Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@14:10:35 GMT

کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۲۲۹۱

کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات در سال گذشته

وزیر صمت از کاهش ۱۰ میلیارد دلاری حجم واردات کشور در سال گذشته و هدایت بخشی از آن به سمت تولید داخل خبر داد.

علیرضا رزم حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره شعار امسال گفت: از مقام معظم رهبری بابت نامگذاری امسال به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها سپاسگزاری می‌کنم. ۱۱ سال است که رهبر معظم انقلاب موضوعات اقتصادی را به عنوان نام سال‌ها انتخاب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخصوص ۳ سال اخیر که به تولید توجه‌ای ویژه شده است.

وی افزود: وزارت صمت در کنار وزارتخانه‌های نفت و جهاد کشاورزی برای تولید گام بر می‌دارند؛ سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار از حجم واردات کشور را کاهش دادیم که بخشی از آن به سمت تولید داخل رفت و این روند را امسال نیز ادامه خواهیم داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: بخش عمده‌ای از واردات ما کالاهای واسطه‌ای برای تولید است و ۵۰ درصد واردات سال گذشته نیز از محل صادرات و با استفاده از سامانه نیمای بانک مرکزی انجام شد.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه امسال مسیر سرمایه گذاری در تولید را هموارتر می‌کنیم گفت: بخشی ازمانع زدایی ها به لغو قوانین بر می‌گردد؛ سال گذشته برخی قوانین مخل تولید را به مجلس ارائه دادیم. کمیسیون‌های تخصصی مجلس همکاری خوبی با وزارت صمت داشتند.

وی درباره حمایت از تولید گفت: امسال قرار است معادن را فعال‌تر کنیم. از همین رو در پایان ماه جاری ۴ تا ۵ هزار معدنی که کارهای اداری صدور مجوز آن انجام شده ولی افراد آن را فعال نکرده اند آزاد خواهیم کرد و به صورت مزایده به دست مردم می‌دهیم که هم به تولید و هم به صادرات و اشتغال کمک شایانی خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت رشد صنعتی ایران در سال ۹۹ را ۷.۵ درصد عنوان و اظهار کرد: روابط وزارت صمت با تشکل‌ها، اتاق بازرگانی و صنعتگران افزایش خواهد یافت و امسال به دنبال رونق تولید هستیم./ مهر 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی روحانی بعداز ظهر چهارشنبه در همایش اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش های اساسی اقتصاد ایران که در دانشگاه قم برگزار شد گفت: در عرصه رشد اقتصادی و همچنین کاهش آمار بیکاری وضعیت بهتری نسبت به گذشته داریم.

معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به شعار سال گفت: در راستای ارتقا مولفه های اقتصادی نیازمند مواردی همانند تامین انرژی لازم برای فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی هستیم.

وی افزود: تامین، مدیریت و تخصیص نرخ ارز برای واحدهای تولیدی از جمله موضوعات مهمی است که در این عرصه از تمامی ظرفیت ها به خصوص بانک ها استفاده خواهد شد.

روحانی گفت: ثبات در برنامه ها از سیاست دولت در عرصه بهبود شرایط اقتصادی و فعالیت بخش های تولیدی است و در این راستا تلاش می شود وضع و تغییرات در دستورالعمل ها کاهش یابد.

وی همچنین بیان کرد: دولت تلاش دارد با تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و مدیریت نرخ ارز، شرایط مطلوبی را برای بنگاه های اقتصادی فراهم آورد.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر لزوم برقراری تعادل میان تولید و مصرف گفت: این امر سبب خواهد شد انگیزه تولیدکنندگان برای تولید محصولات افزایش یابد و از سویی دیگر مصرف کننده ها نیز با قیمت مناسب تر بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

کد خبر 6081490

دیگر خبرها

  • واردات ۸.۴ میلیارد دلاری قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • ورود واگن های وارداتی مترو امسال
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • اوجی: امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم