعات و اجزای خوردرو و نحوه کار آن‌ها را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهند و براساس معاینه فنی گزارشی مبنی بر سلامت یا عدم سلامت خودرو و کارکرد آن به مالک عرضه می‌کنند. دارندگان خودرو باید با داشتن مدارک موردنیاز به این مراکز مراجعه کنند تا برگه معاینه فنی را بگیرند.

مالکان خودرو‌های سبک و سنگین، جهت آگاهی از وضعیت معاینه فنی خودرو‌های خود می‌توانند با استفاده از VIN از سامانه استعلام سیمفا آخرین وضیعت معاینه فنی خودروی خود اطلاع پیدا کنند. برچسب ها: معاینه فنی ، خودرو

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: معاینه فنی خودرو مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو های شهر تهران دستگاه خودرو تهران مراجعه مراجعه کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حسین‌نژاد در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که امروز (۲۸ فروردین ماه) برگزار شد، اظهار کرد: هدف‌گذاری اصلی و نخست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان برای سال جدید باید پیشگیری باشد. کسب رتبه دوم کشوری این ستاد در سال گذشته در حوزه مبارزه نشانه تلاش اعضای مجموعه این ستاد است.

وی با تاکید بر موضوع پیشگیری در حوزه آموزش، ادامه داد: اجرای قوی‌تر طرح یاریگران زندگی در روستاها و تقویت انجمن خیرین می‌تواند در امر پیشگیری موثر باشد. اگر پیشگیری قوی‌تر باشد مقابله کمتر خواهد بود.

حسین‌نژاد بر لزوم رفع مشکلات کمپ ترک اعتیاد خواهران تاکید کرد و گفت: زمینه اعطای تسهیلات برای این کمپ دنبال شود.

وی بیان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای پس از بهبود از اعتیاد موثر است. بنابراین افزایش هزینه و کمک از امکانات دستگاه‌های اجرایی برای آموزش‌دهندگان در نظر گرفته شود.

ابولحسن نجفی، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان‌ شمالی نیز در ادامه جلسه، گفت: ۴۲ نفر براثر سوء مصرف مواد مخدر سال گذشته در استان جان باختند که ۴۴ درصد افزایش را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد. از این تعداد، ۳۱ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بودند که براثر سوء مصرف مواد، داروهای مخدر و محرک در استان جان خود را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت
  • کاهش ذخائر خونی در هرمزگان
  • الزام رستوران‌ها و مراکز پذیرایی برای درج غذا‌های محلی در منوی غذا
  • ذخایر خونی استان هرمزگان در چند روز آینده با کاهش روبه رو می‌شود
  • مشکلات پرداخت عوارض خودرو و بالا بودن نرخ کارمزد دغدغه رانندگان شد