Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@10:12:24 GMT

آمادگی بسیج لنجان برای طرح مقابله با شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۸۶۶۲

آمادگی بسیج لنجان برای طرح مقابله با شیوع کرونا

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان گفت:ناحیه مقاومت بسیج لنجان بیش از ۸۰۰ بسیجی را در قالب ۴۰۰ تیم با محوریت ۵۲ قرارگاه محلی با محوریت مساجد ساماندهی کرد تا این طرح به خوبی اجرایی و ثمره آن شامل حال آحاد مردم این شهرستان شود و خوشبختانه این طرح در ۸۰ درصد شهرستان لنجان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی در نشست ستاد کرونا شهرستان لنجان اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۹ ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان در سه فاز کمک‌های خود را در مدیریت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با ستاد کرونا این شهرستان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان با شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، تصریح کرد: در غربالگری کرونا که در فاز نخست مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا اجرا شد بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر از بسیجیان شهرستان لنجان در شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان حضور یافتند، همچنین بسیجیان این شهرستان در حوزه ایجابی و ۹ ایستگاه سلامت که در شهرستان ایجاد شده بود حضوری چشمگیر داشتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به دغدغه‌ای که بسیج به حفظ سلامت آحاد مردم جامعه دارد ۵۲ قرارگاه سردار شهید سلیمانی در شهرستان لنجان راه اندازی شد که محور فعالیت این قرارگاه سلامت محله محور بوده و ماموریت‌هایی چون فرهنگ سازی، توصیه به استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را بر عهده داشت.

وی ادامه داد: ناحیه مقاومت بسیج لنجان بیش از ۸۰۰ بسیجی را در قالب ۴۰۰ تیم با محوریت ۵۲ قرارگاه محلی با محوریت مساجد ساماندهی کرد تا این طرح به خوبی اجرایی و ثمره آن شامل حال آحاد مردم این شهرستان شود و خوشبختانه این طرح در ۸۰ درصد شهرستان لنجان اجرا شد و بر اساس نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان شهرستان لنجان رتبه نخست را در اجرای این طرح به خود اختصاص داد.

محمدی اضافه کرد: در فاز سوم ۲۸ نفر از بسیجیان شهرستان لنجان در قالب تیم‌های رهگیری به شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان معرفی شدند و آموزش‌های لازم را فرا گرفتند تا بتوانند در این حوزه نقش آفرینی کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع به بسیجیان فعال در طرح قرارگاه سردار شهید سلیمانی پیامک ارسال شد تا بتوانیم از ظرفیت آنان در وضعیت پیش آمده در شهرستان بهره مند شویم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان با اشاره به استفاده از ظرفیت شبکه ثامن برای آگاه‌سازی و آموزش‌های کرونایی، خاطرنشان کرد: ۱۵ محتوا بر روی شبکه‌های اجتماعی بسیج شهرستان لنجان که بالغ بر ۱۶۰ کانال را در بر می‌گیرد بارگذاری شده از طرفی بخشی از محتوای تولید شده در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان قرار گرفته تا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و کانال‌های فعال در این شهرستان برای مخاطبان بارگذاری شود.

وی متذکر شد: اعلام صوت سیار و هشدار در فولادشهر آغاز به کار کرده و محتوای مورد تأیید را برای شهروندان اعلام می‌کنند تا شهروندان از وضعیت هشداری که در این شهر به دلیل شیوع ویروس کرونا به وجود آمده مطلع شوند.

محمدی تاکید کرد: چنانچه ستاد کرونا شهرستان لنجان برای ایجاد ایستگاه‌های کنترل سلامت برنامه‌ای داشته باشد این آمادگی در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان وجود دارد تا در کنار نیروی انتظامی و غیره قرار گیرد.

وی یادآور شد: بسیج حداکثری امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی محله جهت مقابله با ویروس کرونا، مصون سازی محلات از طریق ارشاد و توصیه در مراکز تجمع در محلات، اطلاع رسانی و آموزش چهره به چهره به‌صورت گسترده در سطح محلات جهت اقناع سازی افکار مردم و کمک به سالمندان و سالخوردگان و بیماران کرونا، ارسال پیامک انبوه و برقراری تماس تلفنی با منازل و توصیه به رعایت اصول بهداشتی، سرکشی و بازدید از مساجد و حسینیه‌ها و اصناف محله و توصیه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دیگر مباحثی است که قابلیت اجرا دارد.

کد خبر 482773

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان بسیج نیروهای بسیجی ویروس کرونا فولاد شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در شادگان

جلسه شورای کشاورزی شادگان با محوریت برداشت محصولات پاییزه در شهرستان با حضور مسئولان برگزار شد.

موسوی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شادگان گفت:  ۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در مراکز خرید دهستان حسینی ، آبشار و دارخوین و فرودگاه کشاورزی برای تحویل و خرید بموقع گندم از کشاورزان شهرستان  فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است/ رژیم صهیونیستی قادر به مقابله با نیروهای مقاومت و شکست آنها نیست
  • رفع تصرف زمین ۲۵۰ میلیاردی در لنجان
  • برگزاری چهارمین نوروزگاه شهرستان لنجان در باغ موزه چهلستون
  • برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در اشکذر
  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • آمادگی ۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در شادگان
  • راه اندازی پویش خانه دوست کجاست در شهرستان زارچ
  • ترویج فرهنگ افطاری ساده در پویش خانه دوست کجاست
  • وزارت راه و شهرداری‌ها به ساخت مساجد توجه کنند
  • ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است