Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@15:45:28 GMT

اتوبوس گردشگری روباز در ارومیه آغاز بکار کرد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۲۰۳۵

اتوبوس گردشگری روباز در ارومیه آغاز بکار کرد

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان ‌غربی گفت: فعالیت اتوبوس گردشگری در سطح شهر ارومیه آغاز شد.

 جلیل جباری با اشاره به آغاز فعالیت اتوبوس گردشگری در سطح شهر ارومیه افزود: در آغاز فعالیت اتوبوس گردشگری، یک دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده و اگر استقبال شهروندان را به دنبال داشته باشد دو دستگاه اتوبوس روباز نیز با رعایت رستورالعمل‌های بهداشتی به آن افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان ‌غربی در ادامه افزود: با توجه به اینکه هم اکنون شهر ارومیه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، شهروندان را تشویق به انجام سفر نکرده و به شکل محدودی این اتوبوس‌ها به انجام فعالیت خواهند پرداخت.

به نقل از روابط عمومی این اداره کل،وی تصریح کرد: برای آشنایی بیش از پیش مردم ارومیه با میراث فرهنگی و امکان دیدنی این شهر، بازدید از مدرسه تاریخی 22 بهمن، مدرسه هدایت، مسجد جامع و چند مکان گردشگری دیگر به صورت رایگان پیش‌بینی شده است.

جباری گفت: تلاش می‌شود تا در اتوبوس گردشگری نیز برخی آیین‌ها و سنن فولکلور، آشیقلار و تکم‌گردانی برگزار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اتوبوس گردشگری روباز اتوبوس گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۱۲۰هزار مسافر نوروزی از پایانه‌های اصفهان/آغاز پیک دوم سفرها همزمان با لیالی قدر

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با تشریح ترددهای مسافران از پایانه ها در ایام نوروز گفت: پیک دوم سفرها همزمان با ایام لیالی قدر در حال آغاز است که عمده این سفرها به سمت مشهد مقدس صورت می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل توکلی امروز _پنجشنبه نهم فروردین_ در جلسه ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با ارائه گزارشی از آمار جابه‌جایی مسافران همزمان با آغاز سفرهای نوروزی از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا هشتم فروردین سال جاری اظهار کرد: تعداد مسافران ورودی در این ایام ۱۱۹ هزار و ۷۹۴ نفر و تعداد مسافران یا شهروندانی که از اصفهان خارج شده‌اند، ۱۴۳ هزار و ۱۰۱ نفر بوده است که از طریق ۱۰ هزار و ۴۹۶ سرویس دستگاه اتوبوس برون شهری خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین تقاضای سفرها از پایانه کاوه انجام شده است، افزود: تعداد ۷۱ هزار و ۷۰۳ نفر مسافر از پایانه کاوه به تهران، شیراز، مشهد، اهواز، یزد، شهرکرد و عمده استان‌های شمال و جنوب کشور سفر کرده‌اند؛ همچنین بسیاری از افراد سفرهای درون استانی به ویژه به زادگاه خود داشته‌اند که از این بین کاشان، شهرضا، فریدن، لنجان، گلپایگان و مبارکه سهم بیشتری از سفرهای درون استانی را به خود اختصاص دادند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصریح کرد: تمام ترددها از پنج پایانه اصفهان به ۱۱۷ نقطه در سطح کشور و ۲۸ نقطه درون استانی انجام شده است که در این رابطه ۶۶۹۱ دستگاه اتوبوس به ۱۰۰ هزار و ۶۹۶ نفر مسافر برون استانی سرویس ارائه می‌دهند و سه هزار و ۸۰۵ دستگاه اتوبوس به ۳۲ هزار و ۴۰۵ نفر مسافر درون استانی سرویس ارائه داده‌اند.

بدرقه زائران امام رضا (ع) در مبدا با پرچم متبرک آستان قدس

توکلی از اجرای ۸ برنامه فرهنگی با بیش از ۸۰ اجرا در مبادی اصلی ورودی اصفهان یعنی پایانه‌ها خبر داد و اضافه کرد: مبارک خوانی، پرده‌خوانی، نقالی، تئاتر، موسیقی سنتی، موسیقی محلی از جمله این برنامه‌ها است، همچنین برای اولین بار در سطح کشور توانستیم آئین بدرقه زائران امام رضا (ع) را اصفهان انجام دهیم که در این آئین زائران با بوسیدن پرچم متبرک حضرت در پای اتوبوس حال و هوای امام رضایی پیدا می‌کنند؛ البته این آئین به‌ویژه در روزهای چهارشنبه به‌طور ویژه انجام می‌شود.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی دو هتل پایانه کاوه با ۸۴ تخت و هتل پایانه صفه با ۶۴ تخت به مسافران افزود: همچنین ۱۶ غرفه اغذیه‌فروشی در پایانه کاوه، ۴ غرفه در پایانه صفه و ۴ غرفه در پایانه‌های جی و زاینده رود به صورت شبانه روزی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

آغاز پیک دوم سفرها همزمان با لیالی قدر

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان در خصوص کمبود بلیت‌های اتوبوس ابراز کرد: این موضوع ارتباطی با پایانه‌های مسافربری نداشته و به اداره کل راهداری مربوط است که یکی از دلایل آن اعزام ۷ هزار دستگاه اتوبوس به سمت شرکت‌های عسلویه و جنوب کشور است که باید این دغدغه مردم رفع شود؛ به ویژه اینکه پیک دوم سفرها همزمان با ایام لیالی قدر آغاز می‌شود و عمده این سفرها به سمت مشهد مقدس صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: بنابراین لازم است ضمن تعامل با مدیران خراسان رضوی برای برگشت زائران تمهیدات لازم اتخاذ شود.

کد خبر 739901

دیگر خبرها

  • اولین مورد اهدای عضو ۱۴۰۳ در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • مراسم احیای شب‌های قدر در ارومیه
  • جابه‌جایی ۱۲۰هزار مسافر نوروزی از پایانه‌های اصفهان/آغاز پیک دوم سفرها همزمان با لیالی قدر
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • فعالیت ۲ خط اتوبوس گردشگری در اصفهان
  • بارش‌های نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی به ۲۵۲ میلی‌متر رسید
  • حال خوب دریاچه ارومیه عیدانه ای به مسافران