Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، امیدعلی پارسا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سال گذشته تحت راهبرد کلی وصول و هوشمند سازی نظام مالیاتی مجموعه اقداماتی را انجام دادیم که منجر به وصول بیش از ۱۰۰ درصد کل درآمدهای مالیاتی مصوب کشور شد.

وی اضافه کرد: بسترهای لازم برای جمع شدن همه اطلاعات کشور در سازمان امور مالیاتی در حال فراهم شدن است امیدواریم امسال نسخه اول پایانه فروشگاهی سامانه مودیان را که همه فروشگاه‌ها و کسب و کارها و عوامل اقتصادی کشور را به سازمان امور مالیاتی وصل می‌کند، عملیاتی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله موجب حداکثر شدن شفافیت اقتصادی و حداقل شدن فرارهای مالیاتی می‌شود.

پارسا گفت: در این صورت رقابت بین تولید کننده شناسنامه دار بیشتر می‌شود؛ مبنای اصلی اخذ مالیات، تولید واقعی است. مبارزه با فرار مالیاتی خط قرمز ماست میزان فرارهای مالیاتی در سال ۹۹ حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان است. تمرکز بر تراکنش‌های بانکی ۴۰ هزار نفری که بیشترین گردش حساب بالای ۵ میلیارد تومان را در دستور کار خود قرار دادیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه با مالیات ستانی تولید و تولید کننده واقعی باید حمایت شوند، افزود: سعی می‌کنیم بخشودگی درآمدهای مالیاتی را با ظرفیت‌های قانون فعلی تقویت کنیم. به دنبال اختیار قانونی عملیات اجرایی افرادی هستیم که مالیات‌های خود را نمی‌دهند.

وی اظهار داشت: یک وجه مالیات حمایت از تولید و وجه دیگر آن تأمین منابع دولت بوده و هیچ جامعه‌ای به سمت عدالت نمی‌رود، مگر نظام مالیاتی کارا و مؤثری داشته باشد. مردم کشور ما با موضوع مالیات مشکلی ندارند، اما نقش متناسب با درآمد و ثروت واقعی را نمی‌دانند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خانه های خالی مالیات فرار مالیاتی درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی

سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی یکصد مودی فاقد پرونده مالیاتی در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: در مجموع بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در این زمینه شناسایی و برگ تشخیص مالیات مربوطه صادر شده است.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی سازمان امور مالیاتی ایران، شاهین مستوفی در خصوص مصادیق فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت: با بررسی بارنامه‌های صادره از مبدا استان خراسان رضوی در سنوات ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ و با لحاظ بیشترین بارنامه صادره برای یک نفر، یکصد مودی فاقد پرونده مالیاتی شناسایی و برای این تعداد مودی، ۴۰۳ فقره برگ تشخیص مالیاتی بالغ بر یک هزار و ۲۷۷ میلیارد ریالی (۱۲۷ میلیارد تومان) صادر شده است.

وی افزود: همچنین یک هراز و ۷۶ فقره برگ مطالبه مالیات بر ارزش افزوده با مبلغ ۳۱ هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال (۳ هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان) مالیات و عوارض قابل مطالبه از مودیان یادشده در مرحله صدور است.

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی
  • جزئیات مالیات ثروت در ۱۴۰۲/ وصول ۵ میلیارد از خانه های خالی
  • لوکس نشینان و لوکس سواران گوش به زنگ باشند/ مالیات خودرو‌های بالای ۳.۵ میلیارد و خانه‌های بالای ۳۵ میلیارد تومان چقدر است؟
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات
  • توضیح جدید دولت درباره مالیات مهریه
  • مالیات خودروهای لوکس در سال جدید چگونه محاسبه می شود؟
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است
  • احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد
  • مالیات خانه‌های خالی و لوکس در حد هیچ!
  • چشمان بسته مالیات بر لوکس‌نشینان