Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیر حسین نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قیمت مرغ زنده، بر اساس تصویب ستاد تنظیم بازار استان، از این پس باید روزانه از سوی اتحادیه تعاونی مرغداران و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به این سازمان اعلام شود.

او افزود: این کار با توجه به مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار خوزستان به منظور واقعی سازی نرخ مرغ انجام می‌شود تا بر این اساس قیمت مرغ کشتار روز تعیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری بیان کرد: بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و نیز بررسی سازمان صمت، قیمت مرغ در بازار استان روند کاهشی داشته است.

نطری با بیان اینکه این سازمان آمادگی دارد به هر قیمتی که مرغ زنده به کشتارگاه‌ها عرضه شود بر همان اساس قیمت مرغ را برای مصرف کننده اعلام کند، افزود: این پروسه باعث می‌شود تا از نوسان قیمت مرغ و کمبود آن در بازار جلوگیری شود.

بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۴۴ هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز ۲۰۴ هزار ریال است.

قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در خوزستان در هفته‌های گذشته تا ۱۸۰ هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز تا ۲۸۰ هزار ریال افزایش داشته و در مواردی کمبود آن در بازار مشهود بود.

به دستور استاندار خوزستان مرغداری‌هایی که متناسب با نهاده‌های دولتی دریافت شده، مرغ تحویل ندهند شامل کسر سهمیه و یا قطع سهمیه خدمات دولتی خواهند شد.

استاندار خوزستان به اداره کل تعزیرات حکومتی استان دستور داده تا بر میزان دریافت نهاده‌های دولتی مرغداران و نحوه کشتار و توزیع مرغ در خوزستان نظارت مستقیم داشته باشد.

همچنین با دستور استاندار خوزستان، خروج مرغ از استان ممنوع شده است.

بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پارسال ۵۴ میلیون قطعه جوجه روزی در استان انجام شد که برابر با میزان مصرف استان است با این وجود مردم با مشکلات زیادی برای تامین مرغ روبه رو هستند.

در خوزستان ۷۵۰ واحد مرغداری فعال وجود دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان صمت مرغ زنده قیمت مرغ خوزستان قیمت هر کیلوگرم مرغ جهاد کشاورزی هزار ریال مرغ زنده قیمت مرغ بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت تخم مرغ چند شد؟ +جدول
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • سوخت تخصیصی بخش کشاورزی جهرم رصد می‌شود