Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از انجام تست کرونا در ایستگاه راه آهن برای مسافران و شناسایی افراد مشکوک به کووید ۱۹ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،دکتر سیامک محبی گفت: مسافران و زائرانی که از طریق راه‌آهن قصد ورود به  استان قم را دارند ابتدا باید تست سریع کرونا بدهند و در صورتی که جواب تستشان منفی بود اجازه ورود به شهر را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی، کارشناس بیماری‌های مرکز بهداشت در ایستگاه راه آهن مستقر شده و از مسافران تست سریع کرونا می گیرند.

رییس مرکز بهداشت استان قم گفت: هدف از انجام این کار جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم و وضعیت استان را پایدار نگه داریم.

 محبی با بیان اینکه همچنان بار مراجعه به مراکز بهداشتی در حال افزایش است گفت: انتظار داریم که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در تجمع خودداری کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  همزمان با هفتۀ سلامت طرح غربال‌گری و پایش سلامت کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به‌همت گروه بهداشت عمومی و با همکاری دانشجویان به‌مدت دو روز در شهرک سلامت دانشگاه برپا شد.

دکتر هادی علیزاده، رئیس دانشکدۀ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هدف از اجرای این طرح را ارائۀ آموزش‌های لازم برای اصلاح شیوۀ زندگی سالم دانست وگفت: در راستای برگزاری هفتۀ سلامت با شعار "سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت" و با توجه به این موضوع که چاقی و دیابت از مشکلات عمده و شایع در جامعه می‌باشد و رفتار‌های سلامت افراد جامعه دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.

وی گفت: اقدامات پیشگیری کننده می‌تواند رفتار‌های نامناسب بهداشتی را در افراد تغییر دهد و سبک زندگی سالم را جایگزین سازد و بدین منظور برای ارتقاء آگاهی خانوادۀ دانشگاه، ایستگاه غربال‌گری و پایش سلامت برپا شد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش آگاهی دربارۀ بیماری‌های غیر واگیر هم گفت: دیابت و فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که بدون علامت و به اصطلاح خاموش هستند، به‌طوری که گاه افراد دارای دیابت و یا فشار خون بالا هستند، اما هیچ علامتی را تجربه نمی‌کنند و افراد معمولا پس از بررسی‌های معمول فشار خون و آزمایش قند خون متوجه می‌شوند که به پرفشاری خون و یا دیابت مبتلا هستند؛ از این رو تشخیص و شناسایی به‌موقع در درمان این بیماری‌ها بسیار مهم است.

 

دیگر خبرها

  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران