Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اغلب لحظات ترسناک رانندگی، مانند ترکیدن لاستیک، اغلب بدترین کار کوبیدن روی پدال ترمز است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، شما هم مطمئنا وقتی با ماشین در حال رانندگی بوده اید، ناگهان لاستیک ماشینتان پنچر شده است. در این مواقع چه کاری انجام می دهید؟ خب در حالت معمول سریعا ترمز کرده و مانع از از آسیب دیدن رینگ‌های ماشین می شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باید بگوییم که این کار ممکن است در مواقعی به راحتی به شما آسیب بزند؛ و لازم است حتما نکاتی را در حالت رعایت کنید و تا جلوی آسیب بیشتر هم به خود و هم به ماشینتان شوید.

در اینجا ما یک راهنمایی فنی به شما ارائه می دهیم که می‌تواند در این مواقع به شما کمک کند. در اغلب لحظات ترسناک رانندگی، مانند ترکیدن لاستیک، اغلب بدترین کار کوبیدن روی پدال ترمز است. تصور کنید که با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت در حرکت هستید و ناگهان صدای ترکیدن تایر را می‌شنوید. خودرویتان تکانی می‌خورد انگار که روی یک مین کوچک رفته باشد و بعد به نظر می‌رسد خیلی زود کنترلش از دست شما خارج می‌شود.

اگر از غریزه پیروی کنید احتمالا ترمز می‌کنید، اما غریزه در این مورد اشتباه می‌گوید. تایر ترکیده به بند کفشی می‌ماند که زیر پا گیر می‌کند و شما را به زمین می‌زند؛ بنابراین ترمز کردن در آن سرعت، یعنی چپ شدن خودرو، غلت خوردن آن و برخورد با خودرو‌های دیگر.

درست آن است کاری را کنید که شاید دیوانگی به نظر برسد: فشردن پدال گاز، اما نه با شدت، تنها دو یا سه بار، به صورت مقطع و نه چندان با فشار. خودرو کم کم مهار می‌شود و بعد فرصت دارید به احتیاط آن را به کناری بکشید. اگر خوش شانس باشید تایر ترکیده خود خودرو را متوقف می‌کند و نیازی به مهارت‌های بدلکاری نیست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماشین پنچر کردن ترکیدن لاستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) شاسی‌بلند چینی با استایل آمریکایی و طراحی پورشه، به زودی در ایران

چری در سپتامبر سال گذشته، شاسی بلند آفرودی سبک خود را با نام تجاری جتور عرضه کرد. طراحی ترولر T ۲ توسط طراح سابق پورشه، هاکان ساراکوغلو، انجام شده است.

به گزارش خبرآنلاین، جتور ترَوِلِر شکل جعبه‌ای و نمادین یک SUV آفرودی را به کار می‌گیرد و به یک زاپاس کلاسیک در عقب، قلاب‌های بکسل در جلو، میله‌های جانبی و قفسه‌های روی سقف مجهز شده است. نمای جلویی این خودرو به شدت یادآور لندروور دیفندر و فورد برانکو بوده و کپی هوشمندانه‌ای از بزرگان آفرود در جهان به حساب می‌آید.

جتور ترَوِلِر که بر اساس پلتفرم Kunlun Jetour ساخته شده و به عنوان یک SUV جمع و جور با قابلیت‌های آفرودی سبک شناخته می‌شود، دارای ابعاد آن ۴۷۸۵/۲۰۰۶/۱۸۸۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۸۰۰ میلی‌متری است.

ترَوِلِر سه گزینه پیشرانه ارائه می‌دهد: دو چرخ محرک ۱.۵ TD با گیربکس ۷ سرعته DCT، چهار چرخ محرک ۲.۰ TD با گیربکس ۷ سرعته DCT و چهار چرخ محرک ۲.۰ TD با گیربکس ۸ سرعته AT. موتور ۱.۵ لیتری توربو دارای حداکثر قدرت ۱۸۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر و مصرف سوخت ۸.۳۵ لیتری در ۱۰۰ کیلومتر است. موتور ۲.۰ T که به طور مستقل توسط چری توسعه یافته است، دارای حداکثر قدرت ۲۵۴ اسب بخاری و حداکثر گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر و مصرف سوخت ۸.۸۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. برخی از مدل‌ها به سیستم چهار چرخ محرک هوشمند XWD نیز مجهز هستند.

هنوز مشخصات فنی جتور T ۲ برای بازار ایران اعلام نشده است.

علاوه بر این، ترَوِلِر قادر است در شش حالت رانندگی از جمله اسپرت، استاندارد، اقتصادی، چمن، گِل و سنگ و همچنین حالت رانندگی X کار کند که می‌تواند به طور هوشمند شرایط جاده را شناسایی کرده و به حالت ترجیحی تغییر جهت دهد تا بهترین حالت را تضمین کند.

کابین ترَوِلِر در رنگ‌های مشکی، قرمز، سبز، نارنجی و قهوه‌ای موجود است که با مواد جیر مانند پوشانده شده است. یک صفحه نمایش مرکزی ۱۵.۶ اینچی با تراشه داخلی Qualcomm Snapdragon ۸۱۵۵، یک صفحه نمایش کیلومترشمار ۱۰.۲۵ اینچی فول ال سی دی و یک سان‌روف پانوراما ۶۴ اینچی وجود دارد. سایر مشخصات داخلی شامل تشخیص صدا، تشخیص چهره، شبکه ۴ G، به روزرسانی OTA و کنترل از راه دور در این خودرو حضور دارند.

از نظر ایمنی، این خودرو دارای سیستم کمک رانندگی پیشرفته سطح ۲.۵ است که از بیش از ۱۰ عملکرد کمکی رانندگی مانند ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی و پارک خودکار پشتیبانی می‌کند.

دیگر خبرها

  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید
  • اوسمار ویرا: هیچوقت فکر نمی‌کردم تیمی از ایران من را بخواهد؛ با نظر مستقیم گل‌محمدی به پرسپولیس آمدم / فیلم
  • زمان دقیق طلوع ماه صورتی در ایران؛ این ماه را از دست ندهید!
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی با استایل آمریکایی و طراحی پورشه، به زودی در ایران
  • ترمز رشد خودرو‌های برقی کشیده شد
  • اگر جان بچه‌تان را دوست دارید این فیلم را ببینید + فیلم
  • اگر جان بچه تون را دوست دارید این فیلم را ببینید + فیلم