Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  پیشروی گسترده رزمندگان یمنی در مناطق مرکزی و شمال غرب استان مارب در یک ماه گذشته باعث شد عناصر ائتلاف سعودی عملیاتی را در جبهه دیگر برای فرار از شکست و فشار بر رزمندگان یمنی در حومه شهر مارب ترتیب دهند.

بیشتر بخوانید

جدیدترین خبر‌ها از تحولات میدانی یمن/ رزمندگان با سد مهم و راهبردی «مارب» چند کیلومتر فاصله دارند؟ + تصاویر

ائتلاف سعودی با باز کردن جبهه جدید در استان تعز تلاش می‌کند مارب، مهم‌ترین پایگاه اشغالی را در مرکز یمن حفظ کند چرا که به خوبی می‌داند اگر پیشروی‌های رزمندگان را متوقف نکند و این شهر را از دست دهد با عواقبی بسیار سنگین روبه رو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین اخبار به دست آمده، عملیات عناصر ائتلاف سعودی در مرکز استان تعز در بخش‌های «جبل حبشی و مقبنه» آغاز شده است؛ این عملیات را گروهی موسوم به «مقاومت وطنی» تحت رهبری «طارق صالح» شروع کرده است.

به گفته منابع میدانی، عملیات مزدوران سعودی از سمت «سه راه الوازعیه» و کوه «رحنج» و مناطق جنوبی کوه «حبشی» ترتیب داده شد و نیرو‌های یمنی با وجود مقاومت گسترده مجبور شدند به دلیل حجم سنگین حملات از برخی نقاط به صورت محدود عقب نشینی کنند.

به گزارش مشرق، نیرو‌های یمنی فقط از روستا‌های «الکویحه و الطویر» و کوه «الهوب» عقب نشینی کردند؛ نیرو‌های هوایی ائتلاف نیز در جریان درگیری‌ها مواضع رزمندگان را هدف قرار دادند و همین مسئله در عقب نشینی‌ها تاثیر گذار بود.

در حال حاضر، درگیری‌ها میان رزمندگان یمنی و عناصر ائتلاف سعودی در محور شرقی و جنوب شرقی «سه راه الوازعیه» و مناطق شمالی «الکدحه» ادامه دارد؛ این محدوده درگیری مناطق مرزی دو بخش «جبل الحبشی و مقینه» محسوب می‌شوند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی نیز به طور دقیق در مناطق و کوه‌های «الکدحه، غباری، المغدر، الروی، المنصوره، العنصاب، الحنایه و...» حضور دارند و از موضع خود در برابر نیرو‌های ائتلاف دفاع می‌کنند.

مزدوران سعودی قصد دارند با پیشروی از سمت سه راه الوازعیه خود را به همرزمانشان در کوه رحنج برسانند یا عملیات را در همین مسیر به صورت عکس ادامه دهند تا رزمندگان را در این محدوده (الکدحه، غباری، المغدر، الروی، المنصوره، العنصاب، الحنایه و ...) محاصره کنند.

در مقابل رزمندگان می‌توانند با اعزام نیرو‌های تازه نفس به این محدوده و همچنین مقاومت در برابر مزدوران سعوی از سمت «کوه المقدر» به سمت مناطق شرقی از جمله «الخیامی، کوه الحریم و ...» پیشروی و خود را به جاده راهبردی «تعز - التربه» برسانند و این مسیر را مسدود کنند و کمک رسانی نیرو‌های ائتلاف را به شهر تعز و حومه قطع کنند که در نهایت در متوقف شدن موقت عملیات مزدوران تاثیر می‌گذارد.

در حال حاضر حدود ۴۵ درصد از خاک استان تعز شامل مناطق شمالی، مرکزی و شرقی از جمله «الراهده، الهجده، الجند، الکدحه و ...» در کنترل رزمندگان یمنی است؛ ۵۵ درصد از مساحت استان شامل مناطق جنوبی و غربی از جمله «المخا، پایگاه خالد بن ولید، التربه، المسراخ، ذیاب و...» در اشغال است.

به گزارش مشرق، بخش جنوب غربی استان تعز به تنگه راهبردی باب المندب متصل می‌شود و مناطق جنوبی غربی یمن که در کنار ساحل واقع شده اند را به استان الحدیده و مناطق مرکزی یمن وصل می‌کند و همین موقعیت اهمیتش را چند برابر کرده است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یمن تحولات منطقه تحولات یمن رزمندگان یمنی ائتلاف سعودی استان تعز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس

بیست و هشتمین نشست هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی اکبر مداحی، مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام در مورد برگزاری بیست و هشتمین نشست هم‌اندیشی سالیانه و سراسری 700 هیأت رزمندگان اسلام به مدت 3 روز در مشهد گفت: این همایش از 5 تا 7 اردیبهشت‌ در مشهد مقدس برگزار می‌شود. در این نشست علما و مسئولان مربوطه به تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های هیأت رزمندگان اسلام در سال 1403 می‌پردازند. موضوعات کارگروه‌ها عبارتند از اربعین و برنامه‌های سال 1403 موکب‌ها، آسیب‌شناسی برنامه های هیات و رشد و بالندگی آن، ایده های جدید جهت ارتقاء هیات ها، نقش هیأت در ارتقاء عفاف و حجاب جامعه. این 700 مدیر هیأت، شامل 400 مدیر هیأت رزمندگان اسلام و 300 مدیر هیأت پیروان عترت (خواهران) رزمندگان اسلام را می‌شوند.

10 توصیه مهم به مداحان در آستانه محرم

مداحی ادامه داد: حجت الاسلام راشد یزدی درباره اخلاق در هیأت، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان درباره رسالت‌های هیأت رزمندگان در جامعه، آقای آل داود درباره سواد رسانه و جنگ شناختی، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی درباره بایدها و نبایدهای هیأت و آداب هیأت داری، سردار فلاح‌زاده درباره جهان اسلام و محور مقاومت، حجت الاسلام راجی درباره جهاد تبیین، حجت الاسلام خواجوی درباره فلسفه سیاسی نظام اسلامی از منظر امامین انقلاب، آقای وحید جلیلی قائم مقام صدا و سیما در مورد اهمیت رسانه در هیأت‌ها و نیز انتظارات متقابل رسانه ملی و هیأت‌های رزمندگان اسلام و حجت الاسلام احمد پناهیان در مورد شیوه‌های هیأت داری در این همایش سخنرانی خواهند کرد. حاج احمد واعظی در این نشست به مدیحه سرایی و حجت الاسلام سید روح الله مؤید فرزند استاد مؤید به شعرخوانی خواهند پرداخت. در پایان این نشست هم اندیشی، به بیست هیات برتر (ده نفر از آقایان و ده نفر از خواهران) جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس
  • بازی «Viewfinder» در سبک معمایی منتشر شد
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • مقاومت لبنان ۲ پایگاه‌ اسرائیل را هدف قرار داد
  •  تظاهرات یمنی ها در حمایت از غزه و ایران