Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوسک بین الملل تابناک: رزمایش دریایی آمریکا و سه کشور دیگر در نزدیکی ایران، توافق آمریکا و ژاپن برای مقابله با چین، اعتراضات گسترده در پاریس علیه جنایات پلیس، درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای لغو معامله قرن و ادامه مناقشه بین آمریکا و اروپا بر سر پروژه نورد استریم از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رزمایش دریایی آمریکا و سه کشور دیگر در نزدیکی ایران

نیروی دریایی آمریکا از قصد خود برای برگزاری رزمایش بزرگ دریایی به همراه بلژیک، فرانسه و ژاپن در منطقه غرب آسیا خبر داد.

رسانه‌های غربی با اشاره به مسائل موجود میان ایران و آمریکا بر سر برجام گزارش دادند، آمریکا امروز (یکشنبه) اعلام کرد در این تمرینات موسوم به رزمایش جنگی گروه دریای عرب (دریای مکران)، کشتی‌های چهار کشور مذکور تمریناتی در دریای مُکران و خلیج عمان انجام خواهند داد.

به گزارش شبکه «ای‌بی‌سی نیوز»، کشتی‌هایی که قرار است در این رزمایش شرکت داده شوند، شامل ناو هواپیمابر فرانسوی «شارل دوگل»، ناو تهاجمی آمریکایی «یو.اس.اس ماکین آیلند»، ناوچه بلژیکی «اچ‌ان‌ال‌ام‌اس لئوپولد» و ناوشکن ژاپنی «جی‌اس آریاکه» است، به اضافه هواپیماهای چهار کشور مذکور.

دولت «جو بایدن» گفته قصد دارد آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام که «دونالد ترامپ» اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از آن خارج شد بازگرداند. دولت بایدن از سوی دیگر شرط بازگشت به برجام را عقب‌نشینی ایران از اقدامات جبرانی‌ای عنوان کرده که تهران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و محقق نشدن وعده‌های طرف‌های اروپایی در دستور کار قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام ندارد، تأکید کرده واشنگتن با توجه به نقض یکجانبه برجام در جایگاهی نیست که برای اجرای این توافق شرط بگذارد.

توافق آمریکا و ژاپن برای مقابله با چین

وزرای دفاع آمریکا و ژاپن در دیدار هفته گذشته خود در خصوص همکاری نزدیک بر سر مساله نزاع نظامی احتمالی میان چین و تایوان به توافق رسیدند.

در همین حال، خبرگزاری کیودو ژاپن بدون اشاره به جزئیات جلسه مشترک میان وزرای دفاع آمریکا و ژاپن و برنامه دو طرف برای نحوه همکاری در خصوص مسائل مذکور، پرداختن دو طرف به این مورد را تایید کرده است.

این دیدار در جریان سفر هفته گذشته وزرای دفاع و خارجه آمریکا به شرق آسیا انجام شده که «آنتونی بلینکن» هدف آن را رایزنی با متحدین واشنگتن در شرق آسیا و افزایش همکاری‌های دوجانبه بر اساس رویکرد دولت بایدن در آسیا توصیف کرده بود.

لازم به ذکر است چین، تایوان را بخشی از سرزمین خود دانسته و همواره مخالفت خود را با کارشکنی‌های آمریکا علیه سیاست «چین واحد» اعلام کرده است. با این حال، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در جریان دیدار مشترک خود با اعضای کمیته روابط خارجی سنا، در اقدامی بی سابقه، از تایوان به عنوان یک کشور نام برده که منجر به خشم مقام‌های چینی شد.

اعتراضات گسترده در پاریس علیه جنایات پلیس

صدها تن از مردم پاریس در اعتراض به «تبعیض نژادی سازمان یافته و جنایت پلیس» فرانسه به خیابان‌ها آمده و دست به اعتراض زدند.

 همچنین در میان معترضین، «آسا ترائوره» که برادر خود را در سال ۲۰۱۶ و در جریان حمله پلیس به وی جان خود را از دست داد، به چشم می‌خورد.

گفته می‌شود این تظاهرات توسط چندین گروه فعال مدنی و به مناسبت «روز تظاهرات علیه جنایت پلیس» و روز بین المللی پایان دادن به تبعیض نژادی سازماندهی شده است.

معترضین خواستار ایجاد نهادی مستقل برای پایش استفاده از قوه قهریه توسط افسران پلیس و رسیدگی به حال قربانیان اقدامات خشونت سازمان یافته از سوی پلیس شده‌اند.

درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای لغو معامله قرن

10 تن از اعضای مجلس آمریکا با ارسال نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور خواستار پایبندی دولت جو بایدن به سیاست "حمایت از حقوق بشر و کرامت ملت فلسطین" شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این نمایندگان روز سه شنبه گذشته با ارسال نامه‌ای به وزیر خارجه آمریکا بر لزوم مخالفت دولت بایدن با تمامی شیوه‌های توسعه طلبی رژیم اشغالگر قدس و مصادره اراضی فلسطینی و لغو طرح صلح آمریکایی موسوم به "معامله قرن" شدند. 

در این نامه آمده است که به موجب قوانین بین‌المللی استعمارگری رژیم اشغالگر قدس از جمله شهرک‌های یهودی در قدس شرقی و کرانه باختری اقدام غیرقانونی به شمار می‌رود و نباید در این زمینه مسامحه کرد.

