Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@15:44:12 GMT

رصد محورهای گیلان توسط ۷۵ خودروی گشتی

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۷۴۰۸

رصد محورهای گیلان توسط ۷۵ خودروی گشتی

ایسنا/گیلان رئیس پلیس راه گیلان از آمادگی کامل پلیس راه برای خدمت رسانی بهتر در طرح نوروز ۱۴۰۰ به مردم خبرداد و گفت: ۷۵ خودروی گشتی به صورت محسوس و نامحسوس در محورهای استان حضور خواهند داشت و از ظرفیت‌های راهوران محله و همچنین از نظارت تصویری ۵۲ سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی برای بهبود وضعیت ترافیکی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ جاور صفاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمادگی پلیس راه استان در طرح نوروزی ۱۴۰۰، اظهار کرد: در اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۰ با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا در سراسر کشور، پلیس راه استان متناسب با وضعیت بهداشت فردی و اجتماعی طرح نوروزی را با شعار «پرهیز از سفر، ایمنی و سلامت» آغاز کرد.

وی اهداف اصلی طرح نوروزی را تسریع در عبور و مرور، پیشگیری از انسداد راه‌های استان، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی، رسیدگی فوری به حوادث جاده‌ای و در نهایت نیز آسودگی خاطر مسافران نوروزی دانست و افزود: تعامل و مشارکت بسیار خوبی میان سازمان‌های امداد و نجات وجود دارد و امیدواریم با این روحیه مشارکت و تعامل موجود، شاهد کاهش تلفات نوروزی در جاده‌های استان باشیم.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه در طول اجرای این طرح به طور روزانه از حداکثر توان نیروها در سرتاسر جاده‌های استان استفاده خواهد شد، ادامه داد: ۷۵ خودروی گشتی به صورت محسوس و نامحسوس در محورهای استان حضور خواهند داشت و از ظرفیت‌های راهوران محله و همچنین از نظارت تصویری ۵۲ سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی برای بهبود وضعیت ترافیکی استفاده می‌شود.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه حدود ۲۷ درصد تصادفات برون شهری استان گیلان به علت عدم توجه به جلو آن هم به دلیل استفاده از تلفن همراه است، گفت: رانندگانی که از تلفن همراه در حین رانندگی استفاده می‌کنند ۴ برابر بیشتر از سایر رانندگان در معرض خطر تصادف قرار دارند و توصیه می‌شود رانندگان هنگام استفاده از تلفن همراه، حتما وسیله نقلیه را در محل مناسبی پارک کرده و پس از اتمام مکالمه، به ادامه مسیر بپردازند.

وی با تاکید بر همکاری مردم با پلیس، از آمادگی کامل پلیس راه برای خدمت رسانی بهتر در طرح نوروز ۱۴۰۰ به مردم و مسافران خبر داد و از شهروندان خواست در صورت بروز و یا مشاهده مشکل ترافیکی، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند تا اقدامات مناسب توسط پلیس انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پليس راه طرح نوروزی پلیس طرح نوروزی پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک محورهای مواصلاتی استان هرمزگان روان است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی اکبر جاویدان با تبریک فرا رسیدن سال نو، اظهارداشت: در طی چند روزی که از سال جدید می گذرد خوشبختانه مورد امنیتی خاصی در استان نداشته ایم و امنیت شهروندان و مسافران نوروزی به خوبی تأمین شده است.

وی ادامه داد: از همان آغاز سفرهای نوروزی تاکنون اهتمام پلیس بر تأمین امنیت مسافران نوروزی بود و خوشبختانه تاکنون نیز مورد خاصی مشاهده نشده و همکاران ما به صورت شبانه روزی مشغول انجام وظیفه هستند.

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین با تبریک دوباره ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: با توجه به تلاقی این ماه پر فیض با ایام نوروز و سفرهای نوروزی خوشبختانه اکثر شهروندان و مسافران به خوبی حرمت این ماه مبارک را حفظ و شئونات مذهبی و اسلامی را رعایت کرده اند که از طرف مجموعه پلیس مراتب سپاس خود را اعلام می کنیم.

سردار جاویدان اظهار داشت: از آنجا که به ساعات پایانی دور اول سفرهای نوروزی نزدیک می شویم، بی تردید در ساعات آینده تمام محورهای ورودی و خروجی و داخلی استان هرمزگان، شاهد ترافیک بسیار پرحجم و تردد زیاد خودروها خواهد بود.

وی افزود: همکاری مردم و پلیس در امنیت مسافران نوروزی از اهمیت ویژه ای بر خوردار است و کارکنان انتظامی در طول تعطیلات به خصوص در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین نیز در آماده باش کامل هستند، تا مسافران در امنیت کامل از سفر باز گردند.

سردار جاویدان اظهار داشت: درخواست ما از هموطنانی که از محورهای مواصلاتی استان به خصوص محورهای کوهستانی عبور می کنند، این است که سفر خود را مدیریت کنند و در طول سفر برای رفع خستگی هر ۲ ساعت یک بار استراحت کنند و با آرامش و سرعت مطمئنه و با توجه به علائم راهنمایی و هشدارها بتوانند سفر خوب و آرامی داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر اینکه تیم های گشتی پلیس با آمادگی کامل در سطح شهر، خروجی ها و تفرجگاه ها حضور فعال دارند، گفت: از شهروندان و مسافران نوروزی درخواست داریم تا با خادمان خود در نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.

سردار جاویدان یادآور شد: استفاده از تلفن همراه و خوردن و آشامیدن در هنگام رانندگی از جمله مواردی است که به شدت موجب کاهش دقت راننده می شود، بنابراین انتظار داریم رانندگان از این گونه رفتارهای پرخطر دوری کنند.

وی علت اصلی تصادفات را سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و افزود: از شهروندان و مسافران نوروزی درخواست داریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پلیس را یاری کرده و سفری ایمن برای خود و دیگران رقم بزنند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اعلام آمادگی کامل پلیس استان برای تأمین نظم و امنیت مردم در تفرجگاه ها و پارک ها، از شهروندان و مسافران نوروزی درخواست کرد: هشدارها و توصیه های پلیس را در پیشگیری از سرقت و جرایم جدی گرفته و در این روز از شتاب و عجله پرهیز کرده و سفر خود را مدیریت تا با خاطره خوشی تعطیلات نوروزی را به پایان برسانند.

کد خبر 6062737

دیگر خبرها

  • ۵۸۵ نفر جان باختگان تصادفات نوروزی تا نهم فروردین 03
  • تردد در محورهای گیلان روان و شلوغ است/ فوت ۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی
  • آزادراه رشت - قزوین؛ پرترددترین محور خروجی گیلان؛ ترافیک روان در محورها
  • کشف بیش از ۹۴ کیلو تریاک از خودروی تاکسی در رودسر
  • تردد نوروزی حدود ۲ میلیون خودرو در محورهای گیلان
  • تقویت واحدهای گشتی پلیس به منظور کشف به موقع سرقت و امنیت شهروندان در نوروز
  • توقیف ۴۰۰۰۰ خودروی متخلف/ مرگ ۵۴۹ نفر در تصادفات
  • تردد یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی گیلان
  • ورود حدود ۱ میلیون خودروی نوروزی به گیلان/ آماده باش ۳۴ اکیپ راهداری در محورها
  • ترافیک محورهای مواصلاتی استان هرمزگان روان است