Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:09:43 GMT

مراقبت‌ها در برابر شیوع کرونای انگلیسی باید بیشتر شود

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۰۳۳۰

مراقبت‌ها در برابر شیوع کرونای انگلیسی باید بیشتر شود

دکتر مهدی میرادی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کرونای انگلیسی با نام علمی «۲۰۲۰۱۲۰۱» شایع شده که مراقبت در برابر این ویروس جهش یافته باید شدیدتر و رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش یابد.

وی افزود: قدرت انتشار ویروس انگلیسی نسبت به نوع اولیه افزایش یافته است که باعث می‌شود به سادگی  بین افراد منتقل شود و به مراتب هرچه میزان ابتلا افزایش پیدا کند مرگ و میر ناشی از ابتلا بویژه در سالمندان سیر صعودی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار ادامه داد: ویروس جهش یافته انگلیسی همه گروه های سنی بویژه نوجوانان و جوانان را تهدید می کند که این نشان از کاهش سن ابتلا به بیماری در نوع جهش یافته کرونا انگلیسی است.

وی تصریح کرد: هم‌اینک ویروس جهش یافته انگلیسی در استان های مختلف کشور مشاهده شده لذا نیاز است اقدامات پیشگرانه فعلی تشدید و با حساسیت بیشتری رعایت شود.

میرادی ادامه داد: علائم نوع جهش یافته ویروس مانند علائم قبلی کرونا مانند تب و سرفه است اما بسیار شدیدتر و در زمان کوتاهی بیمار را از پای در میاورد، بنابراین مردم باید آن را جدی گیرند و بلافاصله پس از بروز علائم به پزشک مراجعه کنند.

وی بیان کرد: رعایت فاصله فیزیکی، شستن دست ها و استفاده از ماسک برای مقابله و پیشگیری از بروز کرونای جهش یافته موثر است و افراد باید توجه جدی به نکات پیشگیرانه داشته باشند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار نیز اظهارداشت: پیرو ابتلای چند تن از شهروندان در روزهای اخیر به گونه جهش یافته کرونا، بلافاصله تیم های واکنش سریع جهت بررسی افراد و ردیابی بیماری وارد عمل شدند.

دکتر عبدالرسول خدمتی افزود: تیم های واکنش سریع متشکل از کارشناس بهداشت محیط، مراقب سلامت، نمونه گیر و بسیج است که هرکدام به ترتیب نظارت بر گندزدایی محل سکونت یا اسکان فرد مبتلا، آموزش راهکارهای پیشگیری، نمونه گیری از اعضای خانواده یا افرادی که با فرد بیمار تماس داشتند را برعهده دارند.

وی بیان کرد: پس از انجام این اقدامات، تیم CT ( بررسی اطرافیان ) که شامل پزشک و بهیار یا پرستار در صورتیکه فرد بیمار توانایی مراجعه را نداشته باشد به محل سکونت وی مراجعه کرده و علاوه بر ویزیت بیمار داروی مورد نیاز را نیز به وی می‌دهند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار تصریح کرد : فرد مبتلا به کرونا جهش یافته باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه کامل باشد و اگر شرایط قرنطینه در خانه فراهم نشود به یکی از نقاهتگاه های سطح شهر منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه نوع جهش یافته کرونا می‌تواند در ۳۰ ثانیه فرد را آلوده و در همین مدت زمان از فردی به فرد دیگر منتقل شود افزود: با توجه به کاهش سن ابتلا در گونه انگلیسی ، توصیه جدی ما مراقبت بیشتر از کودکان و نوجوانان است.

خدمتی گفت: راهکار فعلی همان پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه در ایام نوروز است و از همه شهروندان تقاضا داریم به منظور جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا دستورالعمل های بهداشتی را جدی گیرند.

وی بیان کرد: پیرو اطلاعیه های صادر شده از سوی ستاد کرونا شهرستان چابهار و به منظور حفظ سلامتی شهروندان گرامی در ایام مقابله با ویروس کرونا بازدیدهای بهداشتی در سطح شهر تشدید شده و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای در دو نوبت صبح و عصر مشغول خدمت رسانی و بازدید از اماکن تهیه و توزیع هستند.

رییس مرکز بهداشت چابهار گفت: به همین منظور و در روزهای اولیه سال نو طی بازدیدهای صورت گرفته توسط بازرسان بهداشتی پنج واحد صنفی به علت عدم توجه به پروتکل های بهداشتی و همچنین مصوبات ستاد کرونا  پلمب و تا اطلاع بعدی غیر فعال شدند.

