Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خلیل حاجی‌پور مدیرعامل شرکت عمران صدرا، گفت: از آن جا که یکی از مهمترین چالش‌ها و عقب‌ماندگی‌های شهر صدرا در حوزه زیرساخت‌ها موضوع تامین دسترسی مطلوب و مناسب به کلانشهر شیراز است و با درک این واقعیت که توسعه زیرساخت ها، یکی از الزامات مهم رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی به شمار می‌رود با اولویت قرار دادن زیرساخت های حمل و نقل و به ویژه شبکه حمل و نقل جاده ای و ریلی برنامه توسعه و ساخت راه‌های دسترسی  پنج  طرح اصلی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او، بیان کرد: محور اول، محور بزرگراهی سردار سلیمانی و دسترسی به شیراز از طریق بزرگراه شیراز- اصفهان در شرق صدرا به طول ۵ و نیم کیلومتر است که در روزهای پایانی امسال سال با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید. 

حاجی‌پور، تصریح کرد: محور دوم را ساماندهی و تعریض دسترسی فاز ۲ در قالب محور بزرگراهی بوعلی سینا(صدرا – دوکوهک) و اتصال به محور شمال غرب شیراز در فاز ۲ که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد و این مسیر به موازات بلوار خلیج فارس، اتصال صدرا را به محور شمال غرب شیراز برقرار می‌کند. 

مدیرعامل شرکت عمران صدرا،  ادامه داد: طول این طرح سه و نیم کیلومتر و هزینه آن بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال بوده که از محل منابع داخلی شرکت عمران صدرا تامین اعتبار شده است. 

او، آغاز عملیات اجرایی این  طرح را از ابتدای سال ۱۳۹۷ دانست و افزود: در فرایند اجرای هزینه  زمان زیادی صرف تعیین تکلیف و رفع معارضان ملکی و تاسیساتی متعدد شد که جابجایی خطوط انتقال گاز، فیبر نوری، خطوط انتقال برق، خط انتقال اصلی آب صدرا از دوکوهک، خط انتقال آب سد درودزن به شیراز و واقع شدن بخشی از مسیر در حریم منطقه ۱۰ شهرداری شیراز، یکی از چالش‌های جدی اجرای این شریان مهم و بزرگراه درون شهری با عرض متوسط ۶۵ متر بوده است. 

حاجی پور، اضافه کرد: واقع شدن در مجاورت ناحیه صنعتی شیراز و عبور بخشی از ترافیک آزادراه ساخته شده اصفهان- شیراز، اهمیت این بزرگراه را دوچندان کرده و بزرگراه بوعلی سینا دارای ۱۰ خط عبور(سه باند سرعت رفت و ۳ باند برگشت و دو باند کندرو) و   عرض متوسط ۶۵-۵۵ متر و سه دهانه پل بتنی بوده که با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال  ساخت است. 

مدیرعامل شرکت عمران صدرا، اظهار کرد: بهبود توسعه شهری و ارتقاء دسترسی ایمن و سریع در بخش غربی شهر جدید صدرا از جمله دستاوردهای قابل اشاره این  طرح است. 

او، گفت: تقاطع غیرهمسطح مورد نیاز بر روی محور سپیدان از تعهدات شهرداری شیراز است که پیگیری لازم برای شروع به ساخت آن باید انجام شود.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا، تاکید کرد: محور سوم را محور بزرگراه قره پیری و اتصال به شیراز از طریق جوادیه و شهید محلاتی در جنوب شرق بوده که عملیات اجرایی این محور نیز در اسفند ۹۹ آغاز شده است.

حاجی پور، بیان کرد: محور چهارم، محور بزرگراهی صدرا به سمت غرب و اتصال به آزادراه شیراز- اصفهان است که در سال ۱۴۰۰ عملیاتی می شود.

او، طراحی و برنامه ریزی قطار برقی(مترو) شهر جدید صدرا به طول ۱۱ کیلومتر و اتصال به خط ۳ متروی شیراز را  برنامه‌های در دست اجرا برشمرد و تصریح کرد: به جز طرح های اشاره شده، موضوع بهسازی و روکش معابر سطح شهر صدرا از جمله آسفالت بلوار دسترسی موجود صدرا معروف به محور خلیج فارس و بلوار حافظ و سعدی هم در دستور کار شرکت عمران قرار گرفته و امسال هم بر اساس اولویت‌های تشخیصی شرکت عمران ادامه می یابد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت عمران شهر صدرا مدیرعامل شرکت عمران صدرا محور بزرگراه حاجی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین اسداللهی، دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش از انجام برنامه توزیع شیر در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به صورت منسجم‌تر خبر داد و گفت: این برنامه در سال تحصیلی جدید منسجم‌تر و قوی‌تر از گذشته برگزار می‌شود و امید می‌رود زنگ مهر و مدرسه با زنگ شیر آغاز شود.

اسداللهی: از ۲۳ مهر سال گذشته وزارت آموزش و پرورش تمام زیرساخت‌های خود را برای اجرای طرح توزیع شیر فراهم کرد و شرکت‌های لبنی در استان‌های مختلف برای کسب آمادگی فرصت خواستند. در برخی از استان‌ها شاهد بودیم توزیع شیر از دی آغاز شد، اما ۷۰ درصد کشور از آذر تحت پوشش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد دانش‌آموزان کشور شیر دریافت می‌کنند، گفت: در کشور ۵۰۰ واحد تولید لبنی وجود دارد و استاندارد‌های شیر مدارس بسیار سخت‌گیرانه‌تر از شیر بازار است. از بین ۵۰۰ شرکت، ۸۴ شرکت واجد شرایط شدند. براساس رتبه‌بندی و تمایل آنها ۲۰ شرکت از میان این شرکت‌های داوطلب وارد طرح توزیع شیر مدارس شده‌اند. برخی از شرکت‌های لبنی نیز در صف انتظار قرار دارند تا در صورت عدم توانایی شرکتی در تامین شیر، این مسئولیت بر عهده شرکت دیگری نهاده شود.

دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش‌وپرورش به سالم‌تر بودن شیر استریل اشاره کرد و افزود: عمده چالش در تامین شیر مدارس، تامین پاکت استریل است چرا که علیرغم ظرفیت تولید آن در کشور تنها ۲۰۰ میلیون پاکت تولید می‌شود. این در حالی است که برای تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز داریم. به واسطه تامین شیر مدارس، چند واحد لبنی که با ظرفیت کمتری کار می‌کردند به ظرفیت آنها اضافه شده و تولید پاکت نیز افزایش یافته است. به دلیل کمبود این پاکت‌ها در هفته‌های منتهی به عید به جای توزیع شیر در پاکت ۲۰۰ سی‌سی از پاکت یک لیتری استفاده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۵۰ شرکت صنعتی در رویداد صدرا
  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • دستگیری ۳ نفر دیگر در پرونده فساد شهرک صنعتی و شرکت عمران پرند
  • فوت جوان ۳۰ ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان
  • تامین برق ۳۸۰ روستای سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • ۴هزار واحد از پروژه‌ نهضت ملی پرند در انتظار تأمین زیرساخت
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • بازدید مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آزادراه تبریز سهند