Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@10:23:03 GMT

افزایش فشارها بر بایدن برای مقابله با خشونت اسلحه

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۲۲۲۰

افزایش فشارها بر بایدن برای مقابله با خشونت اسلحه

رئیس جمهور آمریکا از کنگره خواسته است تا قوانین مربوط به کنترل سلاح را به دور از جنجال و مناقشه تصویب کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یک روز پس از وقوع دومین تیراندازی مرگبار دسته جمعی در آمریکا در کمتر از یک هفته، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده از کنگره خواسته است تا قوانین مربوط به کنترل سلاح را تصویب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اعلام هویت مظنون اصلی تیراندازی مرگبار ایالت «کلرادو»

بر اساس این گزارش کاخ سفید ضمن اعلام این خبر افزود: جو بایدن همچنین قصد دارد با اتخاذ تدابیر و اقدامات اجرایی، خشونت با اسلحه را متوقف کند.

رئیس جمهور آمریکا از مجلس سنا خواسته است تا ۲ طرح تصویب شده در مجلس نمایندگان را هرچه سریعتر تصویب کند. این طرح ها زمینه لازم برای بررسی سوابق خریداران اسلحه را فراهم خواهد کرد.

بایدن همچنین خواستار ممنوعیت خرید و فروش سلاح های تهاجمی شده است.

بایدن سه شنبه در اظهاراتی در کاخ سفید تاکید کرد: نیازی ندارم یک دقیقه دیگر منتظر بمانم تا اقدامات لازم برای نجات جان شهروندان آمریکایی در آینده را اتخاذ و اجرا کنم، من از همکارانم در مجلس نمایندگان و سنا می خواهم تا در این خصوص اقدام کنند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز در این باره گفت: بایدن در حال بررسی برخی اقدامات اجرایی است تا خشونت با اسلحه را متوقف کند. این اقدامات نیازی به تصویب کنگره ندارد.

بایدن در جریان رقابت های انتخاباتی قول داده است تا تدابیر لازم برای مقابله با خشونت با اسلحه را اتخاذ کند.

روز دوشنبه یک مرد مسلح ۱۰ نفر را در یک سوپرمارکت در کلرادو به قتل رساند. این حادثه مرگبار تنها ۶ روز پس از آن اتفاق افتاده است که ۸ نفر دیگر در یک حادثه تیراندازی در آتلانتا کشته شدند. این دو تیراندازی دسته جمعی و مرگبار موجب تشدید فشارها بر دولت بایدن برای مقابله با خشونت اسلحه شده است.

بر اساس آمارهای موسسه تحقیقاتی رند، آمریکا بالاترین نرخ مالکیت اسلحه توسط غیرنظامیان در جهان را داراست و نرخ مرگ و میر در این کشور بر اثر خشونت اسلحه نیز از سایر کشورهای ثروتمند بالاتر است. طی سال گذشته بیش از ۴۳ هزار نفر در آمریکا بر اثر خشونت اسلحه جان خود را از دست دادند.

چاک شومر رهبر اکثریت سنای آمریکا سه شنبه در اظهاراتی وعده داده است که مجلس سنا اقدامات بیشتری را نسبت به گذشته انجام خواهد داد.

وی گفت: این سنا متفاوت خواهد بود. این سنا قصد دارد درباره خشونت اسلحه بحث و تبادل نظر کند و با شیوع خشونت اسلحه در این کشور مقابله کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جوزف بایدن مجلس کنگره مجلس سنا آمریکا ایالات متحده کاخ سفید سنای آمریکا دولت بایدن خشونت اسلحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۲۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکند

رییس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین لغزش زبانی خود به جای «رفح» گفت «به اسراییل گفته‌ام به حیفا حمله نکند.»

به گزارش مهر، رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، در هفته‌های اخیر مدام تکرار می‌کند که به شهر «رفح» در جنوب غزه یورش خواهد بود و حمله زمینی خود را علیه این شهر که هم‌اکنون به پناهگاه اصلی آوارگان فلسطینی تبدیل شده، آغاز می‌کند.

وی در ادامه افزود که «من با آن‌ها (هواداران فلسطین در آمریکا) ملاقات کردم. من روشن کردم که ما باید مقدار غذا، آب و مراقبت‌های بهداشتی را که وارد غزه می‌شود، افزایش دهیم.»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عزم جدی سپاه برای مقابله با اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها در فضای سایبر
  • (ویدیو) گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکند
  • تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • اقدامات کره جنوبی برای مقابله با تنش‌های خاورمیانه