وی ادامه داد: این واحدهای صنفی شامل چهار سوپرمارکت و یک میوه فروشی بودند که به علت نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی و عدم توجه به دستورالعمل های پیشگیری از کرونا با هماهنگی دستگاه قضایی پلمب شدند.

خدمتی افزود: هم‌اینک یکهزار و ۵۷۵ واحد صنفی در سطح شهر پس از اعلام ستاد مبارزه با کرونا شهرستان تعطیل شدند و به صورت شیفت بندی فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

وی از متصدیان واحدهای صنفی خواست اجرای پروتکل های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را جدی گیرند.

محدودیت‌های کرونایی نوروز تا ۲۰ فروردین در چابهار اعمال می‌شود

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهارداشت: با شرایط کرونایی حاکم بر جامعه محدودیت‌های کرونایی نوروز تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و محدودیت‌های کرونایی توسط پلیس در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ در سطح شهرستان برابر تدابیر و تمهیدات ستاد مقابله با کرونا اعمال و از ورود خودروهای دارای پلاک غیر بومی به شهرها و مناطق نارنجی و قرمز نظیر این شهرستان جلوگیری و ممنوع است.

 رحمدل بامری افزود: ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری در ایام نوروز به آن دسته از مسافرانی که چابهار را مقصد سفر خود انتخاب کرده اند تا ۴۸ ساعت آینده فرصت دارند نسبت به خروج از شهرستان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برپایی چادر در بوستان‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی در همه شهرها با رنگ قرمز، نارنجی ، زرد و آبی ممنوع است گفت: تردد خودروهای دارای پلاک غیربومی باید هر چه سریعتر چابهار را ترک کنند در غیر اینصورت علاوه بر جریمه خودروی نیز توقیف خواهد شد.

فرماندار چابهار ادامه داد: مسوولان دستگاه های اجرایی در شهرستان چابهار عنایت داشته باشند از پذیرش و اسکان مهمان بر خلاف مصوبات ستاد کرونا در مهمانسراها خودداری شود در صورت تخطی مدیر دستگاه مربوطه به دادگاه معرفی می‌شود.

برچسب‌ها کرونا سیستان و بلوچستان چابهار کرونای انگلیسی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سیستان و بلوچستان چابهار کرونا سیستان و بلوچستان چابهار کرونای انگلیسی اخبار کنکور پروتکل های بهداشتی شهرستان چابهار جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۰۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد

 فتحی گفت: نرخ بیکاری استان در زمستان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ کاهشی بوده و از ۸.۳ درصد به ۷.۴ درصد افتاده است.

وی به برنامه این اداره کل در زمینه تحقق عدالت دستمزدی در واحد‌های تولیدی اشاره کرد و افزود: طبقه بندی مشاغل در واحد‌های بالای ۵۰ نفر با این هدف آغاز شده و بر این اساس، دریافتی‌های کارگران با گنجاندن موارد تشویقی از جمله پاداش افزایش تولید، حق جذب، حق مهارت و مدیریت و شایستگی به مراتب بالاتر از حداقل دستمزد شورایعالی کار شده است.

وی به عملکرد بخش تعاون این اداره کل در سال قبل نیز اشاره کرد و گفت: میزان اشتغال ایجاد شده از قبل تعاونی ها، ۹ هزار نفر بوده که با رویکرد تعاونی‌های نوآور و پیشران در استان تاسیس شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: میزان صادرات تولیدات تعاونی‌ها نیز در سال گذشته نسبت به سال قبل آن ۲۱ درصد بیشتر شده و این مصداق بارز مشارکت مردمی در جهش تولید است.

فتحی از رتبه نخست استان در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی تبصره ۱۶، خبر داد و گفت: سال گذشته از محل پرداخت این تسهیلات هشت هزار و ۸۲۰ نفر شاغل شدند.

وی ادامه داد: در موضوع تسهیلات اشتغال خانگی نیز، آذربایجان شرقی بیشترین اعتبار را جذب کرده و موفق به جذب ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال شده که هفت درصد بیشتر از اعتبار تخصیصی و ۲.۵ برابر سال ۱۴۰۱ بود.

وی همچنین از کاهش تعداد افراد بیکاری که حق بیمه بیکاری دریافت می‌کنند خبر داد و گفت: پیش از آغاز دولت سیزدهم تعداد این افراد ۱۴ هزار نفر بود که این رقم در سال گذشته به هشت هزار و ۹۰۰ نفر کاهش یافته که نتیجه فعال شدن واحد‌های تولیدی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به وفایی: دیگر به اینجا برنگرد!
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی: دیگر به اینجا برنگرد!
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • کشف ۱۰ تُن عسل بدون مجوز بهداشتی در طبس