Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@18:06:44 GMT

تشکیل کارگروه استانی «تسهیل سرمایه‌گذاری و مقررات زدایی»

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۶۱۳۶

تشکیل کارگروه استانی «تسهیل سرمایه‌گذاری و مقررات زدایی»

‍‍‍‍‍‍

مدیرکل دفتر مطالعات معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد از تشکیل کارگروه «تسهیل سرمایه‌گذاری و مقررات زدایی» در استان‌های کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 "ابراهیم صیامی" در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ با اشاره به موانع و راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری در بخش تولید گفت: اقتصاد امروز ایران برای سیاست‌های سرمایه‌گذاری به چارچوب و قالب مشخصی نیاز دارد که بتواند مشوق‌های موجود در زمینه سرمایه‌گذاری را تقویت کند، متأسفانه هنوز این چارچوب و قالب در اقتصاد ایران طراحی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مطالعات معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد افزود: در کشور فرماندهی واحد برای جذب سرمایه‌های خارجی نداریم و نیازمند تغییرات ساختاری در بدنه هر سه قوه برای ارتقای سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی پایدار هستیم.

صیامی گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید مقرر شد؛ کارگروه «تسهیل سرمایه‌گذاری و مقررات زدایی» به منظور تسهیل در سرمایه‌گذاری و شناسایی و انعکاس مقررات مخل در سطح استان‌های کشور تشکیل شود.

اعلام آمادگی مجلس از حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری 

محمدحسین فرهنگی، عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه در حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گفت: در سال‌های اخیر در مجلس شورای اسلامی قوانین بسیار مهمی برای رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری تصویب و تبدیل به قانون شده است.

او بیان کرد: بروکراسی‌ اداری (برخی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی در دولت و دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته که ایجاد مانع می‌کند)، فرهنگ‌سازی (در بین اقشار مختلف، فعالان اقتصادی و مردم باید ارزش سرمایه‌گذاری تثبت شود) و استنکاف از اجرای قانون (احکام متعددی برای حمایت از تولید وجود دارد که اجرا نمی‌شود) سه چالش‌ عمده پیش‌روی تولید و سرمایه‌گذاری است.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: متأسفانه در هیچ جای کشور اراده‌ای برای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری وجود ندارد و امیدواریم این اراده در دولت و نیز دولت بعدی وجود داشته باشد.

فرهنگی افزود: مجلس برای حمایت از تولید و سرما‌یه‌گذاری و همچنین تجمیع قوانین، پیگیری، رفع ابهام و اصلاح آنها تمام قد آماده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برچسب ها: گفتگوی 18 و 30 ، تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ، کالای داخلی ، تولید داخل

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: گفتگوی 18 و 30 تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها کالای داخلی تولید داخل حمایت از تولید سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، نگار سریع‌الاطلاق گفت: ۲ طرحی که موافقت اصولی با اجرای آنها صادر شده، مربوط به یک مجتمع گردشگری در شهرستان نمین و یک واحد بوم‌گردی در شهرستان مشگین‌شهر است.
وی اضافه کرد: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال است و انتظار می‌رود با اجرای آنها بستر اشتغال حداقل ۲۸ نفر فراهم شود.
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه این اداره کل حمایت می‌کند و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان مجوز‌های لازم برای سرمایه‌گذاران صادر شود.
سریع‌الاطلاق در فروردین ماه امسال از تشکیل کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری خبر داده که بنا بر ابلاغ استاندار اردبیل بر اساس منشور حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در استان، تشکیل شده و دیگر ادارات کل نیز باید به منظور رفع موانع حوزه سرمایه‌گذاری، کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری را تشکیل دهند.

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • اختصاص ۳ شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های تولید و سرمایه‌گذاری
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس