Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@21:07:53 GMT

واکنش آمریکابه موشک کره شمالی

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۰۷۱۹

واکنش آمریکابه موشک کره شمالی

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا اعلام کرد که اقدام کره شمالی در پرتاب چندین فروند موشک کوتاه بُرد یک «رفتار تحریک آمیز» نمی داند. ناطقان:  یک مقام بلندپایه دولت آمریکا گفت که واشنگتن از پرتاب اخیر چندین فروند موشک کوتاه بُرد توسط کره شمالی اطلاع دارد، اما این اقدامات پیونگ یانگ را رفتاری تحریک آمیز قلمداد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






این مقام دولت آمریکا پرتاب این موشک‌ها را یک «فعالیت نظامی متعارف» از سوی کره شمالی خواند و افزود که این آزمایش‌های موشکی در زمره «اقدامات تحریک آمیز» قرار نمی‌گیرند.

به گفته این مقام آمریکایی، شلیک این موشک‌ها «ذیل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، که برنامه موشکی بالستیک [کره شمالی] را ممنوع کرده‌اند، تحریم نشده بودند».

این در حالی است که «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده اوایل روز سه شنبه از اظهارنظر در مورد گزارش رسانه‌ها مبنی بر آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی در هفته اخیر خودداری کرد.

گفتنی است، روز سه شنبه رسانه‌ها ی ایالات متحده گزارش دادند که کره شمالی چندین فروند موشک کوتاه برد را طی روزهای شنبه و یکشنبه پرتاب کرده است. گفته می‌شود کره شمالی در واکنش به رزمایشهای نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی که پیونگ یانگ بارها به آن اعتراض کرده است، این آزمایش‌های موشکی را انجام داد.
منبع: تابناک برچسب ها: موشک ، کره شمالی ، ناطقان ، پرتاب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: موشک کره شمالی ناطقان پرتاب کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می فرستد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس،در حال حاضر فضاپیمای شنژو۱۸ روی یک موشک لانگ مارچ 2F قرار گرفته است. این موشک و کپسول روی پد پرتاب در مقر پرتاب ماهواره جیوکوان مستقر شده اند. این موشک در ۱۷ آوریل به پد پرتاب منتقل شده است.

آژانس پروازه فضایی انسانی چین(CMSA) اعلام کرد شنژو۱۸ در زمان مناسب در آینده نزدیک به فضا پرتاب می شود. اما اعلامیه های بسته شدن حریم هوایی حاکی از آن است که پرتاب موشک به ایستگاه فضایی تیانگونگ قرار است در ساعت ۱۳ به وقت گرینویچ در ۲۵ آوریل انجام شود. البته نام خدمه ای که در این ماموریت به تیانگونگ سفر می کنند، منتشر نشده است. نام ۳ فضانورد احتمالا یک روز قبل از پرتاب در کنفرانس خبری اعلام خواهد شد.

در این میان تیم هایی در بندر فضایی جیوکوان مشغول آماده سازی پرتاب هستند. یو یی یکی از کارمندان مرکز دستور دهی و کنترل مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در این باره می گوید:ما با توجه به ویژگی های ماموریت چند برنامها طرح اضطراری و بیش از 50 تکرار تمرینی ماموریت و تمرین اضطراری را برای تقویت هماهنگی بین مواضع مختلف انجام داده ایم.

پیش بینی می شود ماموریت شنژو ۱۸ حدود ۶ماه طول بکشد. خدمه نیز احتمالا ۷ ساعت پس از پرتاب به ایستگاه فضایی چین در مدار زمین می رسند و خدمه ماموریت شنژو ۱۷ از آنها استقبال خواهند کرد.

چین فرایند سرهم بندی ایستگاه فضایی تیانگونگ در مدار زمین را در آوریل ۲۰۲۱ میلادی آغاز و ۱۸ ماه بعد آن را تمام کرد.

کد خبر 6082199 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می‌فرستد
  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می فرستد
  • ایلان ماسک: موشک‌ها را باید به فضا پرتاب کنیم، نه به سوی یکدیگر
  • حمله موشکی به اصفهان؟ ؛ واکنش رسمی یک مقام سازمان فضایی کشور
  • تجدید پیمان با آرمان شهدا
  • موشک «بالستیک» چیست و چه فرقی با موشک کروز دارد؟ (+عکس)
  • کسب مقام نخست مسابقات کوراش بانوان قهرمانی کشور
  • کدام دستاوردها و تجهیزات دفاعی در رژه روز ارتش به نمایش درآمد؟
  • پرتاب پهپاد ۱۳۶ سپاه از روی سقف یک خودرو (فیلم)
  • سامانه‌های راداری،موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد