Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پیش از ظهر امروز همزمان با یکم فروردین‌ماه، رئیس سازمان صمت فارس به همراه معاونین، معاون اقتصادی استاندار و جمعی دیگر از مدیران به منظور رسیدگی و نظارت به وضعیت بازار در سال جدید و تسهیل دسترسی مردم به اجناس از بازارهای سطح شهر بازدید کرد.

حمیدرضا ایزدی با تاکید بر این که مردم باید نسبت به درج قیمت کالا توجه داشته باشند، گفت:کالاها و اجناس بدون لیبل یا اتیکت نشانه‌ای از تخلف و گرانفروشی است و قیمت درج شده بر روی اجناس با قیمت فروش باید مورد توجه مشتریان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که در صورت عدم درج قیمت و یا درج قیمت غیرواقعی بر روی محصولات با فروشندگان برخورد قانونی می‌شود،ادامه داد: در بازدید امروز از چند مرکز فروش مرغ، ماهی و میگو که گرانفروشی کرده و یا از درج قیمت بر روی محصولات خودداری کرده بودند برخورد و برای آن ها تشکیل پرونده داده شد.

رئیس صمت فارس با اشاره به این که پرونده متخلفان برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است،گفت: در این روزها و ایام نوروز اقلام ضروری مثل میوه،  مرغ و گوشت، شیرینی و خشکبار از نیازهای اساسی مردم است، لذا ضروری است که خود فروشندگان هم، جانب انصاف را رعایت کرده و از گرانفروشی پرهیز کنند.

وی افزود: قیمت بسیاری از کالاها بر اساس عرضه و تقاضا است، لذا صدور فاکتور فروش از واحدهای تولیدی تا سطح عرضه و خرده فروش کنترل و توسط بازرسان بررسی می ‌گردد. 

ایزدی در خصوص آرد و شکر نیز با بیان اینکه میزان عرضه بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده در میان عرضه کنندگان توزیع می‌شود،توضیح داد:  اداره کل غله استان در زمینه تامین و توزیع آن تلاش های زیادی کرده و هیچ گونه کمبود و کسری وجود ندارد. 

رئیس صمت فارس در خصوص روغن مورد نیاز صنوف ادامه داد: بر اساس سهمیه اعلام شده به استان، روغن در اختیار صنوف به خصوص صنف قنادان قرارگرفته و برخی از واحدهای صنفی که به میزان بیشتری نیاز داشتند از طریق شرکت های پخش روغن و واحدهای تولیدی در اختیارشان قرار داده شده است.

وی افزود: در حال حاضر هیچ یک از واحدهای تولیدی در زمینه تامین کالا و مواد اولیه با کمبود مواجه نبوده و نیستند.

او همچنین با بیان اینکه به طور کلی هیچ‌ محدودیتی در توزیع این محصولات وجود ندارد،گفت: متاسفانه بعضی افراد سودجو از عرضه این کالاها خودداری کرده و آن را انبار کرده و موجبات گرانفروشی و کمبود را فراهم‌می‌آورند.

رییس صمت فارس با اشاره به برخی تفاوت قیمت ها در بازار گفت: همانطور که می دانیم در برخی برندها یا کارخانه ها بر اساس میزان کیفیت مواد اولیه ای که در تهیه محصولات مورد استفاده قرار می‌دهند تاحدودی تفاوت قیمت وجود دارد.

ایزدی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرنوع تخلف، از گرانفروشی و کم فروشی گرفته تا عدم نصب اتیکت یا لیبل قیمت بر روی کالا یا اجناس، موارد را به سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان یا ۳۲۳۴۰۰۰ بازرسی اتاق اصناف اطلاع رسانی کنند تا در سریع ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است، در این بازدید از چندین مراکز فروش مرغ، ماهی، گوشت، خشکبار و شیرینی فروشی جهت کنترل قیمت اجناس و کالاها بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان صمت فارس بازدید گرانفروشی تعزیرات درج قیمت صمت فارس بر اساس بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد

گروه خودروسازی سایپا اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را با خودروی سایپا ۱۵۱ SE و با قیمت جدید، ویژه متقاضیان عادی آغاز کرده است؛ متقاضیان از ساعت ۱۴ امروز تا پایان زمان تکمیل ظرفیت می‌توانند درخواست خود را از طریق وبگاه فروش اینترنتی سایپا ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، گروه خودروسازی سایپا از امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ طرح فروش وانت سایپا ۱۵۱ SE را با قیمت جدید آغاز کرده است.

این طرح از ساعت ١۴ آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

تنها متقاضیان عادی دارای شرایط عمومی بخشنامه‌های فروش خودرو می‌توانند در این طرح فروش نظیر حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهینامه، هر کد ملی یک خودرو، شماره تلفن همراه به‌نام فرد متقاضی و عدم امکان صلح و انتقال خودرو به صورت وکالتی، شرکت کنند.

این محصول که تاکنون با قیمت مصوب ۲۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شد، مشمول ۴۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان افزایش قیمت شده و اکنون با قیمت ۳۰۹ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان عرضه شده است.

این خودور صرفاً در رنگ سفید و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است؛ متقاضیان شرکت در این مرحله از فروش وانت سایپا ۱۵۱ می‌توانند، با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند.

منبع ایسنا

کد خبر 747540

دیگر خبرها

  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله | ربع‌سکه در صدر تقاضا
  • مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند