Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@12:52:38 GMT

وام‌های کم بهره در اختیار باغداران قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۴۱۶۶

وام‌های کم بهره در اختیار باغداران قرار گیرد

کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: دلال‌ها که با قیمت‌های پایین محصولاتی را که با هزینه‌های بالای کارگر و کود و سم و ... توسط کشاورز به عمل آمده را خریداری می‌کنند و به قیمت هنگفت می‌فروشند،  چند برابر باغدار و کشاور سود می‌کنند لذا باید با حذف دلالان این مشکل را حل کنیم که یکی از این راه‌ها قراردادن غرفه‌ها به کشاورزان جهت عرضه مستقیم محصولاتشان به بازار است که این امر هم به سود مصرف کننده خواهد بود و هم تولید کننده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با این روش مصرف کننده محصولی با کیفیت و با قیمیت مناسب در اختیارش خواهد بود و هم اینکه تولیدکننده محصول خود را با قیمت مناسب تری به بازار عرضه کند.

مدیرعامل تعاونی باغداران انار ساوه با تاکید بر اینکه مرغوب‌ترین انار در کشور و جهان را ساوه دارا می‌باشد، گفت: قدم‌های مثبتی برای رفع مشکلات باغداران می‌توانیم برداریم که یکی از آنها استفاده از ظرفیت صنایع تبدیلی برای تبدیل انار به سایر محصولات است که این امر نیاز به حمایت دارد.

کریمی با بیان اینکه 3200 نفر عضو تعاونی باغداران انار ساوه هستند، تصریح کرد: ما آمادگی داریم از صفر تا صد انار را که از هسته تا پوست است تبدیل کنیم اما این امر با حمایت مالی صورت می‌گیرد و با دادن وام‌هایی با بهره پایین و دارای تنفس میتوان سود محصول را به جای دلال در جیب خود کشاورز گذاشت. 

وی با اشاره به ناامیدی باغداران از بیمه کردن محصولاتشان گفت: یکی از دلایل مهم که باغداران در این خصوص گلایه دارند عدم پرداخت به موقع خسارت یا عدم تشخیص خسارت است که پیشنهاد می‌کنیم بیمه از کارشناسان خبره استفاده کند تا نحوه تشخیص خسارت به درستی صورت بگیرد هرچند که در بیمه نیز دست واسطه ها وجود دارد و اگر بحث بیمه را به تعاونی‌ها بدهند به خوبی می‌تواند این موضوع را مدیریت کند. 

مدیر عامل تعاونی باغداران انار ساوه  اضافه کرد: زمانی که کشاورزی برای چند سال باغش را پشت هم بیمه می‌کند اما خسارت نمی‌بیند باید تخفیفی در این خصوص در نظر گرفته بشود چراکه اگر این امر برای باغداران محقق شود خود مشوقی برای بیمه کردن باغات توسط کشاورزان خواهد بود.

کریمی با ابراز گلایه از عدم بیمه شدن سردرختی ها گفت: متاسفانه هرسال سردرختی‌ها در ساوه دچار سرمازدگی و یا خسارت‌های گوناگون می‌شوند که این جای تاسف است چراکه باغداران با تمام زحماتی که می‌شکند سود آنچنانی نمی‌برند و شاید درآمدشان در حد دخل و خرج باشد و فقط سود هنگفت را دلال میبرد.

وی خواستار حذف دلالان از طریق حمایت دولت و جهاد کشاورزی شد و گفت: دولت می‌تواند با خرید تضمینی با قیمت مناسب و همچنین فراهم کردن غرقه‌هایی برای عرضه مستقیم انار توسط باغداران، این افراد را نسبت به کشاورزی و باغداری دلگرم کند چراکه بعضا می‌شنویم کشاورزان خسته و خواهان فروش باغ خود هستند.

مدیرعامل تعاونی باغداران انار ساوه اضافه کرد: کشاورزان می‌گویند اگر محصول را به سردخانه ببریم هزینه تردد و بارگیری بالا خواهد بود، اکثر باغداران بدهکار و وام دارند و سم و کود خود را به نسیه برده‌اند و مجبوراند محصولاتشان را با قیمت پایین به دلال بدهند تا بخشی از مشکلات خود را رفع کنند

کریمی خواستار درک عمیقی از وضعیت کشاورزان شد و گفت: باید وام‌های کم بهره و با تنفس در اختیار باغداران قرار دهیم تا این افرادی که زحمت فراوانی برای این محصول می‌کشند به سود مورد نظر خود برسند و محصول با قیمت واقعی و مناسب دست مصرف کننده برسد تا هم دست دلال قطع شود و هم باغدار سود کند.

وی از طرح تعاونی باغداران به نام طرح پایانه خبر داد و افزود: این طرح بزرگ و جامعی بوده که به دلیل مشکلات مالی آنطور که باید حمایت نشده و بخاطر وجود سرخانه و غرفه‌های عرضه در صورت حمایت مشکلات اساسی باغداران را حل خواهد کرد که این هم به سود شهرستان و هم استان مرکزی خواهد بود .

وی تاکید کرد: با راه اندازی این پایانه توان برگزاری جشنواره‌های مختلف ملی را خواهیم داشت تا انار با کیفیت ساوه را به کل دنیا معرفی کنیم و با فراهم کردن ظرفیت صادرات بازار محصولاتمان را در پهنه کره خاکی گسترش دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وام كريمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میهمان سفره افطاری ساده در ساوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام رجبی افزود: با استقبال روزه داران و خیرین، هر شب بیش از ۱۰۰۰ پرس غذا و افطاری ساده در بقاع متبرکه شهرستان ساوه توزیع می‌شود.
قاسمی هیات امنای امامزاده سید اسحاق (ع) شهر ساوه نیز گفت: بر اساس یک رسم دیرینه، در ایام ماه مبارک رمضان، مراسم جز خوانی قرآن کریم، تفسیر، اقامه‌ی نماز جماعت در امامزاده سید اسحاق (ع) شهر ساوه برگزار می‌شود.
او گفت: به همت خیرین نیز سفره افطاری در شب‌های ماه رمضان در این بقعه‌ی متبرکه گسترانیده می‌شود تا روزه داران در پای این سفره، افطار کنند.
گفتنی ست مراسم افطاری ساده و مومنانه در آستان امامزاده سید اسحاق (ع) شهر ساوه تا پایان ماه مبارک رمضان میزبان روزه داران است.

دیگر خبرها

  • میهمان سفره افطاری ساده در ساوه
  • هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان و باغداران
  • جمع خوانی قرآن در ساوه
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • روند جمع‌آوری گازهای مشعل در ۱۴۰۳ شتاب می‌گیرد/ بهره‌برداری از ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ در آینده‌ای نزدیک
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج