Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، صابری تولایی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، مهلت ثبت نام در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی از ۲۱ فروردین ماه سال جاری آغاز و تا روز سی و یکم این ماه ادامه دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: تمام دانش‌آموزان پایه نهم،که در ازشیابی پایانی نوبت دوم، معدل کتبی ۱۷ و یا بالاتر از آن را کسب کرده‌اند، مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سؤالات آزمون، از محتوایی که در قالب جداول جداگانه برای هر کدام از دروس آموزش قرآن و پیام‌های آسمان، فارسی، عربی، مطالعات اجتماعی(جغرافیا، تاریخ، مدنی)، زبان انگلیسی، علوم تجربی و ریاضی طی چند روز آینده منتشر و طراحی می‌شود.

تولایی ادامه داد: دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که برای ورود به دبیرستان‌های نمونه دولتی منطقه تحصیل خود رقابت خواهند کرد، همچنین رقابت در آزمون ورودی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی در بین دانش‌آموزان شهر و شهرستان بدون در نظر گرفتن منطقه یا ناحیه خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نکته مهم و قابل توجه دیگر برای دانش‌آموزان این است که پذیرش نهایی آن‌ها در مدارس نمونه دولتی در رشته‌های ادبیات و علوم انسانی، تجربی، ریاضی و یا شاخه فنی و حرفه‌ای منوط به کسب یکی از اولویت‌های الف، ب و یا ج در آن رشته در فرم شماره ۷ هدایت تحصیلی در خرداد ماه است.

وی افزود: فرآیند ثبت نام، توزیع کارت و اعلام نتایج از طریق سامانه استانی که متعاقبا اطلاع‌رسانی و اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

منبع: فارس

کلیدواژه: صابری تولایی آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی آموزش و پرورش نمونه دولتی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام مردانی بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع مدیران مدارس ابتدایی شهرستان گناوه گفت: وزارت آموزش و پرورش طرح «آموزش یک مهارت ورزشی» برای دانش‌آموزان ابتدایی را در دستور کار دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه اظهار کرد: بر این اساس دانش‌آموزان دوره ابتدایی باید حتماً یک مهارت آموزشی را پیش از ورود به متوسطه اول یاد بگیرند و این امر الزامی است.

وی توضیح داد: این طرح شامل ۲۰ درصد از دانش آموزان ابتدایی دوره دوم می‌شود که هزار و ۱۳۰ نفر از دانش آموزان شهرستان گناوه را در بر می‌گیرد.

مردانی تاکید کرد: این طرح باید به نحوی دنبال شود که دانش آموزان ابتدایی برای گذر به دوره تحصیلی بالاتر یعنی متوسطه اول حتماً یک مهارت ورزشی را یاد بگیرند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: ورزش‌های تنیس روی میز، طناب زنی و دوومیدانی راز جمله ورزش‌هایی هستند که دانش آموزان باید حداقل در یکی از آنها مهارت لازم را کسب کنند.

کد خبر 6080224

دیگر خبرها

  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • صدور مجوز تأسیس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه در گلبهار
  • تمدید مهلت ثبت نام در آزمون‌های ورودی سمپاد و نمونه دولتی
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • تمدید مهلت نام نویسی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی تمدید شد