Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، درباره افزایش پایه حقوق در گرو اخذ مدرک دانشگاهی، اظهار کرد: دریافت مدرک دانشگاهی با هدف افزایش پایه حقوق به هیچ عنوان درست نیست و جزو مسائل و مشکلاتی است که مانع اشتغال‌زایی می‌شود.

او افزود: سازمان امور استخدامی در خصوص اینکه در حین خدمت فردی بخواهد مدرک تحصیلی ارائه دهد تصمیماتی گرفته که قانون و ضوابط آن مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی تصریح کرد: در دوره‌ای دریافت مدرک دانشگاهی به منظور افزایش پایه حقوق باعث بروز آسیب‌های جدی شد و در حال حاضر بخش زیادی از مشکلات ما ناشی از مدرک گرایی افراد است.

او ادامه داد: اینکه کارمند یک مرکز برای افزایش تخصص یا بهتر شدن ارائه خدمات تصمیم به ادامه تحصیل بگیرد موضوع خوبی است، اما در برخی موارد هم نیازی به مدرک نیست و شخص می‌تواند در دوره‌های کوتاه مدت شرکت کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استفاده از عناوین دانشگاهی در اخذ مدرک باعث ایجاد مشکلات جدی و آسیب پذیری شده که نیاز به بحث مفصلی دارد.

غلامی درباره تقلب علمی یادآوری کرد: یکی از دلایل بروز تقلب‌های علمی این است که برخی از مراکز ما بدون هیئت علمی گسترش پیدا کرده است و این امر باعث شده نظارت‌ها کم شود و دانشجویان به سمت تقلب بروند. اگر دانشجویی مدرکش را از طریق این تقلب کسب کند در صورتی که مطلع شویم مدرک او لغو اعتبار خواهد شد.

او بیان کرد: اگر دانشجو امتیاز کتاب و یا مقاله‌ای را ثبت کرده باشد آن امتیاز نیز لغو می‌شود و با دانشجویان و اعضای هیئت علمی برخورد انضباطی می کنیم. در صورتی که لازم باشد فرد متقلب و خدمات دهندگان به او به قوه قضائیه ارجاع داده می‌شوند.

پربیننده ترین حداقل سطح دستمزد جدید قطر اعلام شد خبرخوش برای رانندگان دارای جریمه معوقه هشدار هواشناسی: طوفان در راه است مطالبات فرهنگیان واریز شد اسم‌های دخترانه و پسرانه پرطرفدار سال ۹۹

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: منصور غلامی برجام افزایش پایه حقوق مدرک دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد

محمد علی زلفی گل گفت: یکی از مشکلات در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که این دانشگاه در نهایت در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می‌کند و استخدام عضو هیئت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه معنا ندارد.

وی ادامه داد: البته قدردان استادانی که در این دانشگاه داریم هستیم ولی نباید همان کاری را که دانشگاه تهران انجام می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم همان را انجام دهد یا کاری که دانشگاه تهران انجام می‌دهد را دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی هم انجام بدهند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه‌ها هرکدام ماهیت و وظیفه خاص خود را دارند ما نباید همه چی را باهم قاطی کنیم باید به ماهیت هر دانشگاه توجه کنیم برای همین در نخستین جلسه هیئت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

وی با اشاره به مصوبه جدید درباره جذب هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: دیگر قرار نیست عضو هیئت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه استخدام شود، چرا؟ چون وقتی عضو هیئت علمی با مدرک دکتری استخدام می‌شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه‌های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مربی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استخدام می‌شود باید از مسیر خود ارتقا پیدا کرده و مدارج را طی کند، بنابراین انتظاری که از استاد فنی و حرفه‌ای داریم مرتبط با حرفه خودش است نه انتظاری که از استاد دانشگاه تهران داریم اینها را باید احصا کرده و به قانون توجه کنیم تا در بحث‌های دیگر اثر گذار باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور
  • (عکس) رئیسی دکتری گرفت
  • عطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی