Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@04:09:20 GMT

هواشناسی ۱۴۰۰/۰۱/۱/بارش برف و باران در برخی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۱۹۹۵

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و ارتفاعات زاگرس مرکزی و فردا دوشنبه 2 فروردین 1400 در برخی مناطق جنوب شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش های پراکنده پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در استان‌های کردستان،کرمانشاه ، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و شرقی اردبیل بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه گستری فعالیت سامانه بارشی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران همچنین دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، لرستان و شمال ایلام را در بر خواهد گرفت. همچنین در این روز در استان‌های ساحلی دریای خزر وزش باد جنوبی و افزایش موقتی 8 تا 12 درجه دما روی می دهد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بعدازظهر پنجشنبه شمالی شدن جریانها سبب کاهش نسبی دما و بارش در این مناطق می‌شود.

چهارشنبه هفته جاری بارش در شمال و غرب کاهش یافته و علاوه بر دامنه های جنوبی البرز در استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

روز جمعه علاوه بر این مناطق در استان‌های سمنان خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز بارش روی می‌دهد و دریای خزر مواج خواهد بود. طی روزهای چهارشنبه پنجشنبه در برخی مناطق غرب و جنوب غرب جنوب دامنه‌های جنوبی البرز و روز جمعه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

امروز یکشنبه اول فروردین سال 1400 خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

منبع: الف

کلیدواژه: پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدید کی وارد کشور می‌شود؟ | امروز ؛ رگبار باران و رعد و برق در ۱۰ استان | خیزش گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (شنبه) در شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق و نوار شرقی کشور واقع در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، همچنین در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال فارس، مناطقی از یزد و کرمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه در شمال شرق و نوار شرقی کشور واقع در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و در بخش‌هایی از یزد، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و بعد از ظهر در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش رخ خواهد داد.

دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب، شمال شرق، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و بعدازظهر در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از اواخر وقت دوشنبه ـ با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور ـ بارش در استان‌های بوشهر و فارس آغاز خواهد شد.

سه‌شنبه ـ با تقویت این سامانه بارشی ـ در بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جزایر خلیج فارس رگبار و رعد و برق، گاهی همراه با وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

همچنین سه‌شنبه بعدازظهر در مناطقی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

چهارشنبه این وضعیت در فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب یزد و جنوب خراسان جنوبی رخ خواهد داد. همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

امروز نیمه شرقی دریای خزر و از امروز تا دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

کد خبر 843748 برچسب‌ها برف خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • هشدار؛ فعالیت‌های دریایی را تعطیل کنید!
  • هوا سرد می‌شود
  • روند کاهشی دما در خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
  • باران بهاری شمال و جنوب فارس را در برمی‌گیرد
  • هشدار باران شدید در نوار شرقی کشور
  • هشدار باران شدید در برخی نقاط کشور
  • هواشناسی‌ایران۱۴۰۳/۰۱/۲۵؛هشدار باران شدید در نوار شرقی کشور
  • سامانه بارشی جدید کی وارد کشور می‌شود؟ | امروز ؛ رگبار باران و رعد و برق در ۱۰ استان | خیزش گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۵ و ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران و رعد و برق این استان ها را فرا می گیرد