Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:47:20 GMT

لزوم تشکیل شوراهای متخصص برای توسعه پایدار شهرها

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۸۹۱۴

لزوم تشکیل شوراهای متخصص برای توسعه پایدار شهرها

فرماندار ویژه شهرستان ری بر لزوم تشکیل شوراهای متخصص برای توسعه پایدار شهرها تاکید کرد.

حسین توکلی در گفتگو با ایسنا، با تاکید بر نقش و جایگاه شوراهای شهر در تصمیم سازی برای شهرها و لزوم اثرگذاری شوراها برابر با آنچه که قانون اساسی برای آنها پیش بینی کرده است گفت: شورای اسلامی بعنوان یک نهاد مردمی با نظارت قانونمند و تصمیم‌گیری در امور شهر و روستا می‌تواند نقش مهمی در توسعه و دستیابی به اهداف حقوق شهروندی و افزایش رضایت عمومی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از عوامل توسعه و پیشرفت در شهرها و روستاها حضور افراد اصلح، دلسوز، متخصص و متعهد در عرصه های مدیریت است که این موضوع می تواند در انتخابات شوراهای اسلامی با انتخاب اینگونه افراد محقق شود. در حقیقت امروز نهاد شوراها به تخصص های مرتبط با حوزه شهری برای دستیابی به توسعه ی همه جانبه نیاز دارد و تحقق این مهم با انتخاب صحیح شهروندان رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: قطعا امروز مشارکت شهروندان با تشکیل شوراهای شهر منسجم و فعال همراه با تخصص محقق می شود. باید شوراها در جایگاه پیش بینی شده در اصول قانون اساسی قرار بگیرند تا با ایفای نقش در جهت توسعه حرکت کنند.

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: در برگزاری انتخابات خردادماه ۱۴۰۰ در شهرستان ری رعایت اصل بی طرفی بعنوان یک رویکرد و اولویت قرار دارد و هدف تمامی مجریان برگزاری انتخابات در این شهرستان پرهیز از هرگونه جانبداری است تا انتخاباتی سالم و در سایه امنیت کامل برگزار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات شورای ششم فرمانداری شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ داود میرشکار گفت: اگر می‌خواهیم سالم باشیم و زندگی خوبی روی زمین داشته باشیم باید زمین و محیط زیست پاک داشته باشیم.

بنابراین باید چیزهایی که زمین را آلوده می‌کنند و موجودات روی زمین را از بین می‌برند کمتر استفاده شوند یا استفاده نشوند و پلاستیک هم یکی از بحران‌های کره زمین شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: پلاستیک‌ها در زمین آنقدر زیاد شده‌اند که در حال ایجاد بحران برای کره زمین هستند و موجودات زنده از بین می‌برند و اگر روند استفاده از پلاستیک ادامه داشته باشد، در آینده شرایط خوبی در زمین نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک گفت: باید برای خرید، از ساک‌های چند بار مصرف یا سبدهای پارچه‌های استفاده شود. 

 یکی از معضلات کنونی کره زمین وجود پسماندهای پلاستیکی است و برآورد شده است که در دنیا حدود ۳۲۰ میلیون تن پلاستیک مصرف می‌شود. این پلاستیک‌ها در محیط زیست می‌مانند و موجب می‌شوند بسیاری از تنوع زیستی از بین بروند. 

دوم اردیبهشت ماه به نام روز زمین پاک نامگذاری شده است

.

دیگر خبرها

  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک