Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سفر در ایام کرونا؟» به فاصله یک سال و یک ماه از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ در کشورمان، بعید است پاسخ این سوال را ندانیم، اما اگر سفر ضرورت دارد و قرار است به جاده بزنیم، کسب اطلاعات درباره وضعیت ترافیکی راه‌ها و مرور پیش بینی‌های هواشناسی ضرورت دارد.

به گزارش «تابناک»؛ نوروز ۱۴۰۰ در حالی از راه رسیده که شیوع نسخه جهش یافته ویروس کرونا در اغلب استان‌های کشورمان، نگرانی‌ها را تشدید کرده و بیم رقم خوردن چهارمین پیک بیماری، موجب شده که برخی مسئولان مخالف برگزاری سفر‌های نوروزی باشند؛ سفر‌هایی که می‌تواند موجب شیوع ویروس و افزایش شمار بیماران و از آن مهم تر، مرگ و میر ناشی از این بیماری باشد و از این روی پرهیز از آن‌ها ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما اگر به هر دلیل مجبورید که به جاده بزنید و سفر کنید، باید مراقب باشید که پروتکل‌های مراقبتی و بهداشتی کماکان پابرجا هستند و اموری مانند شست‌وشوی مداوم دست ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، پرهیز از تجمع، توجه به تهویه هوا و...، جزئی جدایی ناپذیر از زندگی محسوب می‌شوند که رعایت شان برای آن‌هایی که به دلیل هر امر ضروری مجبورند از خانه بیرون بزنند، لازم و حتی حیاتی است.

با این یادآوری ها، لازم است تاکید کنیم که بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، سفر از/به شهر‌های قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و بر این مبنا، ۵۱ شهرستان کشورمان (۱۲ شهرستان قرمز و ۳۹ شهرستان نارنجی) نمی‌توانند مبدا یا مقصد هیچ نوع سفر نوروزی باشند؛ چه راه‌های منتهی به آن‌ها باز یا مسدود باشند و چه آب و هوایشان دلچسب و بهاری باشد.   آخرین وضعیت ترافیک سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی گفت: در محور کرج - چالوس حدفاصل دوراهی شهرستانک تا نسا و محدوده‌های پل زنگوله و هزارچم ترافیک سنگین گزارش شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه در آزادراه تهران - شمال حدفاصل تونل شماره ۱۷ تا انتهای مسیر ترافیک سنگین وجود دارد، افزود: در محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده‌های مشا و آب اسک ترافیک نیمه سنگین است.

شیرانی با بیان اینکه در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) تردد روان است، ادامه داد: محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند و همچنین در برخی از محور‌های استان‌های ایلام و خوزستان بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.  
آخرین وضعیت آب و هوا   امروز در مناطقی از آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان و ایلام و همچنین اواخر وقت امروز در مناطقی از استان اردبیل بارش باران، رعد‌وبرق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد.

فردا چهارشنبه بر میزان شدت بارش‌ها افزوده می‌شود و گستره بارش‌ها علاوه بر این مناطق استان‌های همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران و همچنین شمال استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری را در بر می‌گیرد.

طی امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل به سبب وزش باد شدید جنوبی با افزایش دما بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌گراد درجه مواجه هستیم که این افزایش دما را در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور انتظار داریم.

با توجه به افزایش قابل توجه دما امکان ذوب برف، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و احتمال سقوط بهمن در امتداد رشته کوه‌های البرز وجود دارد.

از روز چهارشنبه تا جمعه در بیشتر مناطق کشور وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط غرب، جنوب غرب، جنوب شرق و شرق کشور خیزش گرد و غبار را به همراه دارد. آب‌های خلیج فارس به ویژه بخش‌های غربی و مرکزی آن امروز و فردا مواج و متلاطم هستند.   وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و چهار روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛  

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه نوروز 1400 روز جهانی آب تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها نوروز1400 وضعیت ترافیک پیش بینی هواشناسی اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه نوروز 1400 روز جهانی آب تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۴۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در محورهای ۱۲ استان کشور

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وضعیت ترافیکی و جوی صبح روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه را اعلام کرد و از بارش باران در محورهای ۱۲ استان کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد، امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) تردد روان است. ضمناً محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه دارای بارش باران و آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت فاقد مداخلات جوی هستند.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها حاکی از ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج محدوده‌های ینگی امام، پایانه شهید کلانتری و پل فردیس، ترافیک سنگین در آزادراه ساوه – تهران محدوده دهشاد، ترافیک سنگین در محور شهریار – تهران در برخی از مقاطع است.

آخرین وضعیت جوی نیز حاکی از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های سمنان و گلستان و بارش باران در برخی از محورهای استان‌های مازندران، اصفهان، قم، فارس، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و یزد است.

محور مسدود شریانی رودبار جنوب – ایرانشهر و محورهای مسدود غیرشریانی؛ هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد و اسپکه – بمپور هستند. یزد – دربید، اردکان – هامانه، یزد – خضرآباد، گنبد – سه راهی کلاله هستند.

سروآباد-پاوه، گنجنامه – تویسرکان، وازک – بلده، پونل – خلخال نیز محورهای دارای انسداد فصلی اعلام شدند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ
  • بارش باران در محورهای ۱۲ استان کشور
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد