Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه پس از سفر به مرز دوغارون در شهرستان تایباد و در نشست بررسی مشکلات موجود این گذرگاه زمینی افزود: در حوزه ساماندهی مرز دوغارون از سوی دستگاههای متولی طرحهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش بینی شده که این مهم جای قدردانی و تشکر دارد.

وی ادامه داد: مرز دوغارون یکی از مناطق اقتصادی کشور به شمار می رود که باید از سوی همه مسوولان در همه حوزه ها مورد توجه قرار گیرد همچنین توجه به موضوعات اقتصادی و امنیتی در این منطقه باید مورد تاکید قرار گیرد و کوچکترین غفلتی نباید در این دروازه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس قوه قضائیه به مستقر شدن تجهیزات الکترونیکی در حوزه ناوگان ورود و خروج کالا در گمرک دوغارون اشاره کرد و گفت: استقرار تجهیزات روز الکترونیکی برای کنترل ناوگان ورودی و خروجی در گمرک مرزی دوغارون نقش به سزایی در تامین امنیت کالاهای صادراتی و وارداتی در این منطقه دارد.

رییسی به ورود غیرقانونی اتباع کشور افغانستان از طریق مرزهای مشترک ایران و افغانستان به داخل کشور اشاره کرد و افزود: ورود اتباع افغانستانی به داخل کشور باید به صورت قانونی انجام گیرد و ورود غیرقانونی اتباع افغانستانی به داخل کشور خلاف قانون است.

وی ساماندهی ناوگان ورودی و خروجی در گمرک مرزی دوغارون را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باتوجه به ورود و خروج مسافران ایرانی و خارجی به داخل ۲ کشور ایران و افغانستان باید تردد نیز در این معبر زمینی تسریع شود.

رییس قوه قضائیه به برقرای ارتباط با برخی از کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: ارتباط با کشورهای همسایه در دستور کار جمهوری اسلامی ایران است و باید از ظرفیتهای موجود در کشورهای همسایه و منطقه استفاده کرد و تعاملات خود را افزایش داد.

رییسی مبارزه با پدیده شوم قاچاق را یکی از مهمترین برنامه های قوه قضاییه برشمرد و افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام " تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها " مزین شده است همه ما باید برای عملی کردن این شعار گام برداریم و مبارزه با قاچاق باید در دستور کار قرار گیرد و نباید قاچاق به ویژه قاچاق سازمان یافته از مرزهای آبی، خاکی و هوایی انجام شود.

وی به رونق تولید و تسهیل در امر صادرات در گمرک مرزی دوغارون اشاره کرد و ادامه داد: با روان‌سازی در حوزه صادرات کالا، مردم این شهرستان به ویژه جوانان این منطقه می توانند نقش به سزایی در رونق تولید داشته باشند.

رییس قوه قضائیه به طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با ظرفیتی که دارد باید در اشتغال جوانان این منطقه نقش به سزایی داشته باشد و تاخیر ۱۰ ساله در اجرایی شدن طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون باید با اقدامات جهادی دستگاههای متولی شتاب گیرد.

رییسی افزود: اشتغال یکی جلوه های مهم تولید قدرت در کشور است و امروز و در برهه حساس کنونی یکی از مهمترین راهبردهای پیش روی کشور رونق تولید، پشتیبانی از تولید و رفع موانع و چالشهاست.

وی به وحدت مردم شیعه و اهل سنت شهرستان تایباد اشاره و اظهار کرد: وحدت و انسجام در بین اقوام و مذاهب مختلف از مهمترین زمینه های توسعه یافتگی است و بدون وحدت و انسجام توسعه انجام نمی گیرد از این رو باید اتحاد و یک‌دلی در بین جامعه  اسلامی پاس داشته شود.

در ابتدای این جلسه هر یک از مدیران شهرستان تایباد به عملکرد حوزه کاری خود پرداختند.

همچنین در این جلسه تعدادی از بازرگانان، سرمایه گذاران ایرانی و افغانستانی و فعالان بخش های مختلف اقتصادی به بیان مشکلات خود پرداختند.

در این سفر که محمد صادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی رییس قوه قضائیه را همراهی می‌کرد، رییسی ضمن بازدید از مرز ایران و افغانستان در شهرستان تایباد در جریان مسائل و مشکلات گذرگاه مرزی دوغارون قرار گرفت.

