Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صالح‌ علا از نام‌های آشنایی است که بسیاری از مخاطبان تلویزیون با آثار او خاطره دارند. برنامه‌هایی چون «دو قدم مانده به صبح» و «چشم شب روشن» که دیگر این روزها عدم پخش چنین آثاری مخاطبان تلویزیون و دنبال‌کنندگان برنامه‌هایش را دلتنگ حضور او در رسانه ملی کرده است. در حالیکه یک سال است بحران کرونا را پشت سر می‌گذاریم و در این یک سال روزهای تلخ بسیاری را تجربه کرده‌ایم دنبال کردن تجربیات هنرمندان می‌تواند حاوی نکاتی مهم برایمان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین بهانه گفت‌وگویی با محمد صالح‌علا داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

محمد صالح‌ علا شاعر، نویسنده و مجری تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: دوران کرونایی برای کسانی که می خواهند هیچ کاری نکنند، یک فرصت طلایی است، من هم کاری نمی کنم، فقط یک ریزه رمان می نویسم، باعنوان «شکفتن گلی بیرون فصل ها» درونمایه آن به احتمال شرح رویاهای آدمی در دوران ویروس هاست، غیر از این یک ریزه هم ترانه می نویسم، ایضاً ترانه هایی که درگذشته نوشته ام را تعمیر می کنم، و روزهای جمعه به رادیو می روم، انجا حرف می زنم.

صالح علا خاطرنشان کرد: کتاب خواندن محض خاطر «ویروس» را نمی پسندم، وقت تلف کردن است، من می باید کتاب را با چنان کنجکاوی و دقتی بخوانم که پول هایم را می شمرم، با چه لذتی پولهایم را می شمارم، اغلب چند بار آنها را میشمارم، درنتیجه خوب در خاطرم می ماند که چه مبلغ پول دارم، یا ندارم، یا با همان انگیزه و اشتیاق بخوانم، چنانکه مایل ام بدانم، آلومینیوم سازی اراک و تراکتورسازی تبریز چند چندند، اگر با چنان دقت و اشتیاق کتاب بخوانم، در نتیجه ملتفت میشوم، کشورم با دیگر کشورهای جهان چند چنداست، به نظرم در این دوران بهترین کتاب، با خانواده حرف زدن است، نگاه کردن به چشم های مادر، نگاه کردن به دستهای پدر، حرف زدن با همسر و فرزندانمان است، که به اندازه یک کتابخانه کتاب خواندن است، اگر تنهاییم، رفتن جلوی آیینه، دیدن خودمان بی نتیجه نیست دست کم آیینه را زیباتر کرده ایم، از پنجره به آسمان، ماه، درختان صنوبر هم ما را بیشتر می‌کند.

او افزود: در سالی که گذشت بسیاری از هموطنانمان، هنرمندان و دیگرها عازم عالم ناز شدند، دلتنگی بسیار بود، شخصیت های هنرمندی چون استاد شجریان، هر چند آثار ایشان همچنان با ماست، چنانکه عارف قزوینی، بنان و دیگرها، چند روز پیش از امروز دوستی یک نغمه گی برایم فرستادند، با اجرای اقای همایون شجریان، غزل حسین منزوی عزیزمان، چه آوازی، چه آهنگسازی و تنظیمی، دلبرانه و هم غافلگیرکننده، که به یکباره زیر پایم خالی شد.

صالح‌ علا در پایان درباره عدم حضورش در تلویزیون گفت: برای تلوزیون کار نمی کنم، و هم نمی گویم چرا کار نمی کنم، زیرا شب عیدی نمیخواهم شما را هم دلگیر، ناامید و یا خدای ناخواسته خشمگین کنم، که جایی خواندم، جنت مکان شادروان مرحوم محمدعلی کلی، گفته اند، هیچ چیز به اندازه مشت های به هدر فته قهرمان را خسته نمیکند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمدرضا شجریان کتابخوانی کرونا محمد صالح علا نگاه کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورینیو: به خاطر رم پیشنهاد پرتغال و عربستان را رد کردم

به گزارش "ورزش سه"، ژوزه مورینیو برای گفتگو در مورد دوران حضورش در رم نشریه تلگراف را انتخاب کرده است. این مربی پرتغالی در زمستان گذشته از سمتش برکنار شد تا دانیله ده‌‌روسی به عنوان جانشین او انتخاب شود.

رم با حضور مورینیو در اولین سال حضورش به قهرمانی در لیگ کنفرانس اروپا رسید و در دومین سال به فینال لیگ اروپا صعود کرد اما در دستیابی به جام ناکام ماند.

در واقع، در میان شایعات مختلف مطرح شده، او بر احتمالی که پس از شکست در فینال لیگ اروپا مقابل سویا به وجود آمده بود، تمرکز کرد و تایید کرد که همه خواستار جدایی این مربی از رم بودند.

مورینیو درمورد وضعیتش برای ادامه همکاری با رم پس از باخت در فینال لیگ اروپا گفت:"دوستانم، خانواده‌ام، حتی ایجنتم به من گفتند که بعد از فینال لیگ اروپا رم را ترک کنم. اما فشار باشگاه را از نقطه نظر احساسی حس کردم و ادامه دادم. من نیمکت تیم ملی پرتغال و همچنین پیشنهاد بسیار راحت عربستان را برای ماندن در رم، رد کردم."

او با اشاره به تصمیمش برای آینده گفت:"من هنوز یک دوران طولانی در پیش دارم. من 61 ساله هستم، اینطور نیست که در 65 سالگی کارم را تمام کنم... مسئله من باشگاه نیست. تنها چیزی که می‌خواهم این است که اهداف به موقع توسط همه طرف‌ها مشخص شود. مثلا نمی‌توانم به باشگاهی بروم که فقط به خاطر سابقه‌ام، هدفش کسب عنوان باشد. تنها چیزی که می‌خواهم این است که صادق باشند."

دیگر خبرها

  • صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (6 اردیبهشت)
  • (ویدئو) چهره باورنکردنی همسر نقی سریال پایتخت ۲۱ سال پیش در تلویزیون
  • مورینیو: به خاطر رم پیشنهاد پرتغال و عربستان را رد کردم
  • مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد
  • راهنمای خواندن نماز والدین | بهترین زمان برای خواندن نماز پدر و مادر
  • (تصاویر) مراسم ختم مادر همسر منوچهر متکی
  • مراسم ختم مادر همسر منوچهر متکی(عکس)
  • مراسم ترحیم مادر همسر متکی برگزار شد
  • پایان دوران کابوس‌وار استقلال و پرسپولیس