Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:49:26 GMT

اولین باران بهاری کردستان را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۳۴۶۵

اولین باران بهاری کردستان را فرا می‌گیرد

علی پناهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود این سامانه، از عصر سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه در برخی ساعات، رگبار باران، احتمال رعد و برق، وزش باد و در بعضی نقاط مه و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه سرعت وزش باد شدید خواهد بود، افزود: میزان بارش‌ها در نیمه غربی استان(بانه و سقز) بیشتر از دیگر نواحی بوده و سبب آبگرفتگی موقت معابر در این نقاط خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: برای روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه با توجه به سمت و سرعت وزش باد، امکان تشکیل گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا وجود دارد.

پناهی با اشاره به اینکه از بعدازظهر پنجشنبه تا اوایل هفته آینده هوای استان پایدار است، اضافه کرد: دمای میانگین طی امروز تا صبح فردا حدود سه تا چهار درجه افزایش می‌یابد و پس از ورود سامانه بارشی، تغییر چندانی نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: به دلیل وزش شدید باد، احتمال آسیب به سازه‌های کم استحکام، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیای سبک و شکستن درختان کهنسال وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان بر لزوم در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای کنترل آبگرفتگی موقت معابر تاکید کرد و گفت: محکم کردن سازه‌های موقت و گلخانه و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و اجتناب از صعود به ارتفاعات، ضروری است.

تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین حجم بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بیش از ۲۸۸ میلی‌متر بوده است که نسبت به سال گذشته ۹ درصد کمتر است.

این آمار نسبت به میانگین دوره‌های مشابه بلند مدت ۲۷ ساله (از مهر سال ۱۳۷۲ تا شهریور ۱۳۹۹) که ۲۵۹ میلی‌متر بود ۱۵ درصد کاهش دارد. سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

برچسب‌ها کردستان بارش باران رگبار سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان بارش باران رگبار کردستان بارش باران رگبار سازمان هواشناسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۳۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری در راه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ کارشناس هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار جریانات شمالی همراه با افزایش ابر و کاهش دما امروز دوشنبه سوم اردیبهشت در سطح استان گفت: از امشب سامانه بارشی از غرب استان آغاز می شود و سه شنبه در سطح استان گسترده خواهد شد.

فرجی با بیان اینکه سامانه بارشی در مناطق ساحلی و جلگه ای نیز موثر است ، افزود: بارشها در ارتفاعات بیشتر است و در مناطق کوهستانی  احتمال ریزش سنگ ، لغزندگی و ارتفاعات بالای 2500 متر احتمال ریزش برف وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در پی فعالیت این سامانه بارشهای محلی و نقطه ای با احتمال آبگرفتگی معابر همراه است،اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی و احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج  را از پیامد‌های این سامانه برشمرد.

کارشناس هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه تا صبح چهارشنبه در استان فعال و به تدریج ظهر چهارشنبه از استان خارج می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی؛ دو روز پایان هفته با استقرار سامانه پایدار جوی، آسمانی عمدتا آفتابی با روند افزایش دما خواهیم داشت.

به گفته فرجی؛ دریا از بعدازظهر  امروزبه تدریج با افزایش موج همراه می شود و فردا سه شنبه  به دلیل مواج بودن برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بارش باران بهاری در شهرکرد
  • بارش باران بهاری تا دو روز آینده در فارس
  • (تصاویر) بارش باران بهاری در تهران
  • طراوت باران بهاری در دیار هگمتانه
  • (تصاویر) بارش باران بهاری در کربلای معلی
  • عکس/ بارش باران بهاری در کربلای معلی
  • بارش باران بهاری در کربلای معلی
  • بارش شدید بهاری باران و تگرگ در شهرستان اهر
  • باران بهاری در راه مازندران
  • بارش‌های بهاری و رگباری از فردا ۳ اردیبهشت در فارس