Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@03:33:04 GMT

چین ۱۰ فرد و ۴ نهاد اروپایی را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۵۲۰۰

چین ۱۰ فرد و ۴ نهاد اروپایی را تحریم کرد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، دولت چین روز دوشنبه در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه یک نهاد و ۴ مقام چینی به بهانه نقض حقوق بشر، ۴ نهاد و ۱۰ شخص حقیقی اروپایی را تحریم کرد.

وزارت امور خارجه چینی ساعتی پس از آن‌که اتحادیه اروپا رسماً خبر تحریم یک نهاد و ۴ مقام چینی را اعلام کرد، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «در روز ۲۲ مارس [دوم فروردین] اتحادیه اروپا تحریم‌های یکجانبه‌ای را بر مبنای دروغ‌ها و اطلاعات غلطی و به بهانه آنچه نقض حقوق بشر در استان سین‌کیانگ می‌خوانند، علیه اشخاص و نهادهای چینی وضع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرف اروپایی واقعیت‌ها را نادیده می‌گیرد، همه‌چیز را سیاه و سفید می‌بیند، در مقیاس وسیع در امور داخلی چین دخالت می‌کند، آشکارا قوانین بین‌المللی و هنجارهای اساسی روابط بین‌الملل را نقض می‌کند و به روابط چین-اتحادیه اروپا آسیب می‌زند.»

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: «چین قویاً با این اقدام اتحادیه اروپا مخالف است و آن را محکوم می‌کند. عزم دولت چین در دفاع از حاکمیت ملی، امنیت و منافع کشور، راسخ و تزلزل‌ناپذیر است. چین تصمیم گرفته است که ۱۰ شخص و ۴ نهاد اروپایی که آسیب جدی به حاکمیت و منافع چین وارد کرده و شرورانه اقدام به دروغ‌پراکنی و انتشار اطلاعات غلط [علیه چین] کرده‌اند را تحریم کند.»

در بین اشخاص اروپایی که وزارت امور خارجه چین از تحریم آنها خبر داده است، نام ۵ نماینده پارلمان اروپا و نمایندگانی از پارلمان‌های هلند، لیتوانی و بلژیک دیده می‌شود.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از یک دیپمات ارشد اروپایی گزارش داد که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌هایی علیه مقامات و نهادهای چینی موافقت کرده‌اند.

پس از انتشار گزارش رویترز جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز در پیامی توئیتری اعلام کرد که این اتحادیه یک نهاد و ۴ مقام چینی را به دلیل «نقض حقوق بشر» تحریم می‌کند.

به گفته رسانه‌های اروپایی، اتحادیه اروپا از سال ۱۹۸۹ -زمانی که این اتحادیه تحت عنوان «اتحادیه اقتصادی اروپا» فعالیت می‌کرده است- هیچ تحریمی علیه چین وضع نکرده است و تحریم‌های امروز اولین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه چین طی ۳۲ سال اخیر محسوب می‌شوند. 

تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا علیه چین | پکن تلافی می‌کند کد خبر 591681 برچسب‌ها چین اتحادیه اروپا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: چین اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا علیه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم جدید علیه ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد