Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@15:20:38 GMT

مدارس سی سخت برای سال تحصیلی بعد کاملا آماده خواهند بود

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۶۹۷۰

مدارس سی سخت برای سال تحصیلی بعد کاملا آماده خواهند بود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نخستین سفر استانی خود در سال ۱۴۰۰ را روز دوم و سوم فروردین به استان کهگیلویه و بویراحمد رفت. استانی که در روز ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ تجربه دردناک زلزله را از سر گذراند و شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا مرکز اصلی این زلزله بود. در این زلزله به گفته رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از ۱۶۰ مدرسه سی سخت، شش مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی کامل تشخیص داده شد و چون پیش از آن سه مدرسه جدید به جای مدارس قدیمی ساخته شده بود اما مدارس قدیمی تخریب نشده بودند و به دانشگاه پیام نور تحویل داده شده بودند این مدارس ۶ عدد اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی در این زلزله برخی مدارس جدید محل مردم زلزله زده قرار گرفت. اما وزیر آموزش و پرورش با جزئیات بیشتری وضعیت این مدارس را تشریح کرد.

وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد اولین پیامی که برای مردم این مناطق داشت این بود که «با برنامه ریزی‌های انجام شده سال تحصیلی آینده هیچ دانش آموز سی‌سختی از آموزش محروم نمی‌شود.»

محسن حاجی میرزایی در نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد در گزارشی از روند رسیدگی به مدارس مناطق زلزله زده بیان کرد: صبح روز بعد از زلزله ۵.۶ ریشتری دنا، کارشناسان سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس به منطقه اعزام شدند. به دلیل این زلزله ۴ مدرسه و ۳ خوابگاه شبانه روزی نیازمند تخریب و احداث، ۷ مدرسه نیازمند مقاوم سازی و ۲۴ مدرسه نیازمند تعمیرات جزئی است. مصمم هستیم تعمیراتی‌ها تا پایان خرداد، مقاوم سازی‌ها تا شروع سال تحصیلی جدید و برای احداث مجددی‌ها نیز سریع اقدام می‌کنیم.

اما وزیر آموزش و پرورش در این سفر در حاشیه گفتگوهای خود اخبار دیگری از موضوعات ملی را نیز اعلام کرد.

از جمله اینکه حاجی میرزایی درباره استخدام نیروهای نهضت سوادآموزی که بعد از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کردند گفت: استخدام در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون‌های ماده ۲۸ است و قانونی برای استخدام نیروهای نهضت سوادآموزی که بعد از سال ۹۲ فعالیت دارند به تصویب نرسیده است.

وی همچنین درباره تعیین تکلیف مشمولان قانون استخدام شامل نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی که مربو به کسانی است که قبل از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کردند نیز گفت: در سال ۱۴۰۰ این افراد حتماً تعیین تکلیف می‌شوند. حدود دو سوم این نیروها وارد دانشگاه فرهنگیان شده‌اند و بقیه نیز در ماه‌های اول سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف می‌شوند.

به گفته وی همه مشمولان باید در دوره یکساله دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند.

البته اینها هیچ کدام حرف ها و خبرهای جدیدی نبود چرا که در روزهای منتهی به پایان سال ۹۹ بارها این موضوع را وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما اعلام کرده بود.

اما شاید موضوعی که پیش از این کمتر وی درباره آنها صحبت کرده بود و به نظر می رسد در ۱۴۰۰ بیشتر درباره اش سوال خواهد شد موضوع برگزاری امتحانات خرداد، ارزشیابی تحصیلی و حذفیات دروس برای کنکور پیش روست.

محسن حاجی میرزایی در حاشیه نشست با شورای معاونین، مدیران و روسای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال بر اساس مجوز ستاد ملی کرونا وضعیت حضوری و غیرحضوری بودن امتحانات تعیین می‌شود، گفت: ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید مطمئن شویم عمل آموزش با کیفیت انجام شده است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ارزشیابی مستمر یک ضرورت انکارناپذیر است، گفت: ارزیابی باید مستمر انجام و نشست‌های کاری باید به یافته‌های جدید و طراحی‌های نوع ختم شود.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد حجم کتاب‌های درسی برای امتحانات تعیین و برای کنکور نیز به سازمان سنجش اعلام شده که از سوی این سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 5174787 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: سی سخت وزارت آموزش و پرورش کنکور بازسازی مناطق زلزله زده آب و هوا وضعیت راهها سازمان هواشناسی پلیس ترافیک محدودیت تردد وضعیت هوای تهران گردشگری ستاد ملی مقابله با کرونا نوروز ۱۴۰۰ پلیس راهور تاکسیرانی آزادی زندانیان حاجی فیروز کهگیلویه و بویراحمد وزیر آموزش و پرورش حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۶۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به کارگیری ۲۸ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان در مدارس ابتدایی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، حمید طریق حسینی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از مدارس گرمسار، بیان کرد: ۲۸ هزار نفر که در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش قبول شدند، در مدارس ابتدایی سراسر کشور به کار گیری می‌شوند.

وی کیفیت بخشی به فرآیند آموزشی و پرورشی را هدف این اقدام دانست و تاکید کرد: تأمین نیروی انسانی یکی از راهبردهای وزارتخانه در این زمینه است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: در تحولی دیگر برای ساخت یک هزار اتاق ورزش تخصصی در مدارس دوره اول ابتدایی برنامه ریزی شده است.

حسینی با بیان اینکه تقویت سلامت و افزایش سواد حرکتی دانش آموزان هدف و محور اصلی این طرح است، تاکید کرد: طرح‌های استعدادیابی و مهارت آموزی ورزشی نیز در این قالب در مدارس کشور اجرایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • به کارگیری ۲۸ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان در مدارس ابتدایی
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند