Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن در نشست خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو بر لزوم بازسازی و احیای ائتلاف ناتو تاکید و تصریح کرد که این سازمان در مواجهه با تهدیدها و چالش‌های بین‌المللی از جمله تغییرات آب و هوایی در مقطع حساسی قرار گرفته است.

اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره افغانستان در حالی مطرح شد که وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در نشست بهمن‌ماه گذشته موفق به تصمیم گیری درباره ادامه حضور نظامی یا خروج از افغانستان نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل ناتو ادعا کرد که حضور ناتو در افغانستان نقش مهمی در مبارزه با تروریسم بین المللی دارد اما وزرای دفاع کشورهای عضو با توجه به دوراهی های پیش رو و انتخاب‌های دشوار درباره ادامه حضور در افغانستان رایزنی کردند.

وی با بیان اینکه «ما در این مقطع هنوز تصمیم نهایی در مورد ادامه حضورمان نگرفته ایم» افزود که با نزدیک شدن اول ماه می، اعضای ناتو در هفته های آینده مشورت و همکاری نزدیکی خواهند داشت.

اول ماه می روزی است که طبق مذاکرات میان طالبان و آمریکا، تمامی نیروهای آمریکایی باید این کشور را ترک کنند. با این حال جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در حال بررسی مجدد توافق سال ۲۰۲۰ دولت ترامپ با طالبان است.

او گفته است که خروج کامل نیروهای کشورش از افغانستان در ضرب الاجل تعیین‌شده، در اول می سال جاری "خیلی سخت" خواهد بود. بایدن در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای‌بی‌سی همچنین گفته است که "این اتفاق ممکن است بیفتد" اما دشوار است.

حالا وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو در بروکسل گردهم آمده تا طرح آمریکا را درباره ادامه حضور یا خروج نظامی از افغانستان مورد بررسی قرار دهند.  

آنتونی بلینکن دیشب وارد بروکسل شد تا با اعضای ناتو و مقامات آن دیدار کند و در حاشیه آن گفت‌وگویی با سران اتحادیه اروپا داشته باشد.

وی در نشست خبری امروز اعلام کرد که قرار است با همتای آلمانی خود، هایکو ماس دیدار و درباره پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا گفت وگو کند. وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ادعا کرد کرد که این پروژه مغایر منافع اتحادیه اروپاست.

پروژه مشترک انرژی روسیه و اروپا با مخالفت شدید ایالات متحده روبرو است. واشنگتن با این ادعا که خط لوله جدید وابستگی اروپا به گاز روسیه را افزایش می دهد، تحریم هایی را علیه این پروژه اعمال کرده است و همین امر باعث شده تا برخی از پیمانکاران از پروژه خارج شوند. کاخ سفید پیشنهاد می کند که کشورهای اتحادیه اروپا به جای آن گاز LNG گران تر را از ایالات متحده بخرند.

آلمان و چندین حامی دیگر این پروژه در داخل اتحادیه اروپا ، خواسته های واشنگتن را رد می کنند. دولت آلمان چندین دور مذاکره با ایالات متحده در سطوح مختلف انجام داده است تا کاخ سفید را متقاعد کند که از تهدیدات تحریم خود علیه نورد استریم ۲ دست بردارد.

برچسب‌ها افغانستان ناتو بروکسل آنتونی بلینکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان ناتو بروکسل افغانستان ناتو بروکسل آنتونی بلینکن اخبار کنکور اتحادیه اروپا ادامه حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود

دانمارک از برنامه خود برای تعطیلی سفارتش در بغداد به علت پایان ماموریت نیروهای نظامی این کشور در عراق خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه دانمارک امروز سه‌شنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته پس از خروج نیروهایش به عنوان بخشی از «ماموریت ناتو در عراق»، سفارت خود در بغداد را تعطیل کند.

سفارت دانمارک که به طور رسمی در سال 2020 بمنظور حمایت از مشارکت نیروهای این کشور به ماموریت ناتو افتتاح شده بود، با خروج اکثریت نیروهای نظامی دانمارک در 31 ماه مه تعطیل می‌شود.

پس از پایان فرماندهی دانمارک بر «ماموریت ناتو در عراق» در ماه مه 2022، این کشور همچنان سهم نظامی قابل توجهی در این مأموریت تا آغاز سال 2024 داشت. اما در حال حاضر تعداد کمتری از پرسنل دانمارکی به کمک در این ماموریت ادامه خواهند داد.

دانمارک ائتلاف آمریکا را ترک می‌کند

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • فرمانده ناتو درباره بروز «جنگ ترکیبی» در عمق دریاها هشدار داد
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • رایزنی والی هرات و سفیر قزاقستان
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • هشدار فرمانده اسبق ناتو به واشنگتن درباره قطع حمایت از اوکراین
  • رایزنی امیرعبداللهیان با بورل درباره پاسخ به جنایت اسرائیل
  • رایزنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»