Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@15:33:37 GMT

آیا کرونای انگلیسی موجب افزایش مرگ و میر می‌شود؟ + فیلم

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۵۱۸۵

آیا کرونای انگلیسی موجب افزایش مرگ و میر می‌شود؟ + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت‌وگو با تسنیم آخرین اطلاعات مربوط به کرونای انگلیسی را تشریح کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان ، شیوع ویروس کرونا در کشور موجی از نگرانی را میان مسئولان و عموم شهروندان و هموطنان ایجاد کرده است چرا که قدرت سرایت این ویروس منحوس به مراتب بیشتر از انواع قبلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا بنفشه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم آخرین اطلاعات مربوط به کرونای انگلیسی را تشریح کرد و آخرین اخبار و اطلاعات در زمینه کرونای جهش یافته انگلیسی را ارائه کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه عمده تغییر در ویروس کرونا معمولاً در هر نقطه‌ای اتفاق می‌افتد به نام آن شهر یا کشور شهر ظهور پیدا می‌کند، اظهار داشت: علاوه بر کرونای مشهور انگلیسی انواع جهش یافته دیگری از ویروس کرونا در دیگر کشورهای جهان نظیر آفریقا و برزیل نیز مشاهده و به ثبت رسیده است.

مجلس برای مقابله با "کرونا" پشتیبان مدافعان سلامت است محدودیت‌های کرونایی نوروز در مازندران اعمال می‌شود تاز‌ه‌ترین وضعیت کووید 19 آذربایجان ‌غربی/ کرونا در تعطیلات نوروزی استان را تهدید می‌کند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه این تغییرات عمدتا در قسمت چنگَک ویروس رخ می‌دهد، افزود: این جهش باعث می‌شود میزان سرایت ویروس افزایش پیدا کند و به صورت میانگین قدرت سرایت 70 درصد افزایش پیدا می‌کند و از سوی دیگر سن مبتلایان نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه با جهش ویروس کرونا ریسک سرایت نیز افزایش پیدا می‌کند، ابراز داشت: آنچه که اهمیت دارد آن است که باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک بیش از پیش رعایت شود تا شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال باشیم.

انتهای پیام/801/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد کار مجلس دوازدهم باید نظارت بر اجرای قوانین باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با برنامه "جنت آباد" رادیو تهران، اظهار داشت: علی رغم ادعای مجلس یازدهم که تقویت نظارت‌ها در راستای تحقق مطالبات مردمی بود؛ متأسفانه این مجلس عملکرد شفاف و مثبتی در اجرای این هدف نداشت.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم گفت: امیدواریم در مجلس دوازدهم ساز و کاری اندیشیده شود که بیش از ۷۰ درصد فعالیت نمایندگان مجلس به نظارت بر اجرای قوانین در دولت و قوای سه گانه اختصاص پیدا کند.

وی افزود: متأسفانه مصوباتی داریم که قوای سه گانه در اجرا آن کاستی دارند. مجلس شورای اسلامی در باب نظارت باید بر اجرای این قوانین ورود کند و مشکلات را برطرف کند.

آئین نامه داخلی مجلس نیاز به بازنگری دارد

بابایی‌در ادامه افزود: به نظر من در آئین‌نامه داخلی مجلس حقوق تمام ملت رعایت نمی‌شود. به عنوان مثال در کمیسیون بهداشت و درمان ۲۰ پزشک عضو هستند. آئین نامه می‌گوید کسی که در رشته پزشکی تحصیل کرده است می‌تواند در کمیسیون بهداشت و درمان عضو شود ولی لزوماً کسانی که پزشک هستند نباید در این کمیسیون عضو شوند، زیرا تضاد منافع به وجود می‌آید زیرا به جای در نظر گرفتن منافع مردم منافع جامعه پزشکی را در نظر می گیرند.

برای اولین بار پس از انقلاب؛ در مجلس یازدهم حقوق کارگران ۵۷ درصد افزایش پیدا کرد

رییس فراکسیون کارگری در مجلس یازدهم تصریح کرد: سال گذشته با ورود فراکسیون کارگری برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی با هماهنگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی حقوق کارگران ۵۷ درصد افزایش پیدا کرد. شاخص تولید در این مدت افزایش و قیمت تمام شده تولید کاهش پیدا کرد.