گذرگاه مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان با قدمت ۱۰۰ ساله در زمره پنج گمرک برتر کشور و فعالترین گمرک خراسان رضوی پس از گمرک مشهد و تنها گمرک مستقل در این استان محسوب می‌شود که تمام ترانزیت کالا به افغانستان از طریق آن صورت می‌گیرد.

بیشترین فعالیت  این گمرک در زمینه ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است و کالاهای بازرگانان افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس به گمرک های بندرعباس، بندر لنگه و دیگر گمرکات مرزی آن کشورها منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شود.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مشهد جمهوری اسلامی ایران سید ابراهیم رییسی افغانستان گمرک دوغارون قوه قضاییه ایران تایباد شیعه محمدصادق معتمدیان مقام معظم رهبری بندرعباس خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مشهد جمهوری اسلامی ایران منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مشهد جمهوری اسلامی ایران سید ابراهیم رییسی افغانستان گمرک دوغارون قوه قضاییه ایران تایباد شیعه محمدصادق معتمدیان مقام معظم رهبری بندرعباس خلیج فارس اخبار کنکور منطقه ویژه اقتصادی دوغارون رییس قوه قضائیه شهرستان تایباد مرزی دوغارون مرز دوغارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳

تین نیوز

نایب رئیس اول کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در مورد تحقق شعار سال ۱۴۰۳ مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» و نقش مردم و فعالان اقتصادی در توسعه اقتصاد دریامحور، اظهار داشت: برای تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۳ نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم از سوی دولت، تسهیل شرایط و بهبود فضای فعالیت هستیم که باید از سوی دولت مردان مدنظر قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی محمدمیرزائیان با بیان اینکه توسعه فعالیت های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر، از عوامل جهش تولید است، گفت: جهش تولید و توسعه اقتصاد دریامحور مکمل یکدیگر هستند.

وی افزود: دولت باید زیرساخت های لازم را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان فراهم کند و یکی از این زیرساخت ها ایجاد کارخانجات تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر به دلیل نزدیکی به نوار ساحلی است که مزایای بسیاری از جمله کاهش هزینه حمل ونقل، رونق فعالیت های در حوزه دریایی و بندری با توجه به ظرفیت های ویژه کشور در این بخش و انتقال تمرکز جمعیتی به سوی سواحل، دارد.

نایب رئیس اول کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تأکید کرد: باید بازارهای صادراتی موثر تعریف شود و بتوانیم سهم خود را در این بازارها داشته باشیم. ضرورت دارد تولیدکنندگان و به ویژه صادرکنندگان برتر را به میدان رقابت اقتصادی بازگردانیم و بتوانیم با فراهم کردن شرایط مورد نیاز، زمینه ساز رونق اقتصاد کشور شویم.

محمدمیرزائیان افزود: یکی از مسائلی که در کنار فعالیت های صنعتی و تولیدی در پسکرانه بنادر برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید مدنظر قرار گیرد، رفع چالش تعهد ارزی است، حداقل این تعهد ارزی باید در مورد محصولات کشاورزی برتر شود زیرا شرایط فعالان بخش خصوصی با شرکت های دولتی متفاوت است.

وی ادامه داد: فعالان بخش خصوصی آمادگی همکاری با دولت در راستای جهش تولید و انجام فعالیت های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر را دارند، دولت، قوه مققنه و قوه قضائیه نیز باید چالش های موجود را برطرف کند تا فعالان اقتصادی بتوانند به بهترین شکل و بدون دغدغه فعالیت کنند.

نایب رئیس اول کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خاطر نشان کرد: جهش تولید و توسعه اقتصاد دریامحور مکمل یکدیگر هستند، اگر شرایط برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود جهش تولید رقم می خورد و به دنبال آن توسعه اقتصاد دریامحور محقق خواهد شد، زیرا این دو جدای از یکدیگر نیستند و در صورت فراهم بودن شرایط کاملاً به یکدیگر وابسته اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سخت‌گیری لازم برای حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق صورت گیرد
  • گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: عملیات «وعده صادق» اقدامی ضروری و وحدت بخش بود
  • کشف بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • ارتش در حال انجام انسداد مرزی ایران و افغانستان است
  • اشغالگری در روز روشن
  • زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان بی سرپرست فراهم شود
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد