Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@12:18:53 GMT

چین از اتحادیه اروپا انتقام گرفت

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۲۳۶۲

چین از اتحادیه اروپا انتقام گرفت

وزارت امور خارجه چین دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه خود واکنش نشان داد و چند مقام و نهاد اروپایی را تحریم کرد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» وزارت خارجه چین اعلام کرده پکن در واکنش به تصویب تحریم‌های اتحادیه اروپا، مجازات‌هایی را برای ۱۰ اروپایی از جمله نمایندگان پارلمان، چند پژوهشگر و همچنین چهار نهاد را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اقدام اروپا مبتنی بر دروغ و اطلاعات غلط، نادیده گرفتن و تحریف واقعیت‌هاست.»

وزارت خارجه چین افزود که  این اقدام اتحادیه اروپا دخالت فاحش در امور داخلی چین است.

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای نخستین بار بعد از سال ۱۹۸۹ به این سو با تحریم مقام‌های چین با ادعای نقض حقوق بشر موافقت کردند.

یک مقام اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمانی «دی پی ای» مدعی شد اروپا به دلیل نقض حقوق بشر در «اویغور»، چین را تحریم کرده است. این مقام آگاه افزود که  وزرای خارجه اتحادیه اروپا بابت تحریم چین به توافق رسیده‌اند.  سخنگوی وزارت خارجه انگلیس نیز در این زمینه گفت: «این مهم است که جامعه بین‌المللی پیام واضحی ارسال می‌کند که وضعیت در "شین جیانگ" (سین‌کیانگ) بدون پاسخ نخواهد ماند».

 چندی قبل سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «بشدت با این اقدام مخالف هستیم. حُقه‌های بریتانیایی نمی‌تواند جامعه بین‌المللی را فریب دهد».

وزیر خارجه آلمان چندی قبل در برلین گفت احتمال می‌رود اتحادیه اروپا بزودی این تحریم‌ها را اعمال کند. همزمان، چهار دیپلمات به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند اتحادیه اروپا قصد دارد علیه چهار مقام و یک نهاد چینی به دلیل آنچه «نقض حقوق بشر» علیه جمعیت اویغورها خوانده شده تحریم‌های مسافرتی اعمال کرده و دارایی‌های آنها را مصادره کند

چین بارها ادعای غرب علیه خود درباره نقض حقوق اقلیت ایغورها را «عاری از واقعیت» توصیف کرده است.

>>> بیشتر بخوانید:
اتحادیه اروپا، چین را تحریم کرد

310310

کد خبر 1497912

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: چین اتحادیه اروپایی وزارت خارجه چین اتحادیه اروپا نقض حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فایننشال تایمز: برنامه اروپا برای تشدید تحریم‌ ایران

نشریه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که در پی حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل در پاسخ به جنایات این رژیم، مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند.

نشریه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که در پی حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل در پاسخ به جنایات این رژیم، مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند و در عین حال تلاش می‌کنند برای جلوگیری از رویارویی مستقیم بین جمهوری اسلامی و اسرائیل، از تمام کانال‌های دیپلماتیکی که با تهران دارند، استفاده کنند.

ایران شنبه شب ۳۰۰ موشک و پهپاد را به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک کرد که اولین حمله مستقیم این کشور به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. اقدام ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در سوریه صورت گرفت.

در گزارش این نشریه آمده است: موج دیپلماسی که دیروز در کنفرانس ویدئویی اضطراری رهبران گروه ۷ به اوج خود رسید، مقامات اروپایی در سه حوزه متمرکز به توافق رسیدند: محکومیت ایران و ابراز همبستگی با اسرائیل؛ تدوین برنامه‌هایی برای تحریم‌های احتمالی؛ و استفاده از هر اهرم فشاری که آنها هنوز علیه تهران دارند تا تنش‌ها را کاهش دهند.

به گفته منابع آگاه، مقامات اتحادیه اروپا در روز‌های اخیر "تماس‌های زیادی" با همتایان ایرانی داشته‌اند تا خصومت‌ها را کاهش دهند. این مذاکرات شامل گفتگوی بین جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران می‌شود.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است فردا یک نشست ویدئویی اضطراری داشته باشند که به بروکسل فرصتی برای ارزیابی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران می‌دهد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که تحریم‌ها علیه "برنامه‌های پهپادی و موشکی" ایران در حال بررسی است.

بر اساس این گزارش، این موضوع همچنین بستگی زیادی به واکنش اسرائیل دارد. کابینه جنگ این رژیم عصر دیروز برای بحث در مورد این موضوع تشکیل جلسه داد.

ایالات متحده در راس گروه ۷ در تلاش است تا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را متقاعد کند اقدام نظامی انجام ندهد، چرا که واشنگتن نگران آن است که روند یک "جنگ گسترده‌تر" تسریع شود.

چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از نشست گروه ۷ گفت: همه طرف‌ها باید خویشتن داری کنند. ما به همه تلاش‌های خود برای کاهش تنش ادامه خواهیم داد.

وی افزود که این موضوع در نشست سران اتحادیه اروپا در این هفته مورد بحث قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

tags # اتحادیه اروپا سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • فایننشال تایمز: برنامه اروپا برای تشدید تحریم‌ ایران
  • مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد