Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موزه سینما، بخشی از گفت‌وگوی منتشر نشده با کیومرث پوراحمد را در قالب تاریخ شفاهی منتشر کرد.

پوراحمد در بخشی از این گفت‌وگو، درباره انتخاب مادرش برای ایفای نقش بی‌بی در «قصه‌های مجید» گفت: «داستان به این شکل بود که ما خانه و مهدی باقربیگی (مجید) را انتخاب کرده بودیم و فقط بازیگر نقش بی‌بی مانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادر من برای انتخاب نقش بی‌بی با همسایه‌ها و خانم‌های مُسن صحبت می‌کرد و ما از آن‌ها تِست بازیگری می‌گرفتیم. یادم می‌آید یک روز یکی از خواهرانم به من گفت تو سراغ خانم‌های معمولی خانه‌دار می‌روی، مادر خودمان هم این خصوصیات را دارد چرا از او برای این نقش استفاده نمی‌کنی؟ این‌ها در حالی بود که مادر من عاشق سینما بود؛ هفته‌ای دو سه بار به سینما می‌رفت، همه سریال‌های تلویزیون را می‌دید و در آشپزخانه‌اش یک رادیو داشت که دائم قصه‌ها را گوش می‌کرد، کتاب زیاد می‌خواند و کتاب قصه‌های مجید را هم چندبار خوانده بود. یک دوربین وی اچ اس کوچک داشتیم مادرم را به خانه‌ای که انتخاب کرده بودیم به همراه مجید بردیم و به او گفتم قصه خواب‌نما را بگوید و ما فیلمبرداری کردیم و متوجه شدم که مادرم برای این نقش بسیارخوب است و به این شکل بود که بی‌بی قصه‌های مجید انتخاب شد.»

ساخت سریال «قصه‌های مجید»، در سال ۱۳۶۹ کلید خورد و در اوایل دهه ۷۰ خورشیدی، از شبکه یک صدا و سیما پخش و به یک مجموعه تلویزیونی پر طرفدار تبدیل شد. مجید با بازی مهدی باقربیگی و بی‌بی با بازی پروین‌دخت یزادانیان، دو شخصیت اصلی این سریال بودند.

داستان اصلی «قصه‌های مجید» به قلم هوشنگ مرادی کرمانی، در شهر کرمان می‌گذرد که کیومرث پوراحمد، رویدادگاه این سریال را به اصفهان منتقل کرد.

۵۷۵۷

کد خبر 1498266

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: موزه سینما کیومرث پوراحمد کارگردانان سینمای ایران قصه های مجید قصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت فرزند حمید نوری توسط پلیس سوئد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عطیه نوری دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد طی پیامی در توییتر خود از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس سوئد خبر داد.

عطیه نوری در صفحه مجازی خود نوشته است: پس از ساعت‌ها بی‌اطلاعی از برادرم که برای ملاقات با پدرم رفته بود متوجه شدیم ظاهرا مجید توسط پلیس سوئد بازداشت شده است فعلاً از جزئیات ماجرا بی‌خبریم.

گفتنی است، حمید نوری ۱۸ آبان ۹۸ حین ورود به فرودگاه استکهلم توسط پلیس سوئد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می‌برد. محاکمه نوری به اتهام زندانبانی اعضای گروهک تروریستی منافقین، ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ آغاز شد و بررسی پرونده ۹۲ جلسه به طول انجامید. سرانجام ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ دادگاه سوئد برای وی رأی حبس ابد صادر کرد.

کد خبر 841098 برچسب‌ها ایران و سوئد خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بازداشت فرزند حمید نوری توسط پلیس سوئد
  • بازداشت فرزند حمید نوری توسط پلیس سوئد + جزئیات
  • پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد
  • قابلیت ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams چیست؟
  • مجید نوری بازداشت شد
  • رونمایی از سریال مورد علاقه مسی؛ گیم آو ترونز، انتخاب اسطوره آرژانتینی
  • شکایت مجید انتظامی از تلویزیون
  • نماهنگ ماه‌من علی با نوای سید مجید بنی‌فاطمه
  • جزییات جدید از قطع درختان جنگل‌های هیرکانی از زبان یک حقوقدان: تخلف شرکت برق مازندران در ماجرای قطع درختان الیمالات/ حداقل جرم اداره‌کل منابع طبیعی، کوتاهی در انجام وظایف است
  • ماجرای خال قرمز هندی‌ها از زبان بانوی مسلمان هندوستانی + فیلم