Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ششمین سالگرد تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آغاز هفتمین سال تجاوز نظامی عربستان سعودی و کشورهای موسوم به ائتلاف، از تداوم این جنایت بزرگ بر علیه مردم بیگناه یمن ابراز انزجار می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز شش سال از تجاوز مستمر عربستان و ائتلاف به یمن می گذرد.

طی شش سال گذشته محاصره و تجاوز نظامی، ۲۴ میلیون نفر را در یمن، هدف قرار داده و همه روزه ده ها نفر از بمباران یا از گرسنگی، بیماری، کمبود دارو و کمبود سوخت در مراکز درمانی جان می بازند.

اسفبار تر آنکه این تجاوز وحشیانه و محاصره ناجوانمردانه، حتی با شیوع بیماری کووید ۱۹ نیز لحظه ای متوقف نشده است.

بدون شک آنچه در یمن می گذرد بر اساس آمار و ارقام اعلام شده مراجع بین المللی و حتی به اذعان برخی حامیان سیاسی و تسلیحاتی این تجاوز غیر انسانی، دربردارنده انواع جنایات و جرائمی است که پیگرد حقوقی بین المللی آنها از جمله وظایف نهاد های ذیربط بین المللی و تمامی مدافعان آزادی و حقوق بشر میباشد.

با وجود ادعاهای فراوان مبنی بر توقف حمایت ها از تجاوز، جریان فروش انواع سلاح به ائتلاف متجاوز و حتی پشتیبانی فنی مورد نیاز برای این تسلیحات ادامه دارد و کارشناسان نظامی برخی کشورها در خدمت سعودی ها در جنایت و کشتار علیه مردم یمن شریک هستند.

در چنین شرایطی برقراری همزمان آتش بس و رفع محاصره، راه را برای جلوگیری از استمرار این فاجعه بشری فراهم نموده و زمینه را برای انجام گفتگو فراهم می کند.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای این جنگ تاکید داشته است که بحران یمن راه حل نظامی ندارد و ایران از هرگونه طرح صلح مبتنی بر پایان تجاوز، آتش بس سراسری، پایان دادن به اشغالگری، رفع محاصره اقتصادی و آغاز گفتگوهای سیاسی و نهایتاً سپردن امر به دست یمنی ها بدون دخالت های خارجی جهت ترسیم آینده سیاسی خود حمایت می نماید.»

کد خبر 5174642 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران وزارت خارجه ائتلاف سعودی عربستان سعودی یمن مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام حسن روحانی تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها هیئت دولت محمد باقر قالیباف سعید خطیب زاده انتخابات 1400 محمود واعظی محمد جواد ظریف آیت الله محمدی ری شهری افغانستان شورای نگهبان وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، تارنمای "ائتلاف همبستگی با فلسطین" (Palestine Solidarity Campaign) در انگلیس با انتشار تصویر افرادی که در این مراسم حضور داشتند نوشت: شماری از نمایندگان مجلس انگلیس از احزاب سیاسی نیز در این مراسم بودند که عصر امروز برگزار شد. در بیانیه این گروه آمده است الیشیا کیرنز (Alicia Kearns)، رئیس کمیته امور خارجی انگلیس در نشستی گفته است براساس نظر حقوقی مشاوران دولت، اسرائیل قوانین بین المللی را زیرپا گذاشته است، اما دولت انگلیس نمی‌تواند این موضوع را اعلام کند. براساس قوانین دولت انگلیس، این کشور نمی‌تواند جنگ افزار به کشوری بفروشد که مقررات بین المللی را زیرپا می‌گذارد.
در بیانیه "ائتلاف همبستگی با فلسطین" آمده است روز دوشنبه این هفته، زاراه سلطانا (Zarah Sultana)، نماینده مجلس عوام از نخست وزیر انگلیس پرسید آیا سخنان رئیس کمیته امور خارجی مجلس را حقیقت می‌داند یا خیر که ریشی سوناک به جای پاسخگویی، مدعی شد اسرائیل مطابق با مقررات بین المللی از سلاح‌های انگلیسی استفاده می‌کند. در ادامه این بیانیه آمده است بیش از یکهزار حقوقدان، استاد حقوق دانشگاه‌ها و قضات بازنشسته در انگلیس، در نامه‌ای نوشته اند صادرات بمب و موشک انگلیسی به اسرائیل، لندن را در معرض نقض قوانین بین الملل قرار می‌دهد و دو هفته پیش نیز ۱۳۵ نماینده مجلس انگلیس، در نامه‌ای خطاب به وزرای خارجه و بازرگانی نوشتند خواست عمومی، توقف صادرات اسلحه برای اسرائیل است. به نوشته این ائتلاف، کانادا، هلند، ژاپن، اسپانیا و بلژیک اعلام کرده اند صادرات اسلحه برای اسرائیل را متوقف می‌کنند، اما دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس می‌گوید باز هم به اسرائیل اسلحه خواهیم داد.
در ادامه بیانیه "ائتلاف همبستگی با فلسطین" آمده است نسل کشی اسرائیل علیه فلسطینیان، حملات به لبنان، سوریه و ایران نشان داد ادامه صادرات بمب و موشک انگلیسی به اسرائیل، انگلیس را در نقض قوانین بین الملل، شریک اسرائیل می‌کند و همچنین موجب می‌شود که منطقه با پیامد‌های یک جنگ خانمان سوز روبرو شود. تداوم صادرات جنگ افزار انگلیسی به اسرائیل که مدام قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارد، موجب صلح و عدالت در خاورمیانه نمی‌شود. در این بیانیه آمده است بیش از ۳۴ هزار فلسطینی در ۶ ماه اخیر کشته شده اند، اغلب زیرساخت‌های غزه نابود شده است و سازمان ملل هشدار می‌دهد بیش از ۲.۳ میلیون فلسطینی، با قحطی روبرویند و دیوان کیفری بین المللی نیز اعلام کرده اسناد فراوانی درباره نسل کشی اسرائیل در فلسطین گرد آورده است.

دیگر خبرها

  • تجاوز اسرائیل به یک مرکز نظامی در سوریه
  • کنعانی: اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوز‌ها مقابله کنند
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه