Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا از بغداد، در پیام روز شنبه رییس جمهوری کردتبار عراق آمده است: "همزمان با فرارسیدن ایام نوروز من این دوران مبارک را به مردم کردستان و به همه مردمان مشرق زمین که این جشن را برپا می دارند، تبریک می گویم و از درگاه خداوند صلح و آرامش را برای مردم عراق، منطقه و جهان خواستارم. ما این مناسبت را جشن می گیریم و برای شما دعا می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

وی، نوروز را مشعل نوری توصیف کرد که در پرتو آن اصول عدالت، برابری و آزادی بر ظلم و بردگی پیروز شد.

رییس جمهوری عراق در بخش دیگری از پیام تبریک خود، خواستار حل و فصل مسائل برجسته بین دولت فدرال و اقلیم کردستان عراق در راستای حقوق شهروندان کُرد با حاکمیت قانون شد.

به گزارش ایرنا، دولت مرکزی بغداد و محلی اربیل سالهاست بر سر مسایل مختلفی که کم نیستند، با یکدیگر اختلاف داشته و تلاش های متعدد برای حل مناقشه بین طرفین بی نتیجه مانده است.

صالح در ادامه به مسایل سیاسی داخل کشورش اشاره داشت و بر حل مشکلات و استقرار و اقتدار دولت در سایه قانون و همچنین برگزاری انتخابات بدون تقلب تاکید کرد.

برهم صالح با بیان اولویت داشتن مبارزه با افراط‌گرایی در دولت خود، افزود: اصلاح ساختاری حکومت عراق، جلوگیری از رخنه فساد در حاکمیت و استفاده از توانمندی‌های جوانان در ساخت میهن از اولویت های دولتش است.

رییس جمهوری عراق در پایان پیام خود همچنین یاد شهدای نیروهای امنیتی از ارتش و پلیس و پیشمرگه و الحشد الشعبی و حشد عشایری را که با خون خود زندگی را به ملت عراق ارمغان آوردند؛ گرامی داشت.

نوروز در بسیاری از نقاط کشور عراق بخصوص اقلیم کردستان جشن گرفته شده و هر سال این ایام در اقلیم تعطیل رسمی است اما امسال در سایه شیوع کرونا مراسم مخصوص کردها با محدودیت مواجه شده است.

همچنین فردا یکشنبه مصادف با اول فروردین در عراق به مناسبت نوروز تعطیل رسمی است.

برهم صالح روز پنجشنبه نیز در پاسخ به تبریک دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان، با ارسال نامه ای ضمن دعای خیر برای ملت ایران بر صلح و دوستی دو ملت و ملت های منطقه اشاره کرده و عید نوروز را به جمهوری اسلامی ایران، رییس جمهوری و مردم ایران تبریک گفته بود.

برچسب‌ها برهم صالح اقلیم کردستان عراق عراق حسن روحانی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برهم صالح اقلیم کردستان عراق عراق برهم صالح اقلیم کردستان عراق عراق حسن روحانی ایران اخبار کنکور رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه) مجلس با اشاره به فرا رسیدن روز ارتش، گفت: روز ارتش را به همه ارتشی‌های غیور جمهوری اسلامی ایران اعم از نیروی دریایی، هوایی و پدافند هوایی به ویژه رزمندگان نیروی زمینی در نقاط مرزی تبریک و تهنیت می‌گویم.

گفتنی است، ۲۹ فروردین در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ارتش نامگذاری شده است.

کد خبر 6079476 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • عمار حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • امیرعبداللهیان روز ارتش را تبریک گفت
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم
  • رییس‌جمهور سالروز استقلال زیمبابوه را تبریک گفت
  • پیام تبریک سران عربستان، هند و قزاقستان به رییس‌جمهور
  • پیام تبریک رییس دانشگاه دفاع ملی به مناسبت روز ارتش
  • «ارتش» گوهر درخشان ایستادگی و حفاظت از خاک وطن
  • فرمانده سپاه استان اردبیل روز ارتش را تبریک گفت
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت