Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد از استانداری و شوراهای شهرستان طرقبه-شاندیز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا اختلافات بین طرقبه-شاندیز و مشهد را بعد از ۱۳ سال حل‌وفصل کنند و این استخوان‌لای‌زخم محدوده اختلافی را التیام ببخشند، چراکه این معضل هرروز به پتانسیل‌های زمین و استعدادهای واقع در فاصله بین دو شهرستان لطمه می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین،محمدهادی مهدی‌نیا با بیان این‌که در نقشه پروژه‌های عمرانی شهر مشهد، سبد جامعی از پروژه‌های متنوع در نقاط مختلف را شاهد هستیم، اظهار کرد: این پراکنش و گستردگی، در بخش‌های مختلف شهر نشان‌دهنده عزم راسخ مدیریت شهری در جهت تحقق وعده‌هایی است که به شهروندان دادیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد بابیان اینکه راهبرد شورای پنجم، اتمام پروژه‌های کلنگ زنی شده در همین دوره از مدیریت شهری است، گفت: از بدنه مدیریت شهری مشهد، شهردار و معاونت‌های مختلف که با تلاش شبانه‌روزی برای بهره‌برداری به‌موقع از پروژه‌ها در تکاپو هستند، کمال تقدیر و تشکر رادارم.

وی در خصوص زیرگذر شهید برونسی، افزود: این پروژه بخشی از پازل ارتباط شهرستان طرقبه-شاندیز با مشهد مقدس است؛ تقاطع ۴ سطحی آزادگان، اصلاح هندسی پل پرتوی و همین دوربرگردان مجموعه‌ای از اقدامات عمرانی و فیزیکی است که موجب تسهیل این ارتباط می‌شود.

مهدی‌نیا بابیان اینکه شرایط شهرنشینی امروز که زندگی آپارتمان‌نشینی را تحمیل می‌کند و حس نوستالژی مردم از گذشته سبب می‌شود که شهروندان مشهدی برای گذران اوقات فراغت به ییلاقات طرقبه و شاندیز مراجعه کنند، تصریح کرد: برخی بر این باورند که نباید شرایط را به نحوی تسهیل کنیم و شرایطی فراهم آوریم تا شهروندان مشهدی برای گذران اوقات فراقت به طرقبه و شاندیز مراجعه نکنند؛ چنین جمله‌ای اشتباه بوده و مغایر با توسعه پایدار است.

وی یادآور شد: توسعه پایدار از دو واژه «توسعه» و «پایدار» تشکیل‌شده و نادیده گرفتن توسعه در کنار پایداری، کج‌فهمی است؛ البته بهره‌گیری از پتانسیل‌های محیطی شهرستان طرقبه‌-شاندیز باید به مقداری صورت گیرد که امکان جایگزینی آن‌ها هم برای طبیعت فراهم باشد ولی نادیده گرفتن نیازهای اجتماعی مردم برای استفاده از طبیعت نیز با سخت کردن نحوه استفاده عموم از این امکانات، اقدام شایسته‌ای نیست.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد بابیان اینکه در کنار حل مسائل این پازل ارتباطی بین شهرستان طرقبه شاندیز با مشهد که با درایت شهردار در حال انجام است، شهرداری طرقبه نیز کارهای خوبی برای بلوار امام رضا(ع) انجام داده، تصریح کرد: بخش کالبدی، سخت‌افزاری و پروژه‌ای این پازل در حال تکمیل است ولی بخش نرم‌افزاری باقی می‌ماند.

وی در ادامه از استانداری و شوراهای شهرستان طرقبه-شاندیز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا بخش نرم‌افزاری که محدوده اختلافی است را بعد از ۱۳ سال حل‌وفصل کنند و این استخوان‌لای‌زخم محدوده اختلافی را التیام ببخشند؛ معضلی که هرروز به پتانسیل‌های زمین و استعدادهای واقع در فاصله بین دو شهرستان طرقبه-شاندیز و مشهد لطمه می‌زند.

مهدی‌نیا از شهردار مشهد نیز خواست تا این موضوع را به جدیت پیگیری کند و از تلاش‌های وی در بحث دنبال کردن پروژه‌ها و همکاری‌ بین دو شهرستان برای تکمیل پروژه‌های مشترک تقدیر و تشکر نمود.