جهش تولید رخ دهد باید قدرت خرید مردم را افزایش دهیم

این نماینده مجلس گفت: علت تورم افزایش مزد کارگران نیست؛ به صراحت می‌گویم اگر می‌خواهیم جهش تولید رخ دهد باید قدرت خرید مردم را افزایش دهیم.

باید اولویت مجلس دوازدهم؛ شیوه تعیین مزد کارگران و مدیریت صندوق‌های بازنشستگی باشد

نماینده انتخاب شده برای مجلس دوازدهم در ادامه عنوان کرد: مهم‌ترین اولویت‌های مجلس دوازدهم تعیین و تکلیف تعیین مزد کارگری است؛ متأسفانه هر سال با این چالش مواجه هستیم؛ همچنین مدیریت صندوق‌های بازنشستگی بسیار با اهمیت است، این صندوق‌ها حیاط خلوت دولت‌ها شده‌اند.

قوانین تولید؛ باید به روز رسانی شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: موانع تولید در کشور کم نیست؛ قوانین این حوزه باید به روز رسانی شود. متأسفانه اکنون نمی‌توانیم با قوانین شرایط عادی اقتصادی کشور صادرات داشته باشیم.

بابایی با اشاره به موضوع تولید ملی تاکید کرد: متأسفانه طی سال‌های گذشته به تولید ملی نگاه سطحی داشتیم. با نگاه سطحی نمی‌توانیم به اهدافمان از تولید ملی دست پیدا کنیم. قوانین سنتی حوزه تولید داخلی باید در مجلس شورای اسلامی بررسی و در صورت نیاز به روز شود.

بروکراسی اداری یکی از موانع جدی بر سر راه تولید است

وی افزود: بروکراسی اداری یکی از موانع جدی بر سر راه تولید است؛ مجلس شواری اسلامی باید موانع قانونی پیش روی تولیدکنندگان را رفع کند؛ اگر این فضا شکل نگیرد طبیعی است که به صورت شعاری با تولید برخورد شده است.

نماینده دور یازدهم و دوازدهم مجلس تصریح کرد: چشم انداز و هدف‌گذاری مثبت تولید مهم است؛ باید هدفمان از تولید را مشخص کنیم؛ آیا هدفمان صرفاً این است که بگوییم یک کالا تولید کرده‌ایم؟ یا هدفمان کاهش مشکلات پیش روی تولید است! امیدوارم مجلس دوازدهم با نگاه کارشناسی و با نگاه به تجربه‌های تلخ گذشته تولید را به خوبی دنبال کنند.

عده‌ای از تولیدکنندگان به بهانه تولید ملی از رانت دولت استفاده می‌کنند

بابایی کارنامی در ادامه افزود: عده‌ای از تولیدکنندگان با هدف رشد اقتصادی وارد فضای تولید ملی می‌شوند؛ ولی عده‌ای دیگر به بهانه تولید ملی از رانت دولت استفاده می‌کنند و وارد بازار تولید می‌شوند. ما به دنبال تولیدکنندگانی هستیم که به معنای واقعی به دنبال رشد تولید ملی هستند، سرمایه‌های خود را با ورود به این عرصه ضمن خدمت به کشور سود هم می‌کنند. این گروه از تولیدکنندگان که با هدف رشد تولید در این عرصه فعالیت می‌کنند تعدادشان کم نیست و ما با عدم رفع موانع تولید در حق این تولیدکنندگان جفا کردیم و به آنها خدمت نکردیم مجلس دوازدهم باید آسیب‌های این بخش را مرتفع کند.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: موانع تولید در کشور کم نیست؛ قوانین این حوزه باید به روز رسانی شود. امروز نمی‌توانیم با قوانین شرایط عادی اقتصادی کشور صادرات داشته باشیم. قوانین سنتی حوزه تولید داخلی باید در مجلس شورای اسلامی بررسی و در صورت نیاز به روز شود.

کد خبر 6064231

دیگر خبرها

  • چین: آمریکا برای افزایش بودجه نظامی خود از ناکجاآباد دشمن فرضی می‌سازد
  • ۷۰ درصد کار مجلس دوازدهم باید نظارت بر اجرای قوانین باشد
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز
  • ۱۱ هزار متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • ارسال ۲ درخواست به سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/ تحمیل کرونای روانی به مردم جهان
  • آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در پایتخت
  • کیفیت مراکز اقامتی موجب رضایت مسافران می‌شود/افزایش ظرفیت اسکان
  • آتش سوزی در پارکینگ یک برج مسکونی در غرب پایتخت