Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@04:43:11 GMT

سوریه زوار ۲ کشور را در کرونا می‌پذیرد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۲۶۸۰

سوریه زوار ۲ کشور را در کرونا می‌پذیرد

با کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در سوریه، دولت این کشور با پذیرش زائر از کشورهای عراق و پاکستان با شرط داشتن جوابیه منفی آزمایش کرونا موافقت کرد.

گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، با کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در سوریه، دولت این کشور تصمیم گرفت تا مرز‌های خود راروی مردم کشور‌های عراق و پاکستان باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، در روز‌های آینده اعزام زائران از این دو کشور به سوریه از سر گرفته می‌شود و زوار عراقی و پاکستانی می‌توانند با داشتن برگه سلامت و جوابیه منفی آزمایش کرونا به سوریه سفر کرده و به زیارت حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) مشرف شوند.

البته مقامات سوریه اعلام کردند که حداکثر تعداد زائر در حرم‌های مقدس نباید روزانه بیش از ۵۰۰ زائر خارجی باشد و افراد مسن و آن‌هایی که بیماری زمینه‌ای نیز دارند، نباید به سوریه اعزام شوند. به این ترتیب در هر دوره اعزام، حداکثر ۵۰۰ زائر از دو کشور پذیرش می‌شود.

پیش از این، دولت سوریه از پذیرش زائر در ایام وفات حضرت زینب (س) از عراق خبر داده بود و‌موکب‌های عزاداری از نجف اشرف در ایام وفات بانوی دشت کربلا به حرم‌های مطهر مشرف شده بودند.

سفر به سوریه از اواخر سال ۹۸ با شیوع کرونا متوقف شد و این کشور از پذیرش زائر خارجی امتناع کرد. حتی چند ماه حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بسته بود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرهنگی کرونا سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۱۴۰۳ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاون بهداشت، مدیران ستادی، فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه در محل دفتر معاونت توسعه برگزار شد.

بر این اساس در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و مؤسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

کد خبر 6087524

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • پذیرایی موزه‌های آستان قدس رضوی از بیش از ۴۳ هزار زائر داخلی و خارجی
  • برای نخستین بار ؛ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره) همزمان با اعزام زوار ایرانی + فیلم