ادامه مناقشه بین آمریکا و اروپا بر سر پروژه نورد استریم

"راینر سیل" مدیر عامل شرکت او ام وی اتریش در مصاحبه با روزنامه واینر زیتانگ گفت: شرکت او ام وی از احداث خط لوله گازی نورد استریم 2 بین روسیه و آلمان حمایت می‌کند، آن هم علی رغم تهدید آمریکا برای اعمال تحریم.

وی افزود: این پروژه اهمیت زیادی برای امنیت عرضه در بازار گاز اروپا دارد. در نتیجه این مسئولیت اروپا است تا درباره آن تصمیم بگیرد.
مدیر عامل شرکت او ام وی اتریش اظهار داشت: ما در طول دهه‌ها دوستی عمیقی با آمریکا داشته‌ایم و دوستان نباید یکدیگر را تهدید کنند.
شرکت اتریشی او ام وی یکی از شرکای گازپروم روسیه برای اجرای این پروژه 9.5 میلیارد یورویی است.
این در حالی است که شبکه بلومبرگ پیش از این به نقل از 3 منبع آگاه و نزدیک به این مساله اعلام کرده است که دولت جو بایدن در حال بررسی تحریم‌های جدیدی است تا ساخت خط لوله گازی نورداستریم 2 از روسیه به آلمان را متوقف و بلوکه کند.

تحریم‌های جدید آمریکا احتمالا شامل شرکت‌هایی شود که در ساخت این پروژه مهم انرژی مشارکت داشته‌اند.

منابع آگاه افزودند: تحریم‌های جدید آمریکا همچنین شامل شرکت بیمه‌ای خواهد شد که با شرکت‌هایی که احداث این خط لوله در دریای بالتیک را بر عهده داشته‌اند، همکاری می‌کرده است.

سایر شرکت‌هایی که مواد و اقلام و تجهیزات لازم برای این پروژه را تامین می‌کنند، در فهرست تحریم‌های جدید کاخ سفید قرار خواهند داشت.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی گفت: وزارت خارجه آمریکا در حال دنبال کردن تلاش‌هایی است تا اطلاعات درباره خط لوله نورداستریم و شرکت‌هایی که در این پروژه مشارکت داشته‌اند را کامل کند.

وی افزود: هر شرکتی که در این پروژه دخالت و مشارکت داشته در معرض خطر تحریم‌های آمریکا قرار خواهد داشت و فورا باید به همکاری خود با این پروژه پایان دهد.

آمریکا طی سال‌های اخیر چندین بار پروژه نورداستریم 2 را تحریم کرده است. با این حال، آلمان و اتریش با درخواست‌های آمریکا برای تعلیق این پروژه مخالفت کرده‌اند.

شرکت گازپروم روسیه تلاش زیادی را آغاز کرده است تا این پروژه 11 میلیارد دلاری را پیش از اجرای تحریم‌های آمریکا، تکمیل کند. این پروژه قرار است گاز روسیه را از طریق آلمان به اروپا منتقل کند.
شرکت گازپروم پیش بینی کرده است که این پروژه امسال تکمیل خواهد شد. این پروژه پس از اعمال تحریم‌های آمریکا در اواخر سال 2019 میلادی به مدت یک سال متوقف شده بود.

90 درصد عملیات اجرایی این پروژه نهایی شده ولی مستلزم برخی فعالیت‌ها و عملیات در اعماق آبهای دریای بالتیک در سواحل دانمارک است، جایی که بمب‌های منفجر نشده جنگ جهانی دوم در بستر دریا وجود دارد.

آمریکا که از زمان دولت اوباما با این پروژه مخالفت کرده است، مدعی است که این پروژه موجب افزایش نفوذ سیاسی و اقتصادی پوتین بر اروپا خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه عیسی شریفی نوروز 1400 تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها امریکا ایران ژاپن چین پاریس اروپا اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه عیسی شریفی نوروز 1400 تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها دریایی آمریکا آمریکا و ژاپن خارجه آمریکا معامله قرن وزیر خارجه شرکت هایی خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- معترضان ضد اسرائیلی در منهتن آمریکا پرچم زرد حزب الله را به اهتزاز درآوردند و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند.

به گزارش فرارو، ویدئو‌های منتشر شده در جریان اعتراضات در مرکز شهر منهتن نشان می‌دهد که یک فعال نقابدار با افتخار پرچم حزب الله را با به نمایش می‌گذارد.

یک افسر پلیس نیویورک سعی کرد بین راهپیمایان و مخالفان معترض فاصله بیندازد.

مردی که چفیه دور سرش پیچیده بود و پرچم پاره شده اسرائیل را در دست داشت، گفت: اسرائیل یک کشور منفور است.

زنی در میان جمعیت فریاد زد: ما حزب الله را دوست داریم! در حالی که یکی دیگر از معترضان شنیده می‌شد که فریاد می‌زد آمریکا یک کشور تروریستی است!

اعتراضات ضد اسرائیلی در ایالات متحده پس از حملات پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به اراضی اشغالی دوباره داغ شده است.

در جریان اعتراضات، پرچم آمریکا توسط یک معترض به آتش کشیده شد و پلیس مجبور شد آن را خاموش کند. لحظاتی بعد صدای فریاد مردی شنیده شد: مرگ بر آمریکا!

به گفته پلیس نیویورک، پلیس با قدرت به ناآرامی‌ها پاسخ داد و ۴۸ نفر را در طول روز بازداشت کرد.

چهار مظنون، بین ۱۹ تا ۲۹ سال، به اتهاماتی از جمله حمله، مقاومت در برابر دستگیری و اخلال در رفتار دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل