Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: «باید سربازی اجباری جمع شده و نیروهای متخصص نظامی برای حراست از امنیت و اقتدار کشور استخدام شوند؛ وجود ۳ میلیون مشمول غایب نشان‌دهنده ناکارآمدی مدل فعلی است. در شرایط جنگ اقتصادی باید از توان جوانان برای سازندگی و جهش تولید استفاده کنیم؛ نسل جوان سربازان خط مقدم این جنگ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سردار محسن رضایی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در واکنش به این توییت نوشت: «سال‌ها پیش درباره جایگزینی سربازی حرفه‌ای با سربازی اجباری طرح مناسبی ارائه کردم، پیشنهاد می‌کنم این طرح به‌روزرسانی و با حمایت مجلس عملیاتی شود.»

کد خبر 591644 برچسب‌ها سربازی محسن رضایی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سربازی محسن رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم

رئیس‌جمهور اوکراین مجددا ضمن تاکید بر جذب جوانان کشورش برای جنگ، گفت که مردان جوان‌تر سربازان بهتری هستند زیرا آنها به لحاظ فیزیکی مناسب‌ترند و می‌توانند با فناوری‌های جدید راحت‌تر کار کنند.

به گزارش مشرق، مسئله کمبود نیروهای اوکراینی به‌ویژه نیروهای جوان و تازه‌نفس طی ماه‌های اخیر به مسئله مهمی بدل شده است. بسیاری از مقامات و رسانه‌های غربی می‌گویند به‌رغم کمک‌های تازه آمریکا به اوکراین، این کشور جنگ‌زده اروپایی نمی‌تواند پیشرفت خاصی در میدان نبرد داشته باشد زیرا عمیقا با کمبود نیرو دست‌وپنجه نرم می‌کند.

طبق گزارش راشا تودی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای با «هوگو تراور» خبرنگار فرانسوی و چهره سرشناس یوتیوب توضیح داد که به دلیل کمبود نیرو و اینکه جوانان راحت‌تر می‌توانند از فناوری‌های جدید استفاده کنند، سن سربازی و بسیج نیروها را از ۲۷ به ۲۵ سال کاهش داده است.

رئیس‌جمهور اوکراین افزود: «با تمام احترامی که برای سربازان خود قائلم، اما تفاوتی میان سرباز ۲۵ ساله و سرباز ۵۰ ساله وجود دارد. این یک جنگ مدرن است و نسل جدید کار کردن با فناوری‌های جدید را سریع‌تر یاد می‌گیرد. آنها هم‌چنین به لحاظ فیزیکی مناسب‌تر هستند.»

اوکراین از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲، ده‌ها هزار نیرو را بسیج کرده است. با این حال کی‌یف به خاطر روند افزایشی تلفات، تلاش کرده تا یگان‌های خط مقدم را بالای ۳۵ درصد نگه دارد. از طرفی، ولودیمیر زلنسکی اخیرا قانونی را امضا کرده که به موجب آن جذب اجباری سرباز در سن ۲۵ سالگی را مجاز می‌داند.

علاوه بر این مسائل، موضوع سربازی برای زنان اوکراینی چند وقتی است که به مسائل داغ رسانه‌ها بدل شده است. همزمان با اینکه اوکراین در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه شده، مسئله کاهش سن سربازی و هم‌چنین خدمت اجباری برای زنان در نیروهای مسلح اوکراین مطرح می‌شود. اگرچه هنوز تصمیم و برنامه‌ای در این خصوص رسما اعلام نشده اما مدت‌هاست که پیشنهادات و گمانه‌زنی‌هایی به گوش می‌رسد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم
  • اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند
  • توییت محسن رضایی دباره پیام امام به فرماندهان سپاه
  • این چهره نظامی، فقط ۲۵ روز فرمانده کل سپاه بود /محسن رضایی رکورد زد /اساسنامه سپاه پاسداران به امضای کدام چهره شاخص سیاسی رسید؟
  • واکنش گسترده به توییت عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب؛از هشدار های برادرانه تا حمایت های دلسوزانه!
  • واکنش گسترده به توییت عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب؛از تذکر برادرانه تا حمایت دلسوزانه!
  • تصاویری از سعید جلیلی، محسن رضایی و وزیر رئیسی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی نژاد /لاریجانی هم آمد
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: عصبانیت و کینه‌توزی‌های مستمر دشمنان ناشی از «اقتدار سپاه» است
  • سردار باقری: عصبانیت دشمن از سپاه بخاطر اقتدار آن است