Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اقتصاد کشور را به لغو تحریم‌ها گره نزنید و اقتصاد را معطل نگذارید، اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اقتصاد کشور را نباید به موضوع رفع تحریم‌ها گره زد، فرمایشی دقیق، علمی و سیاستگذاری مهمی در راستای خنثی کردن اثر تحریم‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح‌الله متفکر آزاد بیان کرد: کاملاً مشهود است که روش اثر گذاشتن تحریم به این گونه است که کشورهای تحریم کننده با القای این نکته که راه گریزی برای تحریم‌شونده وجود ندارد، اثر خود را بر آن کشور و ملت می‌گذارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که حل همه مشکلات را به رفع تحریم‌ها گره بزنیم، به این معنا است که دانسته یا ندانسته با تحریم‌های دشمنان همراهی کرده‌ایم و این اقدام باعث می‌شود که تحریم آنان اثر خود را بگذارد.

متفکر آزاد در پاسخ به این سوال که خطر دل بستن به لغو تحریم، معادل خود تحریم است یا بیش از آن؟ ادامه داد: هدف از اعمال تحریم بر کشورها این است که سیاست‌های کشور تحریم شده تغییر پیدا کند و آن کشور شروط طرف مقابل را بپذیرد و نسبت به آن تمکین کند و لذا زمانی که کشورهای تحریم شده می‌گویند تحریم‌ها را باید رفع کرد تا مشکلات کشور حل و فصل شود، با این حرف خود باعث افزایش اثرگذاری تحریم‌ها می‌شوند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در اکثر موارد برای رفع تحریم‌ها باید به طرف مقابل امتیازات اساسی داده شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بی اثر کردن تحریم‌ها روش مؤثری برای رفع تحریم‌ها است، اظهار داشت: اقتصاد کشور لزوماً نباید از مسیر رفع تحریم گشایش پیدا کنند و می‌توان تحریم‌ها را بی‌اثر کرد تا اقتصاد کشور شکوفا شود.

وی بیان کرد: اگر اقتصاد کشور درون‌زا شود و بتوانیم با ظرفیت‌های خودمان مسیر دشمن را برای تحریم‌ها ببندیم و همچنین کالاهای تحریم شده را خودمان تولید کنیم، این پیام به تحریم کنندگان منتقل می‌شود که آن کشور تحریم شده به خودکفایی رسیده است و باید از تحریم آنان دست بردارد.

متفکرآزاد اظهار داشت: دنیا، دنیای رقابت اقتصادی و تجاری است و در صورتی که ما به خودکفایی برسیم، دشمن برای نجات اقتصاد خودش تحریم‌ها را لغو می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: یکی از مشکلات کشورمان شرطی شدن اقتصاد کشور به رفع تحریم‌ها است و این مسئله منجر به گرفتار شدن اقتصادمان شده است و از آنجایی که همه مسائل به مذاکرات و رفع تحریم‌ها گره خورده است به دشمن این پیام انتقال داده می‌شود که اگر شما اجازه ندهید ما حتی نفس هم نمی‌توانیم بکشیم و به همین دلیل نتیجه این تفکر باعث شده است که تحریم‌ها اثر خود را بگذارد.

متفکر آزاد تاکید کرد: مقام معظم رهبری با درایت‌شان ادامه این بازی باخت-باخت را به صلاح ندانستند و به کاندیدای ریاست‌جمهوری هم تاکید کردند که در انتخابات این بازی را نکنند چراکه این رویه به نفع دشمن است.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریم ها اقتصاد بی اثر کردن تحریم ها مقام معظم رهبری عضو هیئت رئیسه مجلس تحریم ها گره رفع تحریم ها اقتصاد کشور تحریم شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه


هرمزگان-جام جم انلاین-جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در پردیس دانشگاه برگزار شد.


اعضای هیئت رئیسه دانشگاه صبح امروز، 2اردیبهشت‌ماه و همزمان با دومین روز از هفته سلامت پس از غبارروبی مرقد شهدای گمنام در پردیس و تجدید میثاق با شهدای گمنام، جلسه هیئت رئیسه را برگزار کردند.


دکتر غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این جلسه گفت: نقش اصلی ما به عنوان دانشگاه تولید علم است و هیات رئیسه را در مجتمع پردیس دانشگاهی برگزار کردیم تا پیوندمان را با علم، دانشجو و اساتید هیات علمی تقویت کنیم.


وی افزود: دغدغه‌های اساتید و دانشجویان را باید در حد امکان و توان پاسخگو بوده و پیگیری لازم را داشته باشیم.


رئیس دانشگاه با بیان اینکه نشست‌های دانشجویی برگزار کنید، اظهار کرد: به لحاظ علمی باید هر روز و هر سال بهتر و موفق‌تر عمل کنیم و شایسته و بایسته در تقویت جایگاه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بکوشیم.


دکتر جاودان با اشاره به اینکه تامین منابع و زیرساخت‌ها با پیگیری محقق می‌شود، تاکید کرد: همه معاونت‌ها با معاونت تخصصی خود در وزارت ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و پیگیری لازم را جهت جذب منابع و امکانات داشته باشند.


وی بیان کرد: اعضای شورای راهبردی استقرار دانشکده علوم پزشکی میناب، شامل اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، دکتر کامرانی معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار، نماینده شهرستان، رئیس سازمان برنامه استان و امام جمعه می‌باشد که باید برگزاری جلسات این شورا و مصوبات آن پیگیری شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به ویژگی خاص استان هرمزگان که دریاست، افزود: وجود جزایر را در استان باید مغتنم بشماریم و لازم است برای بهره‌برداری از آن‌ها زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.


وی گفت: از توسعه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در استان و جزایر نباید غافل شویم.


حجت الاسلام سید عباس تقوی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه نیز در این جلسه گفت: پیشنهاد می‌کنم در بخشی که مربوط به تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی است، توقعات حضرت آقا از تشکل‌ها و اثربخشی آن‌ها بر محیط را واکاوی کنیم.


وی افزود: رسالت دانشگاه در تولید علم و تربیت عالم و جهت‎‌دهی به آن را بررسی کنیم.


حجت الاسلام تقوی اظهار کرد: هوشمندی، طراحی و پیگیری در یک مسیر چندین ساله از انقلاب اثر خود را گذاشته است.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه گفت: هنر ما فهم درست مسائل و عمل درست است به نحوی که رضایت‌مندی مردم را ارتقا دهیم.


حجت الاسلام تقوی با معرفی جشنواره نهج‌البلاغه اظهار کرد: این جشنواره با همکاری مشترک وزارت علوم، وزارت بهداشت و دفتر نهاد رهبری در تمامی دانشگاه‌های کشور اجرا می‌شود و در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی و سایر واحدهای این دانشگاه اجرایی می‌شود.


نامگذاری بیمارستان دوم میناب، بررسی مقررات بهبود کسب و کار، گزارش آخرین وضعیت برنامه سلامت خانواده شهری، بررسی درخواست کارکنان متقاضی ماموریت آموزشی، تأمین منازل سازمانی برای پزشکان جدیدالورود و اسکان دانشجویان بین الملل از جمله موضوعاتی بود که در نشست هیات رئیسه دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • احتمال برگزاری انتخابانی فدراسیون دوومیدانی در خرداد
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه
  • دیپلماسی فعال انرژی ایران، زمینه‌ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریمی شد
  • دیپلماسی فعال انرژی کشور زمینه ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز در شرایط تحریمی شد
  • دستیابی به رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز
  • دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز