Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور با اشاره به بارش پراکنده در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل کردستان، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی بیان کرد: روز آینده با ورود سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و کرمانشاه رگبار باران و وزش باد شدید داریم همچنین در زنجان، لرستان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز چهارشنبه چهارم فروردین سامانه بارشی در استان هایی که ذکر شد تقویت می‌شود و بارش استان های مرکزی، ایلام، همدان، قزوین، البرز، تهران، شمال خوزستان و شمال چهارمحال و بختیاری را در بر می‌گیرد و در شمال شرق هم بارش های پراکنده خواهیم داشت.

وی افزود: روز پنجشنبه سامانه بارشی در بخش هایی از شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی، دامنه زاگرس مرکزی و شمال شرق فعال خواهد بود؛ فعالیت این سامانه روز جمعه در شمال سمنان، ارتفاعات تهران و شمال شرق کشور است.

ضیائیان اظهار کرد: پیامد ورود این سامانه به کشور بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

* هشدار کولاک در گردنه های جاده ای کوهستانی و تاخیر یا لغو پروازها در چهار استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: از اوایل وقت سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۳ تا اواخر وقت چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۴ بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، رخداد مه و کاهش دید افقی خواهیم داشت که این شرایط جوی روز سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۳ در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی و شمال کردستان و روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۴ در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، کردستان و جنوب اردبیل حاکم است.

وی افزود: اثر این مخاطره آب گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها، خطر سیلاب به ویژه در جنوب آذربایجان غربی، اختلال در تردد، کاهش دید، کولاک در گردنه های برفگیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد و تاخیر یا لغو پروازها است.

ضیائیان اضافه کرد: توصیه می شود بازگشایی آبراه‌ها، انجام اقدامات مدیریتی رودخانه و سیلاب، خودداری از سفرهای برون شهری به ویژه در مناطق کوهستانی، تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، جلوگیری از صعود کوهنوردان، پرهیز از انجام پروازهای هواپیماهای سبک و هلیکوپتر و سایر اقدامات پیشگیرانه و آمادگی دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان مانند شهرداری ها و غیره و آمادگی ماشین آلات برف روب در دستور کار باشد.

* افزایش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه در سواحل خزر و سپس  افت دمای ۶ تا ۱۰ درجه‌ای

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در دو روز آینده در استان‌های واقع در سواحل خزر افزایش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در شمال شرقی کشور حاکم است.

وی افزود: با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما و امکان ذوب برف احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب، امتداد رشته کوه البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

ضیائیان یادآور شد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در سواحل خزر افت دمای ۶ تا ۱۰ درجه‌ای خواهیم داشت و روز جمعه در شمال شرق کشور این شرایط حاکم است.

* وزش باد شدید و گرد و خاک در اغلب شهرها از چهارشنبه تا جمعه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از چهارشنبه تا جمعه در اغلب مناطق کشور به ویژه در شمال غرب و غرب کشور جنوب غرب و مرکز همچنین دامنه های البرز و وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز سه شنبه سوم فروردین نیمه ابری با افزایش باد و در شب نیمه ابری گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۳ و ۱۲ درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۳۳ درجه گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی هواشناسی کولاک مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی آذربایجان غربی آذربایجان شرقی وزش باد شدید شمال شرق ۱۴۰۰ ۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۳۱ فروردین / تردد روان در محورهای شمالی

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _جمعه سی‌ویکم فروردین_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _جمعه سی‌ویکم فروردین_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه و آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

تردد روان

محورهای مسدود شریانی

۱- محور خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد از محور جایگزین خرم آباد – کوهدشت و آزادراه خرم آباد – پل زال انجام می‌شود.

۲- محور گشت - سراوان

۳- بندر خمیر – بندرلنگه

۴- نیکشهر – چابهار

۵- رودبار جنوب - ایرانشهر

محورهای مسدود غیرشریانی

۱- محور هشتگرد – طالقان

۲- محور چاهان – زرآباد

۳- جکدان – جاسک

۴- فنوج – کتیج – رمشک

۵- دلگان – بمپور

۶- قصرقند – نیکشهر

۷- بمپور – فیروزآباد

۸- ایرانشهر – خیرآباد

۹- نیکشهر – بنت

۱۰- جلگه - چاه اسحاق

۱۱- کنارک – زرآباد

۱۲- فنوج - اسپکه

۱۳- بمپور – جلگه

۱۴- ایرانشهر - مهرستان

۱۵- کمربندی جدید خرانق – یزد

۱۶- عنبرآباد - بلوک

۱۷- بریس - چابهار

۱۸- نوبندیان – ریمدان

۱۹- رودبار – زهکلوت (فرعی مظفرآباد و آبسردوئیه)

۲۰- فنوج – بنت

۲۱- رودبار _ زهکلوت (فرعی بیژن آباد)

۲۲- اسپکه – بمپور

۲۳- دلگان - زهکلوت

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور، همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، غرب اصفهان، شمال فارس و چهارمحال و بختیاری، به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه در اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی، همچنین در دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی شامل استان‌های همدان، مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، بعضی نقاط اصفهان، شمال و شرق فارس و در یزد، نیمه غربی کرمان و شمال هرمزگان، در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در ارتفاعات زاگرس جنوبی واقع در کرمان، بارش شدت خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه علاوه بر ادامه این وضعیت در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات یزد، شمال شرق فارس و کرمان، به تدریج در ساعات بعدازظهر با نفوذ موج تراز میانی جو به غرب کشور، ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه این سامانه در کل نوار غربی، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، استان‌های اصفهان، یزد، شمال فارس و بوشهر و ارتفاعات کرمان فعال خواهد بود، همچنین سه‌شنبه از میزان ابرناکی و بارش در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران کاسته می‌شود و گستره ابرناکی و بارندگی در استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور در شهر لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس خواهد بود.

وی گفت: طی دو روز اخیر در مناطق کوهستانی رگبار تگرگ و در مناطقی از نوار شرقی کشور، وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست؛ دوشنبه شمال خلیج فارس و از سه‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز، مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

کد خبر 745920

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟
  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه
  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۳۱ فروردین / تردد روان در محورهای شمالی
  • بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه
  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها
  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما