Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط تصویری با رئیس‌جمهور که در بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به ساخت ۴ بیمارستان بزرگ در مشهد طی مدت هشت سال گذشته، اظهار کرد: بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع)، بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر ، بیمارستان شهید هاشمی نژاد ازجمله مراکز درمانی است که در این مدت ساخته‌شده است و بیمارستان امداد و نجات جنوب نیز به‌زودی مراحل ساخت آن به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سید محمدحسین بحرینی بابیان اینکه ساخت این تعداد بیمارستان در طول ۵۰ سال گذشته در مشهد کم‌نظیر بوده است و  نقش مؤثری در بهبود کیفیت خدمات‌رسانی و افزایش رضایت‌مندی مردم داشته است، بیان کرد: در حال حاضر برای شروع ساخت یک بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی دیگر  در مشهد نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت مساعدت رئیس‌جمهور می‌توان این طرح را که دریکی از مناطق محروم مشهد مقدس است آغاز کرد.  

وی با ارائه گزارشی از وضعیت کرونا در شهر مشهد و استان خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته روند ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در این استان نزولی بوده است و هفته‌های اخیر میزان مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری نیز تک‌رقمی شده است به‌طوری‌که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد دو الی سه نفر در روز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: در حال حاضر و تعطیلات نوروزی نیز تعداد موارد بستری  در تمامی مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه همانند گذشته ثابت و در برخی موارد نزولی است.

رئیس‌جمهور کشورمان دراین‌ارتباط تصویری ضمن قول مساعد برای اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای ساخت این بیمارستان، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواست تا با ارسال نامه درخواست به وزیر بهداشت، این موضوع را پیگیری نماید.

حسن روحانی ضمن قدردانی از اقدامات مؤثر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خدمات‌رسانی به مجاوران و زائران بارگاه منور رضوی اظهار کرد: کاهش موارد بستری و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استان خراسان رضوی نشان از تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان و کادرهای بهداشتی و درمانی است که به ثمر نشسته است.

رئیس‌جمهور کشورمان بابیان اینکه بیش از ۱۳ ماه است که مدافعان سلامت به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی و غیر کرونایی هستند خاطرنشان کرد: به‌طور حتم ملت بزرگ ایران قدردان این زحمات است و اجر و پاداش واقعی در نزد خداوند متعال ماندگار خواهد بود.  

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دراین‌ارتباط تصویری بابیان اینکه طرح سلامت نوروزی به‌طور هم‌زمان در سراسر کشور در حال اجراست اظهار کرد: در این طرح بیش از ۶۰۰ هزار نفر از نیروهای حوزه بهداشت و درمان در سراسر کشور  آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.

دکتر سعید نمکی تصریح کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی ۸۲۲هزار نفر به مراکز درمانی کشور مراجعه داشتند و ۱۹ هزار و ۶۰۶ مورد عمل جراحی اورژانسی و ۵۶ هزار و ۴۰۰ عمل غیر اورژانس انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: نیروهای بهداشت محیط به‌طور مستمر بر عملکرد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت دارند و طرح شهید سلیمانی نیز با همکاری بسیج به‌منظور جلوگیری از شعله‌ور شدن مجدد کرونا در حال اجراست.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه این سومین نوروزی است که همکارانم در حوزه بهداشت و درمان به دلیل وقع سیلاب در سال ۹۸ و بروز کرونا  از سال گذشته در ایام نوروز در کنار خانواده خود نیستند اظهار امیدواری کرد: با تلاش تمام مدافعان سلامت به‌زودی شاهد ریشه‌کنی کرونا در سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساخت بیمارستان540 تختخوابی اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار مدافعان سلامت رئیس جمهور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات رسانی رئیس جمهور سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت پزشکی باید متناسب با زیرساخت‌ها مانند بیمارستان‌های آموزشی باشد

افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که  در نهایت به تصویب رسید و در دفترچه های آزمون سراسری اعمال شد. در این میان مسئله مهم این است که آیا زیرساخت های لازم برای افزایش تعداد دانشجویان فراهم شده اند یا نه؟

کلاس های پزشکی به امکانات زیادی از جمله بیمارستان آموزشی برای یادگیری دانشجویان این رشته نیازمند هستند.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در زمینه افزایش ظرفیت اعلام آمادگی کرده و در این راستا گفته بود: در خصوص افزایش ظرفیت ما به تعهد خودمان در این زمینه عمل می‌کنیم و سال گذشته قرار بود ۲۰ درصد افزایش ظرفیت داشته باشیم، اما ما ۲۷ درصد افزایش دادیم. در واقع ما بیش از تعهدمان عمل کردیم. در این خصوص فصل‌الخطاب چیزی است که شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرده است.

در این میان محمد رئیس‌زاده٬ رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به افزایش ۵۰۰ درصدی ظرفیت پذیرش رشته پزشکی اظهار کرد: درحالی‌که ظرفیت یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ۲۵ دانشجو برنامه‌ریزی شده بود، اما ۱۲۵ دانشجوی پزشکی به آن اضافه شده است. همچنین ۲۸۰ دانشجوی پزشکی برای بیمارستانی با ۱۸۰ تخت پذیرش شدند و به همراه یک استاد ۵۰ دانشجو بر بالین بیمار حاضر می‌شوند.

وی ادامه  داد: هنگامی که تعداد دانشجویان بدون فراهم شدن امکانات لازم در مراکز درمانی افزایش یابد، مشخص است که تعداد زیادی از دانشجویان خارج از بالین بیمار قرار می‌گیرند. با این روش آموزش پزشکی دچار عقب‌گرد می‌شود.

رئیس زاده گفت: از دوستانم در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی که شبانه روزی زحمت می‌کشند و با مشکلات فراوانی در حوزه مدیریتی خود روبرو هستند٬ انتظار دارم که تبعات ٬ مشکلات و مسائلی که افزایش ظرفیت بی‌رویه پزشکی کشور در همین یک سال تحصیلی ایجاد کرده است را گزارش دهند.

وی اضافه کرد: می‌خواهم که وضعیت را به مسئولان اعلام و درخواست کنند تا حرف‌های دلسوزان و کارشناسان شنیده شود و در موضوع افزایش ظرفیت پزشکی تجدید نظر عاجل انجام شود.

افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی عمدتا با هدف رفع کمبود متخصص در مناطق کم برخوردار و محروم انجام شده است تا سرانجام و نتیجه خوبی داشته باشد و آسیبی به بیماران  وارد نشده و دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی به بهترین نحو ممکن انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بیمارستان گناباد و بجستان درانتظار ماده ۲۳،بیمارستان جدید به شهر‌های زیر۵۰ هزار نفرتعلق نمی‌گیرد
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • پیشرفت فاز نخست طرح بیمارستان مهاباد به ۶۲ درصد رسید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد
  • افزایش ظرفیت پزشکی باید متناسب با زیرساخت‌ها مانند بیمارستان‌های آموزشی باشد
  • اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مراکز درمانی کبودراهنگ
  • تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد