Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از تلاش نمایندگان برای تثبیت ساعت رسمی کشور تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان به منظور جلوگیری از ایجاد بی نظمی و آشفتگی در زندگی مردم خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از خانه ملت، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس، گفت: قانون تغییر ساعت رسمی کشور در سال 1386 بر اساس طرح فرانسوی ها در قرن هجدهم توسط مجلس هشتم تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در آن زمان فرانسوی ها با تغییر ساعت رسمی کشور شان قصد صرفه جویی در مصرف شمع و به حداقل رساندن کاهش اتلاف انرژی داشتند اما برخی از کشورهای اروپایی به واسطه مسائل اقتصادی معتقد بودند که زود خوابیدن و سرکار رفتن موجب صرف جویی در مصرف انرژی می شود.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها افزود: اوایل قرن بیستم که بحث انرژی الکتریسیته به وسط آمد و تصمیم بر این شد با تغییر ساعت رسمی کشورها، کاهش ساعت فعالیت های اداری و استفاده کمتر از وسایل انرژی گرمایشی و سرمایشی این امر مهم را محقق کنند.

ابوترابی بیان کرد: اروپایی ها 15 سال پیش طرح فرانسوی ها را به قانون تبدیل کردند که بر اساس آن در شش ماهه اول سال نیم ساعت ساعت ها به جلو کشیده شود و در شش ماه دوم در سر جای سابق خود بر می گردد.

وی عنوان کرد: مطالعات اروپایی ها نشان داد نه تنها اجرای قانون تغییر ساعت رسمی منجر به بهبود شاخص های اقتصادی آنها نشده بلکه تبعات فرهنگی،اجتماعی و فیزیولوژی شده به طوری که مردم با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می کنند.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تصریح کرد: از طرف دیگر نافرمانی های مدنی باعث شد تا مردم به راحتی حاضر به تغییر ساعت های خود نکنند و با توجه به ارزش کم اقتصادی قانون مذکور در سال 2019 منسوخ شد.

وی ابراز کرد: دو سال است که دیگر قانون تغییر ساعت رسمی در اروپا اجرا نمی شود و بر اساس مطالعاتی که در کشورمان صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که اجرای قانون تغییر ساعت رسمی کشور باعث به هم خوردن سیستم بدن شده و تبعات روحی و روانی برای مردم به همراه دارد برای همین باید زمان مانند گذشته ثابت باشد.

ابوترابی بیان کرد: اعتقاد دارم که بررسی و تصویب طرح تغییر ساعت رسمی کشور در مجلس زمان بر نیست اما با این حال امکان طرح آن قبل از پایان سال 1399 به دلیل بررسی لایحه بودجه سال آنده کشور محقق نشد.

وی افزود: با توجه به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان تلاش داریم تا ساعت رسمی کشور را تثبیت کنیم و طی صحبتی که چند قبل با رئیس کمیسیون اجتماعی انجام شد که نظر عیسی زاده برای اولویت یافتن بررسی طرح مذکور مثبت بود.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور تلاش داریم تا به منظور جلوگیری از ایجاد بی نظمی و آشفتگی ها در زندگی مردم طرح تغییر ساعت رسمی کشور را تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان در مجلس تصویب و اجرایی شود.

لازم به ذکر است که با قرائت سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیات رییسه مجلس، در نشست علنی 25 آذرماه سال 99 مجلس شورای اسلامی، طرح تغییر ساعت رسمی کشور را اعلام وصول شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی ساعت رسمی کشور مجلس یازدهم قانون تغییر ساعت رسمی تغییر ساعت رسمی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این‌که ما در شرایط تورم بالا بخواهیم حقوق و دستمزدها را هم دائم افزایش دهیم و یک روند رفت و برگشتی بین تورم و حقوق وجود داشته باشد، به رفاه مردم کمک نمی‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، داو‌د منظور‌ در سفر به دامغان ‌درباره آخرین وضعیت قانون بودجه 1403 اظهار داشت: با توجه به این‌که امسال برای نخستین بار بودجه 2 مرحله‌ای شده بخش اصلی قانون بودجه که به تبصره‌ها و جداول کلان مرتبط بود 27 اسفند پارسال ابلاغ شد و عملا اجرای قانون بودجه را از ابتدای سال آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه دولت در نخستین روز آغاز به کار مجلس در سال جدید بخش دوم قانون بودجه را به مجلس تحویل داد و مجلس نیز اعلام وصول کرد و کمیسیون‌های مجلس رسیدگی را آغاز کردند، افزود: هفته گذشته هفته پرکاری در کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون تلفیق بود و هفته آینده نیز این روند ادامه دارد. بخش دوم قانون بودجه 1403 که به جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها مرتبط است، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود.

منظور درباره افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری تصریح کرد: افتخار همه ما در دولت این است که به بهتر شدن وضعیت معیشت همکاران در دولت و به طور ویژه همه هموطنان کمک کنیم. در ارتباط با حقوق و دستمزد علاوه بر این‌که 20 درصد افزایش در نظر گرفتیم، سایر پرداخت‌ها مانند عائله‌مندی، رفاهیات، پرداخت‌های جانبی و اضافه‌کار نیز رشد خوبی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که امسال بتوانیم با پایین نگه داشتن تورم و کاهش تورم به روند بلندمدت، این امکان را فراهم کنیم که افزایش‌ها در حقوق و دستمزد به رفاه بیشتر برای مردم منجر شود، خاطرنشان کرد:  این‌که ما در شرایط تورم بالا بخواهیم حقوق و دستمزدها را هم دائم افزایش دهیم و یک روند رفت و برگشتی بین تورم و حقوق وجود داشته باشد، به رفاه مردم کمک نمی‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: همانطور که پارسال تلاش کردیم تورم را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم، امسال هم تلاش و برنامه دولت این است که بتوانیم کاهش بیشتری در نرخ تورم داشته باشیم و رضایت مردم را بیشتر تامین کنیم.

معاون رییس‌جمهور از تخصیص 230 هزار میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان‌خدمت بازنشستگان خبر داد و با بیان اینکه پرداخت‌های بازنشستگان پارسال به طور کامل انجام شد و مطالباتی برای این قشر ایجاد نشد، گفت: فقط پاداش پایان خدمت برخی از بازنشستگان مانده که معمولا هم این پاداش در سال بعد از بازنشستگی تامین و پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه تقویت تحریم اقتصادی است
  • چرا انتخابات مجلس به دور دوم کشیده می‌شود
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند
  • اعلام جزئیات کاهش ساعت کار هفتگی
  • کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند
  • کاهش ساعت کاری شامل بخش خصوصی و کارگری هم می‌شود؟
  • کوچکی‌نژاد: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند
  • یک نماینده: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند