Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در حالی که ورود به خراسان شمالی برای مسافران آزاد است٬ خدمات سفر از قبیل اسکان در نقاطی غیر از هتل‌ها به دلیل شرایط کرونایی ممنوع شده و این موضوع سرگردانی برای مردم و مسافران ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ نخستین روزهای بهار سال 1400 با حال و هوای کرونایی از راه رسیده است و بر خلاف سال گذشته ورود مسافران به تمام شهرهای استان خراسان شمالی آزاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارها نشان دهنده رشد 50 درصدی ورود به استان خراسان شمالی از ابتدای شروع تعطیلات نوروز 1400 است و این به معنای حضور میلیون‌ها مسافر و زائر در استان خراسان شمالی است. مسافرانی که پس از بیش از یک سال از ممنوعیت‌ سفرها٬ بار سفر بسته و به قصد زیارت حرم مطهر رضوی و یا سیاحت در شهرهای شمالی کشور به شمال شرقی‌ترین استان کشور سفر کردند و حالا خطر کرونا و چرخش ویروس٬ بیش از پیش احساس می‌شود.

ممنوعیت سفر به شمال نقض شد/افزایش 100 درصدی سفرهای نوروزی در قزوینتاکید بر ممنوعیت سفر به استان فارس؛ هیچ امکاناتی برای پذیرایی از مسافران ارائه نمی‌شودممنوعیت سفر به عجبشیر و سراب / افزایش تردد در آزادراه تبریز ـ زنجان، اهر ـ تبریز، اهر ـ مشکین‌شهر و سرچم ـ اردبیل

رشد سفر به خراسان شمالی چشمگیر است

بررسی آمار تردد‌های ورودی و خروجی استان از 25 تا 30 اسفند 99 نشان دهنده تردد 250 هزار و 595 وسیله نقلیه بوده که از این تعداد 137 هزار و 173 وسیله نقلیه سهم ورودی و113 هزار و 422 وسیله نقلیه سهم خروجی استان بوده است.

بر این اساس ، به طور میانگین تردد‌ها نسبت به سال گذشته حدود 53 درصد در ورودی استان و 47 درصد در خروجی استان افزایش داشته است.

خودروها با پلاک استان خراسان رضوی بیشترین تردد را نسبت به دیگر استان‌ها در خراسان شمالی داشته و در این مدت محور بجنورد به شیروان پر تردد‌ترین محور بوده است.

با این حال و با توجه به آمار رسمی افزایش سفر به خراسان شمالی معاون استاندار خراسان شمالی معتقد است آمار سفربه استان کم است و جای نگرانی نیست.

علی بیگ زاده با اشاره به آمادگی کامل این بخش‌ها با امکانات و نیروی متخصص لازم برای خدمت‌رسانی، خطاب به مردم استان اظهار داشت: از مردم استان خواستاریم از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورت اجبار به سفر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. طبق گزارشات دریافتی در دو روز گذشته آمار سفرها در سطح استان کم بوده است و مردم همکاری خوبی داشته‌اند.

استاندار: مسافران بیایند ولی اسکان نداریم

محمدعلی شجاعی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان با محوریت نوروز 1400 با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: ارائه خدمات سفر استان برای تسهیل در تردد مسافران است نه اسکان آنان. رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در تمامی حوزه‌ها الزامی است و استثنایی وجود ندارد.

حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه سفر در این ایام ممنوع نیست اما اسکان فقط در هتل‌ها امکان‌پذیر است اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی در ایام نوروز اقامت مسافران به جز در هتل‌ها در سایر اماکن اقامتی استان ممنوع است و پذیرش تور نیز فقط توسط آژانس‌های دارای مجوز انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در ایام نوروز با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی سفر انجام می‌شود اظهار داشت: مأموریت اصلی در ستاد اجرایی خدمات سفر در تعطیلات نوروز، اجرا ، پیگیری و نظارت بر حسن اجرای مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا برای سفر‌های ایمن است.

آیا حضور مسافران در خراسان شمالی خطرناک است؟

هر چند آما ر سفرهای نوروزی در بهار 1400 به نسبت سال 1398 که سال سفر بود٬ باز هم کم است اما حضور مسافرانی از استان‌های مختلف نشان می‌دهد باید بیشتر مراقب چرخش ویروس کرونا باشیم.

مسافرانی که وارد استان می‌شوند به دلیل عدم اجاز اسکان در پارک‌ها و سایر اماکن استان٬ به نوعی سرگردان هستند و در داخل شهرها در پی یافتن اقلام مورد نیاز سفر خود هستند و همین حضور چند ساعته آنان نیز خطرناک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به دید و بازدید نوروزی هشدار داد و اظهار داشت: سفرها و دید و بازدیدها باعث برگشت استان به وضعیت نارنجی و قرمز حتی موج جدید کرونا می شود.

سیداحمد هاشمی گفت: اگر چه خراسان شمالی براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک در وضعیت زرد و آبی کرونایی قرار دارد، ولی همچنان افزایش انتقال ویروس کرونا در این استان همانند سایر استان‌های کشور بالا است و تنها راهکار تداوم وضعیت تثبیت کرونایی رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام/311/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی خراسان شمالی استان خراسان خدمات سفر استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام

ه نقل از جولات، مسیرهای رنگی که برای عبور ویلچر اختصاص داده شده است، از منطقه غزه در حومه مکه مکرمه آغاز شده و به صحن‌های شمالی مسجد الحرام می‌رسد. بدین وسیله معلولان دارای ویلچر می‌توانند برای انجام مناسک حج به سهولت و با آرامش وارد مسجد الحرام شوند. این مسیرهای رنگی مجاور مسیر زائران پیاده بیت‌الله الحرام و در کنار طرح توسعه شمالی مسجد الحرام است که با علامت‌های خاصی که بر روی زمین قرار داده شده مشخص شده است تا معلولان دارای ویلچر را به سمت مسجد الحرام هدایت کند. مسیرهای برگشت نیز با خطوط و فلش‌هایی مشخص شده‌اند تا ورود و خروج به مسجد الحرام برای این گروه تسهیل شود. مسیرهای ویژه زائران ویلچری عبارتند از: دو مسیر شمال مسجد الحرام که به صورت رنگی جدا شده است که از پل حجون تا صحن‌های حرم مسجد الحرام ادامه دارد و در کنار مسیر زائران پیاده با علامت‌هایی مشخص شده است. منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • جاده تهران - چالوس بسته شد ؛ مسافران از این مسیر تردد کنند | مسدود بودن ۱۶ جاده در کشور
  • دومین مرکز انتقال خون بجنورد افتتاح می‌شود