Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سردار علیرضا مظاهری، با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۴ هزار و ۵۸۷ پرونده قضائی در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان منجر به مصالحه شده، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری در جهت رفع آن را دستور کار مراکز مشاوره بر شمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید 

به‌زودی مرکز مشاوره کمیته امداد خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

او با اشاره به اینکه آگاهی دادن به خانواده‌ها راز بقای تحکیم بنیان خانواده است، افزود: اگر چه خانواده یک نهاد کوچک اجتماعی است و از یک زن و مرد حادث شده است، ولی شرط بقای آن ایمان و معنویت گرایی اعضای خانواده و وجود عشق و محبت در آن است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود : رسالت وجودی مشاوران در مراکز مشاوره و واحد‌های مددکاری اجتماعی کلانتری ها، آگاهسازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.


او با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۵ هزار و ۳۰۹ پرونده به دوایر مددکاری کلانتری‌های سطح استان ارجاع شده است، گفت : از این تعداد، ۴ هزار و ۵۷۸ پرونده معادل ۸۶ درصد به مصالحه انجامیده است.

او  همچنین با اشاره به اینکه در طول این مدت تعداد ۶ هزار و ۷۳۲ پرونده در حوزه مشاوره خانوادگی مورد رسیدگی قرار گرفته، افزود: در این راستا ۱۷۵ مورد مشاوره انتظامی توسط کارشناسان این حوزه به مراجعان ارائه شده است.

او همچنین یاد آور شد: پرونده‌های زوجین دارای اختلاف و در شرف طلاق نیز علاوه بر ارجاع به کلانتری‌ها به صورت جداگانه به مرکز مشاوره استان نیز ارجاع داده می‌شود.

سردار مظاهری همچنین ابراز امیدواری کرد که با توسعه و تقویت این واحد اجتماعی در کلانتری‌های سطح استان و شناسایی و بکارگیری کارشناسان مجرب و مرتبط با این حوزه می‌توان شاهد روند کاهش آسیب ها، معظلات و مشکلات خانواده‌ها در سطح جامعه باشیم.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی خراسان شمالی مشاوره و مددکاری کلانتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد

محسن ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتقال ۵۰ مصدوم به مراکز درمانی، درمان سرپایی ۱۸۴ نفر و امدادرسانی به ۱۳۳ نفر از جمله خدمات امداد و نجات است که در این مدت در ۱۵ پست ثابت و ۱۳ پست سیار فعال هلال احمر ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در این مدت ۱۷۵ نفر به مراکز درمانی جمعیت هلال احمر مراجعه کرده‌اند، گفت: علاوه بر این ۱۶۷ نفر از خدمات مراکز توانبخشی و ۱۲۲۵ نفر از داروخانه جمعیت هلال احمر استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت ۶۸ مرکز در قالب طرح خدمات یکپارچه نوروز ۱۴۰۳ و ماه رمضان گفت: این خدمات علاوه بر ۳۰ پایگاه ثابت امداد و نجات، در هفت پست موقت امداد و نجات، دو تیم توانا، ۲۵ مرکز پاسخگویی اضطراری، یک تیم واکنش سریع، یک تیم امداد هوایی و یک تیم آنست ارائه می‌شود.

ذاکریان با بیان اینکه ۱۰۲۳ تیم نوروز امسال فعال هستند، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی نقاط حادثه‌خیز و راهنمایی بیش از ۵۷ هزار نفر از مسافرین، مشارکت ۲۶ هزار و ۲۷۹ نفر در پویش بهرفت (بهینه کردن رفتار ترافیکی)، ایمنی سازی ۱۸۰۰ مکان و ارائه خدمات امدادی و کمک‌های اولیه به ۶۰۲۱ نفر از جمله خدمات این حوزه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی آموزش مهارت‌های امداد و کمک‌های اولیه به ۱۲۳۸۷ نفر، سنجش مخاطرات پیشگیری شده مانند فشارخون در ۱۱ هزار و ۶۷۳ نفر و توزیع چهار هزار و ۱۱۶ بسته افطاری را از دیگر خدمات انجام شده عنوان و خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۶ هزار و ۶۰۶ کودک از فضای دوستدار کودک بهره مند شدند.

وی برگزاری ۱۸۲۹ مسابقه را از جمله برنامه‌های فرهنگی ایستگاه‌های هلال احمر بیان کرد و گفت: در این مدت ۳۸۶۹ بسته فرهنگی و بیش از ۱۵ هزار نسخه کتابچه، پوستر و بروشور توزیع شده است.

کد خبر 6064416

دیگر خبرها

  • هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد
  • ورود ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار زائر به مشهد/ ۵هزار و ۸۶۲ پرونده تخلف اصناف به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان تشکیل شد
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • ارائه خدمات درمانی تمام وقت در بیمارستان‌های تامین اجتماعی مازندران در ایام نوروز
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • ارائه خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • بیش از ۱۳۰۰۰ خدمت و مراقبت بهداشتی در تعطیلات نوروزی خراسان شمالی ارائه شد