وی بابیان مشکلات این حوزه سبب شده تا ظرفیت‌های زمین در محدوده طرقبه شاندیز از بین برود، گفت: اگر عکس‌های ماهواره‌ای طی ۱۳ سال گذشته این پهنه را مشاهده کنیم، زمین‌های چند هکتاری متأسفانه به قطعات ۵۰۰ و ۲۰۰ متر تفکیک‌شده که ظرفیت توسعه را در آینده به‌شدت تهدید می‌کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در پایان تأکید کرد: از مسئولین استانی و همکارانم در شهرستان طرقبه-شاندیز می‌خواهیم مه همدلانه نسبت به حل این موضوع اهتمام بیشتری ورزند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شورای حل اختلاف شهرستان طرقبه شاندیز طرقبه شاندیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: نظام مسائل نواحی شهری را با حضور مدیر منطقه و مدیر ناحیه مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست محسن حق‌شناس نایب‌رئیس و با حضور علی‌فرمانی رئیس شورای شهر و ولی چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین، معاونان خدمات شهری مناطق و مدیران نواحی و شورایاران نواحی عظیمیه و اسماعیل‌آباد، شهید بابایی و اندیشه و با هدف بحث و بررسی مشکلات این نواحی در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

محسن حق‌شناس، نایب‌رئیس و رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین در سخنانی ضمن تاکید بر استمرار نشست با شورایاران نواحی اظهار کرد: یک‌بار مشکلات کل نواحی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهیم و سپس نظام مسائل نواحی شهری را با حضور مدیر منطقه و مدیر ناحیه مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: همچنین در ادامه مسیر موارد مطرح شده توسط گروه نظارت و پیگیری شورا پیگیری خواهد شد و امیدواریم مشکلات در اسرع وقت رفع شود.

لزوم تعریض جاده قزوین به نجف‌آباد

محمودی شورایار ناحیه اندیشه به بیان مشکلات این ناحیه پرداخت و گفت: ساماندهی جاده اصلی و روکش آسفالت، تأمین روشنایی جاده، درختکاری بوستان، کمبود نیروی خدماتی پسماند، ساماندهی کوچه‌ها و رسیدگی به جداول، کمبود وسیله نقلیه، نصب ست‌های ورزشی در جاده سلامت، وجود افاغنه در منطقه، تعریض جاده قزوین به نجف آباد از جمله مهم‌ترین مشکلات این ناحیه است..

حجت‌الاسلام انصاری شورایار ناحیه عظیمیه و اسماعیل‌آباد هم در سخنانی به تشریح مشکلات این ناحیه از جمله نبود سیستم جمع‌آوری فاضلاب شهری، نبود سالن ورزشی، نبود چراغ روشنایی در مسیر اسماعیل آباد، تیربرق‌های فرسوده در کوچه‌ها، ایجاد فضای سبز و بوستان، توجه به نظافت کوچه‌ها و نظارت بر نخاله‌های ساختمانی پرداخت.

در ادامه جلسه، مسئول ناحیه شهید بابایی و شهید بهشتی در سخنانی به بیان مشکلات این ناحیه از جمله هرس درختان در محلات تابعه این ناحیه، روکش آسفالت در برخی خیابان‌ها و کوچه‌ها، توجه بیشتر سازمان عمران به منطقه، توجه به بهسازی بوستان‌های ناحیه، نظافت سرویس‌های بهداشتی و جدول‌گذاری در سطح ناحیه اشاراتی داشت.

همچنین مافی شورایار ناحیه اسماعیل‌آباد هم در سخنانی ضمن بیان مشکلات این ناحیه از جمله نامشخص بودن حریم رودخانه و جدول‌گذاری و آسفالت آن، تعیین تکلیف کوچه طلاییه و نظارت بر کار تاکسی‌ها خواستار تشکیل جلسات بررسی مشکلات در سطح این ناحیه شد.

به گزارش ایمنا، پس از بیان مشکلات مطرح شده توسط هر کدام از شورایاران نواحی در ادامه هر کدام از مسؤلین نواحی به بیان توضیحات و اقدامات خود در خصوص حل مشکلات این نواحی پرداختند. در این جلسه رئیس و اعضای کمیسیون ضمن بررسی مشکلات نواحی بر لزوم پیگیری با برخی دستگاه‌ها برای برطرف نمودن مشکلات تأکید کردند.

کد خبر 747565

دیگر خبرها

  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل
  • تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان
  • پلمب سومین رستوران متخلف با دستور دادستان عمومی و انقلاب در شهرستان طرقبه شاندیز