Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@19:24:47 GMT

اهمیت فعالیت بدنی کودکان در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۷۰۰۳۵

اهمیت فعالیت بدنی کودکان در دوران کرونا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  قاسم بیانی گفت : لزوم قرنطینه خانگی کودکان برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری، باعث خانه نشین شدن آن‌ها و به دنبال آن کم‌تحرکی، افزایش دریافت مواد غذایی و نهایتا چاقی خواهد شد.

او بیان داشت: پیاده روی راه حل مناسبی برای افزایش تحرک در کودکان است و در روز‌های کرونایی و بدنبال آن قرنطینه و محدودیت‌هایی که ایجاد می‌شود، نرمش‌های مناسبی برای کاهش وزن در کودکان وجود دارد که والدین می‌توانند از آموزش‌های موجود در فضای مجازی بهره ببرند همچنین پرهیز از مصرف غذا‌های چرب، سرخ کردنی و فست فود‌ها نیز راه‌حل مناسبی برای کنترل وزن کودکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید 

خواص خوراکی‌های سفره هفت سین

بیانی با اشاره به این که داشتن فعالیت بدنی مناسب یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ ذهن و بدن سالم است، گفت: استرس و اضطراب ناشی از شیوع بیماری کووید باعث اختلال در سطح کورتیزول می‌شود که تاثیر منفی بر عملکرد ایمنی و التهاب دارد و فعالیت بدنی می‌تواند سطح کورتیزول را در حد تعادل حفظ کند.

او ادامه داد: انجام فعالیت‌های ورزشی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامتی و تسکین استرس می‌شود و می‌تواند مشکلات رفتاری را در کودکان کاهش داده و به آن‌ها کمک کند تا بهتر روی فعالیت‌های خود تمرکز کنند.

بیانی افزود : با انجام فعالیت بدنی روزانه، تغذیه سالم شامل مصرف مناسب مایعات و الکترولیت‌ها، میوه و سبزیجات تازه، میان وعده‌های سالم و حذف غذا‌های فرآوری شده و همچنین خواب کافی، خطر ابتلا به افسردگی، اضطراب، اختلالات خواب و اضافه وزن در کودکان کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چاقی کودکان علوم پزشکی خراسان شمالی فعالیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی فارس، ۳ اردییبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، روز سوم دور رفت مرحله اول گروهی مسابقات بسکتبال لیگ امید مردان کشور در گروه A برگزار شد و تیم البرز قیروکارزین برابر میزبان خود تیم پاس بندر لنگه با نتیجه ۷۵ بر ۴۰ نتیجه را واگذار کرد.
این مسابقات در ۷ گروه برگزار می‌شود.
****
مسابقات فوتسال جام رمضان در جهرم با قهرمانی تیم جاماسب حکیم خفر به پایان رسید
در این مسابقات ۱۸ تیم از شهرستان‌های جهرم و خفر با هم رقابت کردند
****************
دوره آموزشی ویژه معلمان جدید تربیت بدنی با حضور ۵۵ معلم در فارس برگزار شد.
در این دوره آموزشی شرکت کنندگان با آموزش ایمن سازی فضا و تجهیزات ورزشی و درس تربیت بدنی آشنا شدند.
این دوره‌ها بصورت مستمر برای معلمان تربیت بدنی در سراسر استان برگزار می‌شود.
*****
تیم ملی فوتبال جوانان بانوان ایران که فاطمه نوری از شهرستان کازرون را به همراه دارد در اولین دیدار خود در رقابت‌های کافا در شهر دوشنبه تاجیکستان، ۴-۲ مقابل ازبکستان به پیروزی رسید.
فاطمه نوری تنها بازیکن فارس است که در این رقابت‌ها تیم ملی را همراهی می‌کند.

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • گیلانه، صبح بخیر گیلان وشهرما، ۳ برنامه پرمخاطب رادیو گیلان
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید
  • اهمیت ویژه آموزش حفظ محیط زیست به کودکان
  • خبر‌های ورزشی فارس، ۳ اردییبهشت
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی