Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش امانی معاون وزیر راه با اشاره به اینکه میانگین تردد در جاده‌های کشور از ۲۰ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه یک میلیون و ۷۳۰ هزار تردد بوده است، اظهار کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه این آمار در مقایسه با نوروز سال ۹۸ با کاهش ۱۶ درصدی همراه بوده است، افزود: با توجه به شرایط کرونایی بار‌ها از هموطنان خواسته شده تا از سفر‌های غیر ضروری جدا خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه با اشاره به اینکه در صورت سفر هموطنان باید الزامات ایمنی اعم از دستورهای بهداشتی را با دقت رعایت کنند، گفت: در مجموع حجم سفر‌ها در سطح کشور طی روز‌های گذشته افزایش یافته است و استان گیلان نیز شاهد ورود بیش از ۵۱۵ هزار خودرو به این استان بوده‌ایم.

او با بیان اینکه این آمار در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال گذشته شاهد جابجایی دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح کشور بوده است.

بیشترین مسافرت‌های به استان‌های شمالی بوده است

امانی با اشاره به رشد ۱۸۲ درصدی جابجایی مسافر در مقایسه با سال گذشته، گفت: این آمار در مقایسه با دو سال گذشته کاهش ۲۴ درصدی داشته، اما تعداد سفر‌های ناوگان عمومی در سطح کشور افزایش یافته است.

او دلیل این امر را رعایت دستورهای بهداشتی و استفاده از تنها ۵۰ درصد ظرفیت عنوان کرد و افزود: ۶۹ هزار نفر برای سفر به استان گیلان از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده‌اند.

رئیس سازمان راهداری کشور با اشاره به افزایش ۲۶۹ درصدی آمار‌های ورود مسافر به گیلان از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: با توجه به هشدار‌های داده شده برای عدم سفر به استان‌ها برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا امسال شاهد کاهش شش درصدی ورود مسافر به گیلان از طریق حمل و نقل عمومی نسبت به سال ۹۸ هستیم.

او با بیان اینکه بیشترین مسافرت‌ها به استان‌های شمالی بوده است، گفت: در این مدت بیشترین مسافران از استان‌های البرز و تهران به این استان‌ها مسافرت کرده‌اند.

امانی با اشاره به سختی‌های سال گذشته ناشی از کرونا و تحریم و مشکلات اقتصادی و تأمین تجهیزات و قطعات برای حمل و نقل عمومی، اضافه کرد: با وجود همه محدودیت‌ها در سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون تن کالا در سطح کشور جابجا شده است.

او ادامه داد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل‌تر بیش از ۷ درصد افزایش داشته است.

مشارکت ۱۲ هزار راهدار برای ارائه خدمات نوروزی در محور‌های کشور

امانی با اشاره به مشارکت بیش از ۱۲ هزار راهدار در ایام نوروز برای ارائه خدمات به مسافران در سطح کشور، گفت: این تعداد در قالب ۸۵۰ راهدارخانه با بیش از ۹ هزار دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال خدمت رسانی هستند.

او با بیان اینکه نگهداری مطلوب از راه‌های شریانی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۰ است، افزود: رفع نقاط حادثه خیز نیز در دستور کار قرار دارد و در سال گذشته نیز بیش از ۷۰ درصد این مسیر‌ها با همکاری پلیس شناسایی و برطرف شده و ۳۰ درصد باقیمانده نیز در سه ماه نخست امسال انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای حمل و نقل و عمومی حمل و نقل عمومی سطح کشور سال گذشته استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در جلسه مشترک‌ معاونت با اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور اهمیت رفع ایرادات پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری کلان‌شهر شیراز، تسریع در روند تحویل اتوبوس‌های جدید از محل تسهیلات دولت و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه های فی مابین طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی نیز در بیان جزئیات برگزاری این نشست مشترک اظهار کرد: همکاری‌های لازم در جهت تکمیل فازهای قبلی طرح سامانه سخت افزاری و نرم افزاری طرح مکانیزه ناوگان حمل و نقل مسافر درون شهری مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت و ارتقا سخت افزاری و اتمام شرح خدمات موضوع قرار داد پروژه BMS بررسی گردید.

وی در این نشست با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تسریع در روند ورود اتوبوس‌های جدید که از طریق تعهدات دولت به کلان شهر شیراز اختصاص یافته است و در انتظار تعهدات خودروسازان قرار دارد را در جمع اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور خواستار شد.

در ادامه این نشست مصطفی کیانی رحیمی، عضو ناظر شورا در سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر در جریان این نشست به اهمیت افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر شیراز تاکید و تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی علاوه بر اینکه یک خدمت به شهروندان محسوب می‌شود و در ایجاد شغل و بهبود وضعیت اقتصادی خانوار شهری تأثیر بسزایی دارد. لذا با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری به عنوان یک نهاد خدمت رسان در چرخه رونق افزایی بی‌نصیب نمی‌ماند از این رو همکاری و همراهی اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در جهت سرعت بخشیدن به ورود اتوبوس‌های جدید بر اساس تعهدات دولت و ارتقا هوشمندسازی این ناوگان بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر شیراز در حوزه حمل و نقل به جهت بهتر انجام‌دادن رسالت خود در راستای افزایش خدمات حمل‌ونقل عمومی، ترویج خدمات حمل و نقل و فرهنگ استفاده و بهره‌گیری از خدمات زیرساختی حمل و نقل عمومی، سیاست گذاری‌های کلان و بزرگی را برنامه‌ریزی کرده است که قطعاً با افزایش خدمات دولت به این ناوگان در سال جاری و البته حمایت اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور میسر می‌شود.

به گزارش ایمنا، پیگیری و به اتمام رساندن قرارداد فی مابین شهرداری شیراز و اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در راستای هوشمند سازی و تعیین تکلیف ناوگان حمل و نقل عمومی از اهداف این نشست مشترک به شمار می‌رفت.

کد خبر 747913

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • جابجایی بیش از ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل