Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@19:31:57 GMT

حمله جدید پهپادهای یمنی به فرودگاه أبها

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۸۱۱۰

حمله جدید پهپادهای یمنی به فرودگاه أبها

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که ارتش این کشور فرودگاه سعودی «أبها» را به وسیله پهپادهای «قاصف K۲» هدف قرار داده است.

به گزارش مشرق، ارتش و کمیته های مردمی یمن عملیات جدیدی را علیه اهداف سعودی انجام دادند. در همین ارتباط، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از جدیدترین عملیات نظامی در عمق خاک سعودی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ارتش یمن فرودگاه أبها را هدف قرار داد

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: در راستای پاسخ قانونی و طبیعی به تشدید تجاوز و محاصره فراگیر علیه کشورمان، نیروی هوایی پهپادی امروز طی عملیاتی تهاجمی فرودگاه بین‌المللی أبها را با پهپاد «قاصف K۲» هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه اظهارات خود، گفت: تأکید می کنیم تا زمانی که تجاوز و محاصره ادامه دارد، عملیات ما نیز ادامه خواهد داشت. وی پیشتر گفته بود: نیروهای مقاومت یمن طی ۶ سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۶۶ عملیات پایداری و ایستادگی در برابر تجاوزات سعودی‌ها داشته‌اند و چنین عملیاتی به آزادی بسیاری از اراضی یمن منجر شده و توانسته است به دشمن، خسارت جانی و نظامی وارد کند.

سریع تأکید کرده بود: تاکنون ۴۹۹ موشک بالستیک نیروهای یمنی به اهداف و تاسیسات نظامی وابسته به عربستان سعودی و امارات اصابت کرده است و ۸۴۹ فروند موشک نیز به مقرها و تاسیسات و مراکز دشمن و مزدوران آنها در داخل اراضی یمن شلیک شده است. یگان پهپادی یمن نیز بیش از ۱۲ هزار و ۶۲۳ عملیات انجام داده است که هزار و ۱۵۰ مورد عملیات تهاجمی بوده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا یمن پهپاد حمله هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۸۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام چند عملیات جدید علیه اهداف آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار کرد: در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، نیروهای مسلح ما طی ۳ روز گذشته، ۶ عملیات در دریای سرخ و خلیج عدن انجام دادند.

وی درباره جزئیات این عملیات‌ها با بیان اینکه ۲ ناو آمریکایی «MAERSK SARATOGA» و «APL DETROIT» در خلیج عدن و دریای سرخ هدف قرار گرفته شدند،افزود: کشتی انگلیسی «HUANG PU» در دریای سرخ و کشتی «PRETTY LADY» در حال حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار گرفته شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه خاطرنشان کرد: نیروی هوایی یمن نیز عملیات نظامی منحصر به فردی را با هدف قرار دادن ۲ ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ انجام داد و نیروی موشکی نیز اهداف اسرائیل را در «ام الرشراش» در جنوب سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

یحیی سریع از هدف قرار گرفتن اهداف مورد نظر در این عملیات‌ها با دقت بالا خبر داد و عنوان مرد: نیروهای مسلح کشورمان تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه، به اجرای تصمیم خود برای جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیل به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه خواهند داد.

به گزارش ایمنا، ارتش یمن در چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای یمنی تاکید کرده‌اند که کشتی‌رانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

کد خبر 739465

دیگر خبرها

  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند
  • ۶ عملیات نیروهای یمنی ضد آمریکا، انگلیس و اسرائیل طی۷۲ ساعت گذشته
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس